En bunker, två rum med akvarium.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ICC
    • November 2006
    • 1310

    Ursprungligen postat av Nando
    Dina fjärilar är väldigt vackra! Bra foton också!
    Haha, ja de är snygga. Men dina är snäppet vassare tycker jag.

    Kommentar

    • ICC
      • November 2006
      • 1310

      Ursprungligen postat av Ekenberg
      Missade helt att du hade 046:or har du fått lek på dem någon gång . Känns som en eftertraktad mal. 800 kronor för 2,5-3 cm har jag hört. Man kanske skulle satsat på mal istället för diskus. En kull på 50 st ger
      40 000......
      Mycket snygg mal. Men växer sååååå långsamt. Köpte mina i augusti 2017, då var de ca 3,5 cm och 1 år gamla om jag inte missminner mig. Någon lek har jag inte över huvud tagit i sett tillstymmelse till. Gillar bara att ha dem för att de är fina. Leker de så gör det inget däremot. Skulle vara häftigt att ha ett gäng i sällskapskaret.

      Kommentar

      • ICC
        • November 2006
        • 1310

        Vet att det finns några kunniga Tetra experter här. Har ni något trevligt tips på en tetra som gillar ström eller turbulent mellan och ytskikt? 150 liters akvarium. Tänkte gå igenom artregistret för tetra, men tips är alltid trevligt.

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Halloj!
          Vinkeltetra Thayeria boehlkei skulle kanske kunna vara en kandidat?

          Kommentar

          • ICC
            • November 2006
            • 1310

            Tack för svar! Ska spana in Vinkeltetran. Läser att de flesta tetror generellt gillar växtlighet och flytväxter. Flytväxter läser jag som lugn vattenyta. Inte mycket växter i detta L-mal´s kar. Zebrafisk hade varit en kandidat, men vill helst hålla mig i Sydamerika.

            Kommentar

            • ICC
              • November 2006
              • 1310

              Japp, står att Vinkeltetran föredrar stark cirkulation. Därmed en kandidat, letar lite till för skoj nyfikenhetens skull.

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Lite rörelse i vattnet tror jag Thayeria boehlkei trivs gott med, speciellt med tanke på deras simsätt. Får dom dessa förutsättningar kommer säkerligen "stimmandet" mer naturligt.
                En jädra vacker tetra!

                Kommentar

                • c90368

                  • September 2006
                  • 5973

                  Rödmunstetra kan också vara ett alternativ, sen en kandidat som inte är en tetra, men som stimmar i rätt miljö Dvärgpansarmal, Corydoras hastatus.

                  Men jag lägger nog även min röst på Vinkeltetran.

                  Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                  http://www.youtube.com/user/c90368
                  /Maths

                  Kommentar

                  • ICC
                    • November 2006
                    • 1310

                    Rödmunstetra är snygg, men lite trist beteende. Hade dem för några år sedan. De simmad oavbrutet och liksom ”på rad” fram och tillbaka vid framrutan. Men det kanske bara var mina individer och den inredningen jag hade då.
                    Finns redan Corydoras Eques i karet, tackar för tipset men där är jag klar. Hmm, lutar mot Vinkeltetran i detta läge. Ekenberg har jag för mig är mer än nöjd med de han har.

                    Kommentar

                    • Ekenberg
                      • December 2017
                      • 3910

                      Älskar mina vinkeltetror. Men även kombinationen vinkeltetror, rödmunstetra tycker jag mycket om. Vinkeltetrorna lugn kombinerat med rödmunstetra simmande fram och tillbaka tycker jag funkar fint, båda dessa fiskar håller också stimmet väldigt bra.

                      Kommentar

                      • ICC
                        • November 2006
                        • 1310


                        Blev några Apistorammor idag. Viejita och Agassizzi. Placerade båda paren i samma 100-liters. Får se hur det fungerar. Annars står ett annat 100-liters klart för det ena paret. Behöver bara lyfta ut 3 ansictrus ungar som jag missa när jag gjorde om i det akvariet.
                        Senast redigerad av ICC; 05 October 2019, 20:11.

                        Kommentar

                        • ICC
                          • November 2006
                          • 1310

                          Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_2878.jpg
Visningar: 231
Storlek: 104,4 KB
ID: 2409281Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_2881.jpg
Visningar: 217
Storlek: 103,5 KB
ID: 2409282

                          Kommentar

                          • Nando

                            • October 2017
                            • 6050

                            Vad roligt! Ska bli spännande att följa dem!

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Ursprungligen postat av ICC
                              Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_2878.jpg
Visningar: 231
Storlek: 104,4 KB
ID: 2409281Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_2881.jpg
Visningar: 217
Storlek: 103,5 KB
ID: 2409282
                              Fler snygga apisar, vilken fin färg på A. agassizz. Du kommer nog att få sära på paren framöver skulle jag tro, men det visar sig. Lycka till!

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • ICC
                                • November 2006
                                • 1310

                                Det hinner nog inte ens bli framöver, måste göra det redan imorgon. Såg nu ikväll att Agassizzi paret, främst hanen redan tryckt undan paret Viejita. Hade jag haft tid skulle jag nog behövt gjort det redan ikväll. Hoppas de håller sig lugna inatt. Jag trodde faktiskt Viejitorna skulle vara de tuffare, men icke.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...