En bunker, två rum med akvarium.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ICC
    • November 2006
    • 1310

    #16
    Ursprungligen postat av Bluewing
    Är också med Medlem sedan 2006. Premiärtråd 2019. Den som väntar på nåt gott......
    Bättre sent än aldrig som det brukar heta!

    Kommentar

    • stefant
      • January 2009
      • 783

      #17
      Intressant akvarium! Särskilt med övervattensdelen.

      Kommentar

      • Nando

        • October 2017
        • 6050

        #18
        Det ser verkligen häftigt ut med övervattensdelen och högersidan. Effektfullt!

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          #19
          Så kul att få titta in i din lite dolda akvarievärld, dessutom väldigt trevligt med bilder .

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            #20
            Fasen vad kul med en ny, intressant tråd! Skönt kar med toppenfin inredning.
            Då är det bara att luta sig tillbaka i stolen - läsa, titta och njuta!

            Kommentar

            • ICC
              • November 2006
              • 1310

              #21
              Tack Inger och Mats. Kommer fler bilder fram över. Tycker det är många trevliga trådar igång just nu.

              Kommentar

              • ICC
                • November 2006
                • 1310

                #22
                Har nyss sågat till, passat in och delvis limmat fast min BTN bakgrund i det tredje 540 akvariet. Bakgrunderna är fina tycker jag, men de bygger så förbaskat mycket på djupet. Därför har jag sågat av de ”bulor” som är på baksidan, för att jag skall kunna slimma till den mot bakrutan så mycket det går. Kommer att sätta svart folie på bakrutan där hålen i bakgrunden är. Sågningen tror jag inte syns så mycket sen när växter och övrig inredning kommer på plats.

                Tänkte presentera mitt Tanganyika kar ikväll, men det får bli senare. Vill knäppa en bild på en av Kilesa hanarna som börjat bygga på sin typiska lek-arena. En grop där hanen bygger små sandtorn rund gropen för att imponera på en hona. Tyckte att just en sån bild kunde passa in när jag beskriver akvariet.
                Senast redigerad av ICC; 02 April 2019, 21:14.

                Kommentar

                • ICC
                  • November 2006
                  • 1310

                  #23
                  När bakgrunden torkat skall sedan dessa vattenmättade grenar passas in på något bra sätt. Tror mig ha en idé att följa.

                  Kommentar

                  • Nando

                    • October 2017
                    • 6050

                    #24
                    Snygg bakgrund och smart att såga av den lite så den inte tar fullt lika stor plats! Ska bli spännande att se bilden på sandtornen och höra beskrivningen av karet sedan

                    Kommentar

                    • Ekenberg
                      • December 2017
                      • 3910

                      #25
                      Oj vad kul att få ta del av din resa. Kanonfint kar och även detta ser ju ut att kunna bli hur lyckat som helst. Hade ju själv lite planer på att odla lite Corydoras av olika slag. Men det känns ju som påse du och LAncer har full koll, även Maria i vår lokal, ja hennes kar kom dit idag har pratat o Corydoras, så jag håller mig till diskus ännu ett tag. Jättekul som sagt att du kommit igång med din tråd.

                      Kommentar

                      • Niklas8
                        • April 2010
                        • 62

                        #26
                        Hej ICC! för ett par år sen sålde jag ett gäng corydoras goldline till en kille med signaturen ICC på ett annat forum. Akvarist-Sverige är ju inte så stort så det är väl du? I så fall, är goldline en av de corydoras-arter du tänker odla? Vilka är de övriga? //niklas

                        Kommentar

                        • ICC
                          • November 2006
                          • 1310

                          #27
                          Hej Niklas! Det stämmer. Samma ICC på båda forumen. Din fina grupp jag köpte av dig lever än, i alla fall 60% av den. Köpte till några F1:or för något år sedan. Harmonisk grupp nu. Kanske jag sätter lek på dem, vi får se. Vilka andra Corydoras det blir kommer så småningom i tråden. Först har jag några andra projekt som jag pular med för tillfället för att komma i ordning.

                          Kommentar

                          • Niklas8
                            • April 2010
                            • 62

                            #28
                            OK, trevligt projekt du har. Blir till att följa, särskilt som du inte avslöjar allt, ha ha.

                            Kommentar

                            • ICC
                              • November 2006
                              • 1310

                              #29
                              Trevligt att se dig här på Zoopet oxå Niklas. Vad har du i dina akvarium nu för tiden då?

                              Kommentar

                              • Niklas8
                                • April 2010
                                • 62

                                #30
                                Jag har funnits här ett tag, har bara mest "lurkat" i bakgrunden he he... Har inte utvecklat min verksamhet något nämnvärt. Jag har snarare gått åt andra hållet och försökt minska lite. Har gått ner från totalt ca 1500 liter till totalt 1100 liter.

                                Ibland blir man inom akvaristiken ett offer för sin egen framgång och får för mkt av någon art, vilket kan få till följd att intresset falnar lite. Hade nästan fått bukt på min ancistrus-produktion när jag istället skaffade mig ett nytt problem av samma art med endlers guppy. Suck...

                                Ska försöka hitta en bra balans mellan reproduktion och predation. Det ger lite utrymme till intressantare projekt än bara uppfödning av det lättodlade.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...