LOKALEN, ju fler vi är tillsammans.......

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • c90368
    svarade
    Det är väl lite som hos människor, hamburgare och biffar är ju gott, men kanske inte det vi ska äta alla dagar

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Idag var det mycket fler yngel som åt själv, de älskar oxhjärta....... Har läst massor med trådar där man skall ge levande artemia eller eventuellt fryst artemia, visst mina diskus äter artemia om de inte får något annat men annars tillhör det ju det de äter minst av all. Så frågan är varför jag skall ge dem det .

    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0131.JPG
Visningar: 319
Storlek: 386,0 KB
ID: 2401802

    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0132.JPG
Visningar: 322
Storlek: 340,4 KB
ID: 2401803

    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0128.JPG
Visningar: 313
Storlek: 589,4 KB
ID: 2401804

    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0129.JPG
Visningar: 315
Storlek: 565,0 KB
ID: 2401805

    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0125.JPG
Visningar: 310
Storlek: 514,9 KB
ID: 2401806

    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0130.JPG
Visningar: 322
Storlek: 399,9 KB
ID: 2401807

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ursprungligen postat av cambru
    Jag kan bara hålla med tidigare inlägg; du är så värd att få diskusyngel och det gör mig uppriktigt glad att det fungerar för dig nu!
    Tusen tack, just nu har jag flyt....

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ursprungligen postat av Nando
    Vad roligt med ynglen Thomas, och du verkar ju visst ha en plan! Jag tror det kommer funka utmärkt och så har du ju bra backning i form av Patrik om det skulle behövas.
    Plan och plan, jag har drömmar som jag försöker förverkliga

    Lämna en kommentar:


  • cambru
    svarade
    Jag kan bara hålla med tidigare inlägg; du är så värd att få diskusyngel och det gör mig uppriktigt glad att det fungerar för dig nu!

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Vad roligt med ynglen Thomas, och du verkar ju visst ha en plan! Jag tror det kommer funka utmärkt och så har du ju bra backning i form av Patrik om det skulle behövas.

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av Ekenberg

    Ja, Mats du har stående inbjudan både här hemma och till lokalen. Dessutom hoppas jag fortfarande på ditt deltagande i nästkommande projekt, inreda ett av vilokaren, ditt 540....
    Absolut!

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ursprungligen postat av ICC
    Riktigt bra Thomas! Du är värd att få så långt gånga diskus yngel efter all din envishet och viljan att få det bra för fiskarna. Var ju lite turbulent inledningsvis med diskusarna. Men du gav dig inte och nu belönas du med väl fungerande kar och yngel. Grymt jobba t
    Tack Ola , det var nära att jag gav upp igen, såsom för trettio år sedan, hade jag inte haft de små där allt funkade hade jag nog inte fortsatt. Nu är jag bara lycklig, det känns lite som belöning ......men vi får väl se, allt kan ju hända. Men just nu känns det bra.

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Lägger bara in ett;
    Lite Memory Lane för min del, detta - gôtt att se!
    Ja, Mats du har stående inbjudan både här hemma och till lokalen. Dessutom hoppas jag fortfarande på ditt deltagande i nästkommande projekt, inreda ett av vilokaren, ditt 540....

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ursprungligen postat av c90368
    Det är ju helt fantastiskt, de är ju inte yngel längre, snarare småfisk. Vad har du för plan för dessa?
    Plan och plan, du vet ju hur jag är med sådant.

    Min plan är att pröva mig fram. Eftersom de är första kullen jag har får de ju, hur hemskt det än låter, vara mina testpiloter. Jag vill att de nu går med sina föräldrar så länge det fungerar, det får ju inte skada eller stressa föräldrarna för mycket. Men redan nu äter ju hälften av ynglen på oxhjärtat de fick idag. Föräldrarna ställer sig liksom lite vid sidan om och försöker skaka av sig ynglen. När det blir för slitsamt för föräldrarna kommer de flyttas till vilokaret där de få gå tills det är dax för nästa kull.....ja om jag fortsätter vill säga. Om inte får de gå i sälskapsakvarium framöver.
    Ynglen kommer få gå kvar där de går, i ett måttligt inrett kar och förhoppningsvis växa till sig även om de inte får vattenbyten varje dag. Tanken är att de skall få växa men kanske lite långsammare än proffesionella uppfödare gör. Får jag upp dem till fem centimeter så kommer jag köra vidare som jag gjort tidigare.
    Det är planen, märker jag på vägen att det inte funkar eller att jag inte klarar detta kommer ynglen få flytta till Patric , stork zoo, som ju har erfarenhet av att föda upp och som dessutom gärna tar över om jag känner att det blir för tufft.

    Min dröm är ju egentligen att avdramatisera det här med diskus och visa att det går utan alla tomma tråkiga kar, utan kemikalier och utan avancerade maskiner.....men vet ju själv inte om det är möjligt, som sagt det är drömmen och om det sedan skulle visa sig att det dessutom blir tåliga vackra diskus av det, ja då har drömmen blivit verklighet........

    Jag är en drömmare inte projektledare

    Lämna en kommentar:


  • Hellner
    svarade
    Jag har ju en fusklapp!
    Jag lyckas tyvärr inte lägga in nogon bild på dom. Svårt det här med Internet!

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ursprungligen postat av Hellner
    Inte den gröna sorten. Xiphophorus clememciae, den är mer gul. Sen Limia vittata och endler Santa Maria.
    Ja, du vet ju hur dåligt jag är på namn framförallt på latin, grymt roligt med dessa fiskar i lokalen iallafall .

    Lämna en kommentar:


  • Hellner
    svarade
    Inte den gröna sorten. Xiphophorus clememciae, den är mer gul. Sen Limia vittata och endler Santa Maria.

    Lämna en kommentar:


  • ICC
    svarade
    Riktigt bra Thomas! Du är värd att få så långt gånga diskus yngel efter all din envishet och viljan att få det bra för fiskarna. Var ju lite turbulent inledningsvis med diskusarna. Men du gav dig inte och nu belönas du med väl fungerande kar och yngel. Grymt jobba t

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Lägger bara in ett;
    Lite Memory Lane för min del, detta - gôtt att se!

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...