LOKALEN, ju fler vi är tillsammans.......

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nando

    • October 2017
    • 6050

    Härligt att flytten gick bra och att inga fler yngel strukit med. Roligt att läsa dina detaljrika beskrivningar av allt som sker, känns nästan som jag är där och ser det i verkligheten

    Kommentar

    • c90368

      • September 2006
      • 5973

      jag är ju även modelljärnvägs rallare och modellbyggare, så dubbel lycka

      Oj, det har även jag varit förr i tiden, men sålde tyvärr allt för nya äventyr, vilket jag ångrar nu. Är ju ett problem att det nästan tar större plats än akvarium, men inte lika temperatur känsligt
      Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
      http://www.youtube.com/user/c90368
      /Maths

      Kommentar

      • Ekenberg
        • December 2017
        • 3910

        Ursprungligen postat av Nando
        Härligt att flytten gick bra och att inga fler yngel strukit med. Roligt att läsa dina detaljrika beskrivningar av allt som sker, känns nästan som jag är där och ser det i verkligheten
        Kul, ja det är ju faktiskt en förhoppning att någon skall tycka om att följa mitt äventyr.....

        Kommentar

        • Ekenberg
          • December 2017
          • 3910

          Ursprungligen postat av c90368
          jag är ju även modelljärnvägs rallare och modellbyggare, så dubbel lycka

          Oj, det har även jag varit förr i tiden, men sålde tyvärr allt för nya äventyr, vilket jag ångrar nu. Är ju ett problem att det nästan tar större plats än akvarium, men inte lika temperatur känsligt
          Så är det ju, det tar plats.... tursamt nog har jag en vind med så brant trappa så att det är omöjligt att få upp ett akvarium där......så modelljärnvägarna konkurrerar int med karen om plats, däremot om tid.....

          Klicka på bilden för större version

Namn: 206334DF-396A-4D69-A705-9BEE233815E2.jpeg
Visningar: 249
Storlek: 365,6 KB
ID: 2404914

          Klicka på bilden för större version

Namn: A82422F4-64A1-43E0-98A6-189F33A3870A.jpeg
Visningar: 235
Storlek: 421,2 KB
ID: 2404915

          Klicka på bilden för större version

Namn: 6D2587EC-26F6-4E26-AF87-813E38144FDD.jpeg
Visningar: 239
Storlek: 491,6 KB
ID: 2404916

          Klicka på bilden för större version

Namn: 7C578310-6892-4579-B68F-55308BE27703.jpeg
Visningar: 243
Storlek: 553,1 KB
ID: 2404917

          Kommentar

          • smajlet
            • January 2018
            • 1374

            Den får du ju visa någon gång

            var med i klubben ranerallarna under ett postkontor

            när vi borrade i taket gick larm till polisen om inbrottsförsök.
            Gissa om det kom instormande poliser i lokalen

            hade åxå en hel del tåg med min far i källaren en hel stad var det visserligen.

            Det är annat en idag, när det bara är skärmtid som gäller för våra barn.

            Kommentar

            • Ekenberg
              • December 2017
              • 3910

              Ja vad skall man säga, jag älskar mitt hörn i lokalen. Sitter ofta bara och tittar. Och hur mycket jag än försöker titta på alla kar är det ändå mina kar jag är mest intresserad av.....så det känns som jag valt rätt.

              det blev ju inget av rödturkos och cobolts försök . Och tyvärr har det inte blivit ett försök två. Men de känns friska så jag är nöjd.

              Idag var det en dött yngel igen, nummer sju... vet inte varför. Men efter allt jag läst om andra amatörer så har jag förstått att detta är ganska vanligt. Trist, men jag kan inte göra så mycket annorlunda än vad jag gör.
              ser inga fel och kan inte mäta upp något. De övriga är pigga och äter.....Idag bestämde jag mig för att räkna ynglen. Jag tog tio kort på hela karet och försökte ta korten när inga yngel stod bakom pump eller rötter. Sedan räknade jag alla yngel på de olika fotografierna och kom fram till att det är mellan 48-54 stycken , lite färre än jag trott men ändå tillräckligt ......så 100 diskusarär nog vad jag har........

              de tolv nya är ju helt underbara. Älskar den åldern, typ 6 cm.... känns lite som det är då allt händer, de har gott från bäbisar och småbarn till åldern då man vill allt ....
              ännu har de ju inte börjat färga men om en månad så.
              verkligen kul att börja här igen.

              Nog nu, köttet skall på grillen och fredagsölen öppnas så att det blir helg....

              Kommentar

              • Ekenberg
                • December 2017
                • 3910

                Ursprungligen postat av smajlet
                Den får du ju visa någon gång

                var med i klubben ranerallarna under ett postkontor

                när vi borrade i taket gick larm till polisen om inbrottsförsök.
                Gissa om det kom instormande poliser i lokalen

                hade åxå en hel del tåg med min far i källaren en hel stad var det visserligen.

                Det är annat en idag, när det bara är skärmtid som gäller för våra barn.
                Ja du, jag har ju fyra söner och har faktiskt bara väntat på att de skulle bli stora nog att bygga tågbana med mig ( byggde ju med min far bär jag var liten och älskade det) men efter att försökt få in dem på detta spår (hö hö hö) så insåg ja till slut att det aldrig skulle gå. Så jag sket i barnen och startade själv för fem år sedan ..... nu finns ju både datorprogram för att köra med tåg och dataspel för att ha akvarium...suck

                Kommentar

                • ICC
                  • November 2006
                  • 1310

                  Gillar denna tråden mycket Thomas. Dina uppdateringar och äventyr är spännande att läsa om. Kommer förbi och spanar in lokalen inom snar framtid. Dottern vill gärna till Ullared och shoppa. Hon kan med säkerhet tillbringa många timmar där, med andra ord hinner jag upp till Göteborg, spana in lokal och butiker och garanterat hinna tillbaka innan hon är klar. Men i så fall hör jag av mig i god tid som jag nämnt tidigare.

                  Kommentar

                  • Ekenberg
                    • December 2017
                    • 3910

                    Ursprungligen postat av ICC
                    Gillar denna tråden mycket Thomas. Dina uppdateringar och äventyr är spännande att läsa om. Kommer förbi och spanar in lokalen inom snar framtid. Dottern vill gärna till Ullared och shoppa. Hon kan med säkerhet tillbringa många timmar där, med andra ord hinner jag upp till Göteborg, spana in lokal och butiker och garanterat hinna tillbaka innan hon är klar. Men i så fall hör jag av mig i god tid som jag nämnt tidigare.
                    Du är alltid välkommen, kan ju vara bravoch kolla till dina diskusar. Funderar ju fortfarande på en ny zoopet träff i höst. Men vill ju ha igång ett par kar innan dess..

                    Kommentar

                    • c90368

                      • September 2006
                      • 5973

                      Ursprungligen postat av Ekenberg

                      Så är det ju, det tar plats.... tursamt nog har jag en vind med så brant trappa så att det är omöjligt att få upp ett akvarium där......så modelljärnvägarna konkurrerar int med karen om plats, däremot om tid.....

                      Klicka på bilden för större version

Namn: 206334DF-396A-4D69-A705-9BEE233815E2.jpeg
Visningar: 249
Storlek: 365,6 KB
ID: 2404914

                      Klicka på bilden för större version

Namn: A82422F4-64A1-43E0-98A6-189F33A3870A.jpeg
Visningar: 235
Storlek: 421,2 KB
ID: 2404915

                      Klicka på bilden för större version

Namn: 6D2587EC-26F6-4E26-AF87-813E38144FDD.jpeg
Visningar: 239
Storlek: 491,6 KB
ID: 2404916

                      Klicka på bilden för större version

Namn: 7C578310-6892-4579-B68F-55308BE27703.jpeg
Visningar: 243
Storlek: 553,1 KB
ID: 2404917
                      Det här är ju inte Märklin, inga luftledningar och ingen strömlinje i mitten ?
                      Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                      http://www.youtube.com/user/c90368
                      /Maths

                      Kommentar

                      • ICC
                        • November 2006
                        • 1310

                        Ursprungligen postat av Ekenberg

                        Du är alltid välkommen, kan ju vara bravoch kolla till dina diskusar. Funderar ju fortfarande på en ny zoopet träff i höst. Men vill ju ha igång ett par kar innan dess..
                        Ja så klart, diskusarna skall tittas till och betraktas.
                        Du nämner zoopet träff till hösten, låter utmärkt. Det var så trevligt sist så jag kommer mer än gärna om en ny sådan blir av.

                        Kommentar

                        • Ekenberg
                          • December 2017
                          • 3910

                          Klicka på bilden för större version

Namn: EB18E668-3DDD-4FB8-9FBF-D1672D2FFE2D.jpeg
Visningar: 231
Storlek: 488,4 KB
ID: 2404975

                          Klicka på bilden för större version

Namn: E4106320-3E8B-4CC2-A727-8E068D828CB6.jpeg
Visningar: 222
Storlek: 543,8 KB
ID: 2404974

                          Ursprungligen postat av c90368

                          Det här är ju inte Märklin, inga luftledningar och ingen strömlinje i mitten ?
                          Nix. Märklig har jag aldrig haft.....
                          detta är Fleischmann i N skala där jag försöker skapa en svensk stad under 70-talet, ja när jag var barn helt enkelt och tågen var bruna och brandgula. Jag är rätt klar med den gamla delen av stan och håller på med förorten nu. Dena bana är helt digitaliserad och programmeras med datorn så flera tog kanbköra automatiskt . En helt annan värld än när vi var barn.

                          Sedan bygger jag också en i H0 efter tysk förlaga, Rocco som är digital men inte automatiserad . Tyskland i efterkrigstid då fortfarande ångloken fick vara med.
                          Klicka på bilden för större version

Namn: 4E088542-3CE9-4690-BD9B-7582E63B7EA8.jpeg
Visningar: 222
Storlek: 485,5 KB
ID: 2404976

                          Kommentar

                          • Ekenberg
                            • December 2017
                            • 3910

                            Ursprungligen postat av ICC

                            Ja så klart, diskusarna skall tittas till och betraktas.
                            Du nämner zoopet träff till hösten, låter utmärkt. Det var så trevligt sist så jag kommer mer än gärna om en ny sådan blir av.
                            Låter bra, hade ju en fundering på att lägga den samtidigt som aktionen i september , börjar med aktion sedan lokal och sen avslut hos mig. Men nu tror jag ju inte så mycket mer kommer vara klart då, dessutom har ju vi redan en Zoopet träff hos Johan i augusti , en kräftskiva, hoppas ni inte missar den.
                            så kanske jag skjuter min träff lite.

                            Men än träff blir det, för jag tyckte också det var riktigt roligt att träffas irl......

                            Kommentar

                            • ICC
                              • November 2006
                              • 1310

                              Hoppas du njuter av din bojkottning inomhus, som du skrev om i din andra tråd. Av bilderna att döma så ser dina diskus och akvarium inte lidit speciellt mycket av den mindre omsorg du givit dem i dessa båttider.

                              Är det auktion i september i Göteborg? Jag titta in på GCG hemsida och såg att de förra året hade en auktion i slutet av november. Kanske förlägger de en auktion vid samma tidpukt även i år. Vad hade då passat bättre i höstmörkret än en auktion med efterföljande Zoopet träff i värsta Ekenbegs lokal anda?

                              Kommentar

                              • Nando

                                • October 2017
                                • 6050

                                Låter jättebra! Även jag vill spana in lokalen !

                                Kommentar

                                Arbetssätt...