En bunker, två rum med akvarium.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ICC
    • November 2006
    • 1310

    #91
    I ställningen med de 6 st 105 litrarna går det lite snygga Corydoras. Corydoras Similis, Gold Stripe, Duplicareus.

    Kommentar

    • ICC
      • November 2006
      • 1310

      #92
      Min favorit Tetra, Nannostomus Mortenhaleri och sist Corydoras Eques.

      Det sjätte och sista akvariet i ställningen innehåller några Leopard Endlers samt albino Ancistrus.

      Kommentar

      • ICC
        • November 2006
        • 1310

        #93
        Äntligen klar med all flytt av akvarium, ett satans jobb. Kul när det är gjort.
        Ska nu koncentrera mig på att hitta ett gäng snygga växter till det sista 540´it jag inredde. Växter både i karet samt ovan. "Trädet" jag klurar på börjar ta form i huvudet, kan nog bli bra till slut hoppas jag.
        Sedan kommer det trevligaste, att lägga i fisk. Fjärilsciklider och Nannostomus Beckfordi har jag bestämt mig för, vad mer vet jag inte i nuläget. Men detta blir troligen om någon vecka framöver. Akvariet är i princip nystartat fast med väl ingångna filter. Det ser ut att snurra på bra. Några riktigt gamla koppartetror, en ancitrus och två Leopard guppy simmar däri just nu sen fyra dagar tillbaka och de ser glada ut tycker jag.

        Kommentar

        • Niklas8
          • April 2010
          • 62

          #94
          Nästan kusligt vad vi delar smak vad gäller fiskar. Hela projektet kunde faktiskt varit mitt, om jag vore mindre drömmande och mer agerande. Kul att följa i alla fall!

          Kommentar

          • ICC
            • November 2006
            • 1310

            #95
            Tack Niklas, kul att du gillar det
            Senast redigerad av ICC; 24 April 2019, 20:11.

            Kommentar

            • Nando

              • October 2017
              • 6050

              #96
              Oj, så fina corysar! Tetran är väldigt vacker också! Det är roligt att läsa dina uppdateringar, keep ’em coming

              Kommentar

              • ICC
                • November 2006
                • 1310

                #97
                Idag hittade jag äntligen en koppling till mitt CO2 system. Behövde hitta en som gick från 8/1mm till 6/4mm slang. Får troligen det sista på posten imorgon för att göra systemet komplett och kunna mata 2 stycken akvarium. En nålventil, drop-checker och en splitter.

                Imorgon tänkte jag snajda till "trädet". Och till helgen blir det växtjakt.

                Kommentar

                • Nando

                  • October 2017
                  • 6050

                  #98
                  Trädet ser jag fram emot!

                  Kommentar

                  • Ekenberg
                    • December 2017
                    • 3910

                    #99
                    Underbart att se, vilka Corydoras . Tror nog bestämt att jag snart måste åka söderut för ett bunkerbesök.....

                    Kommentar

                    • ICC
                      • November 2006
                      • 1310

                      Grym skönt sommarväder ute, också väljer man att krypa ner i en bunker för att "bygga" ett träd. Lite sjukt...men men...ville göra detta klart.
                      Dessa tre grenarna med formen av ett Y allihopa satte jag samman med skruv på baksidan till ett stycke. Som jag beskrivit tidigare så var det tänkt att det skulle stå i vattnet på en "hylla" som jag limmade på baksidan av BTN-bakgrunden. Detta koncept skippa jag idag. Det kommer istället att gå igenom och över hyllplanet där fiskmat burkarna står på bilden.
                      Senast redigerad av ICC; 25 April 2019, 20:30.

                      Kommentar

                      • ICC
                        • November 2006
                        • 1310

                        Och istället valde jag att fästa trädet med små vinkeljärn ovanpå hyllplanet. Så istället för att stå i vatten så hänger det nu i hyllplanet. Det blev helt enkelt bättre och stabilare så här.
                        Senast redigerad av ICC; 25 April 2019, 20:30.

                        Kommentar

                        • ICC
                          • November 2006
                          • 1310

                          Och till sist har jag försökt skapa en växt-oas ovan akvariet. Vanliga fredskallor till vänster samt de kortaste delarna av vattenfikus som inte var långa nog att klä trädet.
                          Trädet ser lite tarvligt ut nu kanske. Tanken är ju att vattenfikusen samt gullrankan ska börja dra iväg och klättra högre upp längst trädet.
                          Har monterat ett tillfällig LED lampa på 6500 kelvin för att ge trädet så bra ljus som möjligt nu i början. Skall hitta en snyggare lösning, likt led-stripes framöver.

                          Kommentar

                          • Ekenberg
                            • December 2017
                            • 3910

                            Grymt snyggt

                            Kommentar

                            • c90368

                              • September 2006
                              • 5973

                              Du är tokig, men det är ju sånt som ger nya idéer

                              Om det inte fanns några som tänkte utanför ramarna så skulle vi vara kvar i stenåldern.
                              Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                              http://www.youtube.com/user/c90368
                              /Maths

                              Kommentar

                              • ICC
                                • November 2006
                                • 1310

                                Går framåt med sista 540 karet. Co2 inkopplat idag. Fick på lunchen och en snabbvisit i butiken tag i Cryptocoryne Bullosa som jag planterat längst bak till vänster. Syns knappt på bilden. Ett gäng Anubias Barteri Nana fick också följa med. Lade i lite mer kolsten nu när jag fick dit växter. Det som återstår är nu ett gäng med Valle att plantera på högersidan som jag tänker mig skall dra upp till ytan och sedan lägga sig över ek-grenen med löv då strilröret sitter på vänstergaveln.
                                Ja också fisk förresten. Det kommer när det börjar regna ute och det känns mer befogat att besöka akvariebutiker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...