En bunker, två rum med akvarium.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • pereli
    svarade
    God Jul!

    Lämna en kommentar:


  • Superpescado
    svarade
    God jul!

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    God Jul ICC!

    Lämna en kommentar:


  • ICC
    svarade
    God Jul från Bunkern till alla på detta forum.

    Lämna en kommentar:


  • Superpescado
    svarade
    Snyggt! Du lyckades verkligen få till det med platåerna

    kul att du lyckades få det som du tänkt dig, vad jag kan förstå iaf.


    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Hej ICC, jätte spännande att var med och bra blir det ju. Skriver inte massor men är med.

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Vad bra det ser ut redan! Kul också att du dokumenterat inredningen stegvis så att man kan följa med på vägen och se hur det utvecklas från en idé och framåt. Jag är med på resan och är riktigt glad över dina uppdateringar!

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av ICC
    Tack för vänliga ord Mats. Alltid kul att skapa och försöka åstadkomma trevliga miljöer för våra fiskar. Men bästa källan är att försöka kopiera moder natur.
    Japp! Just de där bångstyriga, snåriga men ack så vackra miljöer man ser på bilder och filmer, exempelvis från Amazonas flöden, är något jag verkligen gillar.


    Lämna en kommentar:


  • ICC
    svarade
    Klicka på bilden för större version

Namn: 791562CB-0C36-484A-8F7E-5BA845A3A72F.jpeg
Visningar: 170
Storlek: 85,1 KB
ID: 2424895Klicka på bilden för större version

Namn: 46E29707-EBC4-4228-B45D-D12D3A011D24.jpeg
Visningar: 167
Storlek: 75,9 KB
ID: 2424896Klicka på bilden för större version

Namn: D56A440B-7A85-4A1D-9EAD-F6F93A69A1CC.jpeg
Visningar: 170
Storlek: 70,8 KB
ID: 2424897Klicka på bilden för större version

Namn: 023FC81B-5A51-41FA-AEAB-2E201A79A307.jpeg
Visningar: 170
Storlek: 106,6 KB
ID: 2424898

    Lämna en kommentar:


  • ICC
    svarade
    Blev några extra tag med 540´it även ikväll. Satte upp belysningen som den ska vara. Bunta upp kablarna återstår däremot. Sedan var jag i blomsteraffären och köpte några mini Fredskallor och en klätterkalla. Dessa placera jag ovan de stående rotstammarna. När de acklimatiserat sig och breder ut sina rötter så kommer de att svaja snyggt i strömmen från strilröret.
    Hittade sedan tre plantor Echinodorus Reni i djuraffären vilka jag planterade på den högra terassen. Kanske det är alldeles för tidigt att plantera växter så här en dag efter uppstart, men jag chansar. Har ju ändå grundat med en näringsrik botten samt att jag tryckte ner fem näringskulor runt deras rötter plus en normaldos Pmdd. I bakgrunden tänker jag sen två/tre Echinodorus typ Barthii som blir ganska hög. Det får bli nästa steg om ett tag.
    Det börjar likna akvarium så sakteliga....
    Senast redigerad av ICC; 17 December 2020, 18:47.

    Lämna en kommentar:


  • ICC
    svarade
    Tack för vänliga ord Mats. Alltid kul att skapa och försöka åstadkomma trevliga miljöer för våra fiskar. Ibland blir man nöjd, ibland får man inse att det inte blev bra. Zoopet är bra att skaffa inspiration från andra snygga akvarium. Men bästa källan är att försöka kopiera moder natur. Det är toppen att spana in bäckar eller insjöar i jakt på tips.

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Halloj ICC!
    Här på forumet är det verkligen en lycka och njutning att följa hur olika människor, med liv, lust och härlig kreativitet skapar alldeles unika inredningar och miljöer i sina kar.
    Det är fantastiskt kul att få se hur det byggs, planeras och ställs i ordning med diverse inredningsdetaljer och hur vägen mot en vision sakta men säkert och ofta på ett klurigt och smart sätt realiseras.
    Ditt nya projekt är ett av dessa som är så fint att ta del av!
    Jag förstår att du nu är inne i en initial fas och att det finns massor av finfina idéer som skall sättas i verket.
    Jag ville bara ”chima in” och säga att jag tycker din inredning ser toppenfin ut!
    Det skall bli intressant att se vart, och hur, du tar denna inredning vidare.

    Lämna en kommentar:


  • ICC
    svarade
    Ursprungligen postat av Superpescado
    Inget på den vänstra platån? Du kanske redan skrivit, men vilka fiskar ska i?
    Nix, den vänstra platån ska vara tom. Möjligen att jag lägger dit en eller två knytnäve stora stenar. Däremot skall jag ha någon krukväxt (Fredskalla som jag vet funkar) på ett galler som ligger i ytan med dess rötter hängandes ner i karet.

    Fiskarna har jag inte riktigt bestämt än. Generellt Platy, tetra, Corydoras, L200 som jag redan har, och sedan någon liten ciklid. Men det tar ett tag innan fiskarna får flytta in. Blir nog inte ens detta året.
    Senast redigerad av ICC; 16 December 2020, 20:49.

    Lämna en kommentar:


  • Superpescado
    svarade
    Inget på den vänstra platån? Du kanske redan skrivit, men vilka fiskar ska i?

    Lämna en kommentar:


  • ICC
    svarade
    I växtväg tänker jag nu några Echinodorus som över tid får breda ut sig på den högra terassen. Hoppas ler och växtnäringsbottnen jag grundade med skall göra susen och ge frodiga växter.
    Sen tänker jag någon Cryptocoryne på mitten mellan den liggande och stående roten. Det är i nuet bara de växterna jag tänker mig.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...