En bunker, två rum med akvarium.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ICC
    • November 2006
    • 1310

    Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        IMG_3035.jpg Visningar:	0 Storlek:	53.6 kB ID:     	2409455
    Och ja just det, håll ju på att glömma berätta.
    Upptäckta VF N. Mortenhaleri i en butik idag. Ruggigt snygga, kunde inte låta bli att köpa 4 stycken, till de 6 jag har sedan tidigare. 675kr för 4 små tetror...det var det värt
    Senast redigerad av ICC; 10 October 2019, 19:29.

    Kommentar

    • Nando

      • October 2017
      • 6050

      Oj, vad snygga!

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Halloj!
        Kanonfina bilder på fiskarna!
        Ett sätt att lägga in filmer här på forumet är att skapa ett konto på YouTube. När du filmat lägger du upp filmfilen på YT.
        När det momentet är klart så tittar du på din egen film, på YT, går sedan upp i adressrutan i din webbläsare och kopierar adressen som din film fått, typ: https: ... o.s.v.
        Den kopierade adressen/länken klistrar du sedan i det inlägg där du vill att filmen skall synas - postar sedan inlägget och voilà, du har din film livs levande i ditt inlägg!
        Jag vill också gärna se lite sköna filmer på dina kar!

        Kommentar

        • ICC
          • November 2006
          • 1310

          Javisst är dom Nando!! Visste ju att du var inne på att köpa några förut, så därför lade jag upp fotot för att retas lite. Du kommer att köpa snart.

          Tack Mats för infon. Ja via YT är ju ett bra alternativ. Vill fundera och se längre fram helt enkelt. Har för mig att det tar en stund att ladda upp filmer på YT. Tycker jag spenderar en hel del tid på Zoopet å andra fisksidor redan. En lagom balans gäller för att inte nöjet ska börja luta mot tidsnöd istället. Ni får hålla till godo med foto ett tag till.

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ursprungligen postat av ICC
            Tack Mats för infon. Ja via YT är ju ett bra alternativ. Vill fundera och se längre fram helt enkelt. Har för mig att det tar en stund att ladda upp filmer på YT. Tycker jag spenderar en hel del tid på Zoopet å andra fisksidor redan. En lagom balans gäller för att inte nöjet ska börja luta mot tidsnöd istället. Ni får hålla till godo med foto ett tag till.
            Cool breeze!
            Du tar det i din egen takt!
            Bilder funkar alldeles utmärkt, så kör på det!


            (Vill bara säga att en tre, fyra minuter lång film i HD tar mig cirka 15-20 sekunder att ladda upp på YT. Det är filmandet i sig som tar tid...).

            Kommentar

            • Nando

              • October 2017
              • 6050

              Jag vill hemskt gärna ha några sådana snyggingar som du köpt! Känner mig dock tveksam till om det inte riskerar att bli för stökigt i lillkaret då. Kolglödstetrorna är redan ganska många och de blir fler hela tiden eftersom det fortsätter att dyka upp yngel. Vill inte ha för mycket fisk i ett litet kar och framförallt vill jag inte att det ska vara för mycket ”aktivitet”. Får fundera vidare.

              Kommentar

              • ICC
                • November 2006
                • 1310

                Fick en bra bild på dessa L128 igår. Färgerna framhävdes fint i just den positionen de uppehölls sig. De verkade också bråka lite om just den högra stenen, varför vet jag inte då det finns gott om andra stenar i karet.

                Kommentar

                • LoGeek
                  • September 2008
                  • 1651

                  Härligt med alla bilder! Går det fler diskus tillsammans med den vi fick se bild på?

                  Kommentar

                  • Nando

                    • October 2017
                    • 6050

                    Jättefina malar!

                    Kommentar

                    • ICC
                      • November 2006
                      • 1310

                      Jag har tre diskusar i det akvariet. Kanske skaffar fler på sikt, eller byter ut mot ett stim mindre när de tre jag har blivit stora.

                      Kommentar

                      • LoGeek
                        • September 2008
                        • 1651

                        Ursprungligen postat av ICC
                        Jag har tre diskusar i det akvariet. Kanske skaffar fler på sikt, eller byter ut mot ett stim mindre när de tre jag har blivit stora.
                        Ok! Mer bilder ICC på både fiskar och hela kar! Vet att jag är dålig på att lägga upp bilder själv men det är mycket roligare att se andras

                        Kommentar

                        • ICC
                          • November 2006
                          • 1310

                          Ibland gör man tvärt emot sitt eget tyckande. Jag gillar mindre fiskar i mina akvarium. Som jag skrev i inlägg 280, att jag kanske säljer mina Blue Daimond och mina Scalarer när de blivit för stora.
                          I veckan som passera var jag inne i djurbutiken för att köpa fiskmat. Slog en snabb titt i deras akvarieavdelning för att se om de hade vinkeltetror, efter en frågeställning här i min tråd i slutet på september. Nu har jag dock bestämt mig för att det blir Kerritetra istället. När jag då gick där och tittade så såg jag ett snyggt Discuspar som lagt ägg på en av rutorna. Tror det var Blå Turkos. Jaja, köpte maten samt 5 Kerritetror som jag kom dit för och åkte hem.
                          Följande dagar gick jag sen å funderade på de här diskusarna och om det blev yngel av leken. För att få svaret åkte jag tillbaka till butiken igår fredag. Lika snygga stod diskusarna där, men utan rom eller yngel. Kollade på fiskarnas prislapp, 429 kr/st. Kändes billigt för lekmogna diskus och dessutom konstaterat par. Frågade om det stämde, det gjorde det. Blev bara tvungen att köpa. Så nu simmar de i mitt 300 liters mal akvarium. Skulle vara kul om de fick yngel och låta de själva dra upp och vårda eventuella yngel i akvariet. Finns ju bara malar där i ändå, så inte direkt några fiender. Trivs de inte där så får de flytta till något av mina två 540 liters. Hösten för vara utvärderande.
                          Apropå de två sist nämnda 540. Se vad jag upptäckte igår. Tyvärr var äggen borta idag och jag misstänker mina Scalarer. Strunt samma, kul att se i alla fall.
                          Senast redigerad av ICC; 19 October 2019, 20:16.

                          Kommentar

                          • ICC
                            • November 2006
                            • 1310

                            Kommentar

                            • LoGeek
                              • September 2008
                              • 1651

                              Härligt inköp du gjort!

                              Kommentar

                              • Nando

                                • October 2017
                                • 6050

                                Åh, vad roligt! De är jättevackra! Blir nästan sugen på discus själv...

                                Kommentar

                                Arbetssätt...