En bunker, två rum med akvarium.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ICC
    • November 2006
    • 1310

    25 april. Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_1726.jpg
Visningar: 410
Storlek: 87,9 KB
ID: 2402876

    Kommentar

    • ICC
      • November 2006
      • 1310

      Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        IMG_1735.jpg Visningar:	0 Storlek:	97.2 kB ID:     	2402879 26 april, har jag för mig.

      Kommentar

      • ICC
        • November 2006
        • 1310

        2 maj Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_1765.jpg
Visningar: 412
Storlek: 111,6 KB
ID: 2402881

        Kommentar

        • ICC
          • November 2006
          • 1310

          Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_1856.jpg
Visningar: 409
Storlek: 103,8 KB
ID: 2402883Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_1857.jpg
Visningar: 410
Storlek: 96,8 KB
ID: 2402884 19 maj.

          Kommentar

          • Nando

            • October 2017
            • 6050

            Men jädar, vad det har vuxit! Ser verkligen fint ut nu med allt det gröna som ramar in karet. Javan ser ut att trivas, kul att det funkade bra att limma.

            Kommentar

            • LindaAlgo
              • July 2015
              • 1373

              Wow, det gör verkligen skillnad när det växer ut ur karet så där! Speciellt med roten.
              Med vänlig hälsning Linda

              Kommentar

              • ICC
                • November 2006
                • 1310

                Tack Nando och Linda.

                Kommentar

                • LoGeek
                  • September 2008
                  • 1651

                  Oj denna tråd har jag missat. Kommer följa nu. Karet på senaste bilden är riktigt naaaajssss!

                  Kommentar

                  • ICC
                    • November 2006
                    • 1310

                    Tack LoGeek!
                    Såg du inlägg 133? Lade in det lite för din skull utan att nämna det. Var ju en diskussion i Smajlets tråd och hur bra hans LED belysning blev. Så bra att jag inte kunde låta bli att beställda en ramp jag med. Lade upp före-efter foto eftersom du också var inne på LED, tyckte jag du skrev.

                    Kommentar

                    • LoGeek
                      • September 2008
                      • 1651

                      Ursprungligen postat av ICC
                      Äntligen en lite lugnare dag, varit intensivt med allt utom akvaristik de sista två veckorna. Men in på Zoopetforumet och lite skön läsning har man alltid lite tid för. Så idag får jag nog göra en liten uppdatering här ifrån bunkern.
                      Läste förresten i Smajlets tråd -Discus akvarium 720 liter, där jag och någon till kommenterade hur fint hans akvarium blivit efter att Smajlet bytt ut sin belysning. Detta var något jag själv lockades till då ljuset i mitt Tanganyika kar inte var tillfredsställande. Beställde därför en Lumax LED blå/vit 123 cm och lät byta ut den gamla trista dubbel-T8:an. Blev väldigt nöjd med detta och färgerna på mina Kilesor och Cyprichromis framhävdes betydligt bättre. Lägger in två foto på före/efter. Tyvärr "försvann" alla fiskarna när jag släckte Ledén och la på den gamla ljusrampen. Skillnaden är stor. Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_1858.jpg
Visningar: 484
Storlek: 69,1 KB
ID: 2402870Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_1859.jpg
Visningar: 446
Storlek: 75,6 KB
ID: 2402871
                      Ser riktigt bra ut!

                      Känner mig på föranledd anledning ledd att tro att led är det ledande alternativet. Ledsamt dyrt bara!

                      Kommentar

                      • ICC
                        • November 2006
                        • 1310

                        Sett till inköp ja, men kanske inte på sikt i driftkostnad och årligt utbyte av T8 lysrör för akvarium. Jag betala 1165 för Led´en + 350 för strömadaptern. Totalt 1515kr. Rätt okej ändå tycker jag. Ett T8 Power-Glo 40W ligger ju ändå på runda slängar 150-250 spänn beroende på inköpsställe. Har man då dubbla lysrör också så....

                        Kommentar

                        • ICC
                          • November 2006
                          • 1310

                          Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        IMG_1920.jpg Visningar:	0 Storlek:	132.7 kB ID:     	2403146Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        IMG_1922.jpg Visningar:	0 Storlek:	100.2 kB ID:     	2403147 Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        IMG_1919.jpg Visningar:	0 Storlek:	93.1 kB ID:     	2403145
                          Senast redigerad av ICC; 27 May 2019, 19:40.

                          Kommentar

                          • ICC
                            • November 2006
                            • 1310

                            Var på fisk inköpsrunda den gångna helgen. Hitta all den fisk jag var ute efter. Blev 8 fjärilsciklider, 4 Sturisoma Aureum, 5 Indianplaty och det minst väntade inköpet...5 kuhliålar. Har aldrig haft kuhliålar tidigare, dom är faktiskt rätt fräsiga. Finns en del trånga vrår i akvariet och är det någon som kommer åt gamla matrester där så är det nog ålarna. Har sett dem några gånger sen jag släppte i dem, fast på foto vill de inte vara med på tydligen.

                            Kommentar

                            • ICC
                              • November 2006
                              • 1310

                              Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_1925.jpg
Visningar: 301
Storlek: 95,6 KB
ID: 2403151
                              Lägger in en översiktsbild på rummet där jag har dessa tre 540 liters. Finns en sittbänk mellan karen som inte syns på bild. Gillar verkligen att sitta här inne och titta längre stunder. Riktigt avkopplande.

                              Kommentar

                              • Ekenberg
                                • December 2017
                                • 3910

                                Ursprungligen postat av ICC
                                Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_1925.jpg
Visningar: 301
Storlek: 95,6 KB
ID: 2403151
                                Lägger in en översiktsbild på rummet där jag har dessa tre 540 liters. Finns en sittbänk mellan karen som inte syns på bild. Gillar verkligen att sitta här inne och titta längre stunder. Riktigt avkopplande.
                                Förstår det ser underbart ut.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...