En bunker, två rum med akvarium.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ICC
    • November 2006
    • 1310

    Bumpar min tråd för att önska Zoopet och dess besökare God Jul!

    I övrigt händer inget speciellt i akvarierelaterat för min del. Mest rutiner, matning, V-byte och sitta och titta. Läser med glädje i andras trådar.

    Kommentar

    • Nando

      • October 2017
      • 6050

      God Jul ICC!

      Kommentar

      • LoGeek
        • September 2008
        • 1651

        God jul!
        Är väl ett härligt lunk när det bara rullar på med karen!

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          God Jul!

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • stefant
            • January 2009
            • 783

            God Jul!

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              God Jul!

              Kommentar

              • Ekenberg
                • December 2017
                • 3910

                God jul icc

                Kommentar

                • Nando

                  • October 2017
                  • 6050

                  Hej och god fortsättning! Jag är nyfiken på uppdateringar av dina fina kar!

                  Kommentar

                  • ICC
                    • November 2006
                    • 1310

                    Hej och god fortsättning till dig Nando och Er andra också.
                    Bra att du kickar igång forumet från juldvalan, det behövs.
                    Jag läser varje dag på forumet men inte haft så mycket att skriva om den senaste tiden. Tog några foto tidigare i dag som jag kan dela med mig utav imorgon, och samtidigt uppdatera tråden en runda. På det stora hela funkar alla utom ett akvarium bra.

                    Kommentar

                    • ICC
                      • November 2006
                      • 1310

                      Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        IMG_3671.jpg Visningar:	0 Storlek:	108.9 kB ID:     	2412176Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        IMG_3673.jpg Visningar:	0 Storlek:	102.6 kB ID:     	2412177
                      Liten uppdatering av tråden då
                      Jag har flyttat mina smyckestetror till karet där mina L046´or bor. Min ambition var ju att se om jag kunde få yngel på tetrorna, men icke. Så nu får de miljöombyte i form av tätare växtlighet, kraftigare cirkulation och bättre filtrerat vatten. Får se vad som händer.
                      Istället har ett par A. cacatuoides flyttat in.
                      Senast redigerad av ICC; 05 January 2020, 16:56.

                      Kommentar

                      • ICC
                        • November 2006
                        • 1310

                        I Tanganyika karet så har sandcikliderna, eller ja hanarna, fullt upp med att visa sig från sin bästa sida. Behöver nog skaffa fler honor. 4+2 är lite knasig fördelning.

                        Kommentar

                        • ICC
                          • November 2006
                          • 1310

                          Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        IMG_3675.jpg Visningar:	0 Storlek:	109.2 kB ID:     	2412183
                          Mina Diskus ser ut att må bra. De lägger ägg varje vecka, men samtliga ägg vitnar och möglar. Antingen har jag två honor, eller en hane utan krut i pickadollan.
                          I detta kar går ju en del L-malar också. Tänker plocka ur ett rejält gäng malar och sälja av. Istället ska 8 stycken L134 flytta in i så småningom. Hämtar dem i månadsskiftet jan/feb men de skall få gå på uppväxt i ett mindre kar en tid.
                          Senast redigerad av ICC; 05 January 2020, 16:52.

                          Kommentar

                          • ICC
                            • November 2006
                            • 1310

                            Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_3677.jpg
Visningar: 185
Storlek: 116,8 KB
ID: 2412185Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_3682.jpg
Visningar: 185
Storlek: 128,1 KB
ID: 2412186
                            Foto på Agassizi hanen och Viejita paret.

                            Kommentar

                            • Nando

                              • October 2017
                              • 6050

                              Vad roligt med en uppdatering! Superfina bilder också. Jag är bara lite avundsjuk på smyckestetrorna

                              Kommentar

                              • ICC
                                • November 2006
                                • 1310

                                Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        IMG_3687.jpg Visningar:	0 Storlek:	133.9 kB ID:     	2412190
                                Till sist det 540 karet som jag tappat balansen i tror jag. Här var det livligare med fisk för två månader sen. Kom över ett begagnat Eheim 2080 i november tror jag det var. Plocka bort ett mindre Eheim filter och koppla in 2080. Tror att balansen fick sig en törn i och med denna manövern. Detta i kombination av hyper aggressiva Scalarer. Hade ju två par från början, men fick plocka bort ett. Kvar blev de på bilden. Riktigt snygga men satan så aggressiva när de lägger ägg. Samtliga Platy och de fina fjärilscikliderna är nu borta. I stället för fisk har alger och malaysiska sandsnäckor har fått ett övertag, men inte så pass att övrig växlighet fått ge vika.
                                Tänker omplacera Scalarerna och låta karet lugna ner sig. Därefter när förhoppningsvis balansen återfunnit sig så ska jag fundera på nya dvärgciklider här i. Övriga Endler, Corydoras, Sturisomor och Nannostomus Beckfordi mår bra i alla fall.
                                Senast redigerad av ICC; 05 January 2020, 16:59.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...