En bunker, två rum med akvarium.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nando

    • October 2017
    • 6050

    Jag tror att apisarna kommer trivas toppen i karet som det ser ut nu! När det gäller s.k. kaosinredning har du lyckats bra och med lite välplacerad javaormbunke blir det ännu bättre. Personligen gillar jag nog ändå lite mer ”organisation” bland pinnar och rötter. Jag måste jobba bort en del av mitt kontrollbehov!

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Ursprungligen postat av ICC
      Gjorde om något lite idag efter jobb. Ska låta det vara så här nu någon dag för att se om jag är nöjd. Den vågräta pinnen till vänster i ovankant skall bekläs med javaorbunke senare. Så förhoppningsvis smälter den in lite mer samt gömmer den tråkiga gröna slangen bakom. Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_2746.jpg
Visningar: 381
Storlek: 97,3 KB
ID: 2408448
      Kul att du ska starta ett Apistogrammakar . Om jag får ge några tips, så skulle jag flytta den vågräta pinnen till vänster kortsida i stället och låta den sluta upp längs den gröna slangen. Limmar du sedan java på den, så kommer slangen inte att synas. Sedan skulle jag tillägga ganska så många (mindre) rötter längs bottenregionen lite huller om buller, dessutom lite Cryptocoryner (även dom lite huller om buller), samt kanske lite mossa, så ev. yngel kan gömma sig någonstans. Annars tycker inte jag att det ser rörigt ut. Stenarna, är dom tänkt som grottor?
      Vilka apisar blir det? Kom bara ihåg ICC, att det är bara du själv som avgör hur du vill att inredningen ska se ut - ingen annan .

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • ICC
        • November 2006
        • 1310

        Några små nya justeringar samt tillförd javaormbunke. Tycker att jag är nöjd så här. Följde lite ditt råd Inger om att ställa den vågräta pinnen annorlunda. Norpa även lite tång från annat akvarium.
        Nu får det stå till sig ytterligare dagar/vecka. Ska börja se mig omkring efter någon trevlig Apistogramma. Blir med största sannolikhet Viejita eller Macmasteri (väldigt lika om inte samma) eftersom jag tycker det är en riktigt snygg Apistogramma.
        Inger, svar på din fråga om stenarna...nej ingen speciell funktion. Det finns ett kokosskal gömt där inne bara. Troligen och förhoppningsvis har någon vrå skapats då jag bara lagt dem på plats. Enda önskan jag hade, och som jag lyckades si så där med var att få till ett litet vattenfall för att skapa någon form av enegri på ytan, i det annars ganska lugna vattnet.
        Foto snett från vänster, rakt framifrån och sista snett från höger.

        Kommentar

        • ICC
          • November 2006
          • 1310

          Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_2750.jpg
Visningar: 307
Storlek: 128,9 KB
ID: 2408474Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_2748.jpg
Visningar: 316
Storlek: 107,1 KB
ID: 2408475Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_2749.jpg
Visningar: 297
Storlek: 116,2 KB
ID: 2408476

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Ursprungligen postat av ICC
            Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_2750.jpg
Visningar: 307
Storlek: 128,9 KB
ID: 2408474Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_2748.jpg
Visningar: 316
Storlek: 107,1 KB
ID: 2408475Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_2749.jpg
Visningar: 297
Storlek: 116,2 KB
ID: 2408476
            Blev kanonens tycker jag

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • Nando

              • October 2017
              • 6050

              Även jag gillar det, ser murrigt och härligt ut! Javan gjorde mycket för intrycket också! Vad roligt det ska bli att följa dina apisar

              Kommentar

              • ICC
                • November 2006
                • 1310

                Tack för era medhåll

                Kommentar

                • Nando

                  • October 2017
                  • 6050

                  Hur utvecklar sig apistobaljan?

                  Kommentar

                  • ICC
                    • November 2006
                    • 1310

                    Händer inte så mycket. Vill att den ska gå in sig ytterligare en vecka. Några Endler hanar simmar och håller ställningen tills vidare. Ska göra ett litet vattenbyte idag, sen hoppas jag finna ett fint par Apistogramma någongång under vecka 40. Har beredskap vecka 39 och kan tyvärr inte lämna byn.

                    Kommentar

                    • ICC
                      • November 2006
                      • 1310

                      Har ett gäng L-malar i ett 325 liters. Med växande storlek så börjar rivaliteten spela in. Tyvärr hade en L128 ihjäl en av mina L046. Så av förklarliga själ har nu de fem återstående 46:orna fått ett eget 150 liters med en klassisk rörhög. Flyttade även dit mina 6 stycken Corydoras Eques, något får ju röra sig i karet

                      Kommentar

                      • ICC
                        • November 2006
                        • 1310

                        Lite foto på mina fjärliar också. Nando, jag börjar komma i klass med dina snyggingar du har...eller

                        Kommentar

                        • ICC
                          • November 2006
                          • 1310

                          Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_2793.jpg
Visningar: 246
Storlek: 136,8 KB
ID: 2408716

                          Kommentar

                          • Nando

                            • October 2017
                            • 6050

                            Dina fjärilar är väldigt vackra! Bra foton också!

                            Kommentar

                            • Ekenberg
                              • December 2017
                              • 3910

                              Missade helt att du hade 046:or har du fått lek på dem någon gång . Känns som en eftertraktad mal. 800 kronor för 2,5-3 cm har jag hört. Man kanske skulle satsat på mal istället för diskus. En kull på 50 st ger
                              40 000......

                              Kommentar

                              • Ekenberg
                                • December 2017
                                • 3910

                                Grymt fina fjärilar

                                Kommentar

                                Arbetssätt...