LOKALEN, ju fler vi är tillsammans.......

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nando

    • October 2017
    • 6050

    Så fint ni har gjort det! Tack för rundturen!

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Japp, verkligen fint och gôtt ni har det i den lokalen.
      Skymtar jag avkomma från mina gamla multisar i ett av Bosses kar?

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Tack för att du visar oss runt Thomas, så många kar ni har tillsammans. Jag blir alldeles varm i hjärtat när jag ser alla Discusyngel

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • Ekenberg
          • December 2017
          • 3910

          Ursprungligen postat av Nando
          Så fint ni har gjort det! Tack för rundturen!
          Vänta bara, ännu är vi bara i startgroparna.....

          Kommentar

          • Ekenberg
            • December 2017
            • 3910

            Ursprungligen postat av Mats Bryzell
            Japp, verkligen fint och gôtt ni har det i den lokalen.
            Skymtar jag avkomma från mina gamla multisar i ett av Bosses kar?
            känns verkligen kul med lokalen, ett roligt sätt att följa med andra på deras resa så att säga. Ja då, du har helt rätt. Det är avkomman på dina, kanske några av dina även lever kvar.

            Kommentar

            • Ekenberg
              • December 2017
              • 3910

              Ursprungligen postat av Inger H
              Tack för att du visar oss runt Thomas, så många kar ni har tillsammans. Jag blir alldeles varm i hjärtat när jag ser alla Discusyngel

              //Inger
              mitt nöje att få visa runt, visst är det något helt speciellt med diskus och deras yngel.

              Kommentar

              • Ekenberg
                • December 2017
                • 3910

                Nu var ju inte rundturen helt slut, det är ju en hel vägg kvar, och denna vägg väntar jag på med spänning. Att turen blev avbruten berodde på att Magnus kom och hämtade sina små diskusar. Sedan gjorde jag en snabbvisit hos Peter "Dreama" som gallrat sitt kar så en påse växter fick jag med. Tack Peter . Ja sedan var det ju det här med påsk som också skall firas...... men först avslutar vi turen.

                Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0107.JPG
Visningar: 353
Storlek: 306,9 KB
ID: 2401496

                Sista väggen då, tre 540 överst, tre 375 underst. Vi börjar längst bort, i 540 närmast mina diskusar har Johan lovat en färgexplosion av regnbågsfiskar. Skall bli jättespännande att få se. Under detta i 375 kommer det bli en fors eller bäck som befolkas av malar, också ett kul projekt. I de nästkommande karen som är Davids kommer det underst förutom jordägarna gå några sydamerikanska dvärgciklider. Karet över är tanken att bli ett svartvatten med lämpliga sydamerikanska arter i. Sedan är det Davids 540 närmast dörren där nuvarande plan är ett rent scalar kar med Altum scalarer. I Johans kar under vet jag inte riktigt. Jag har för mig att han pratade om ett art akvarium med endast en art regnbågar som var rätt ovanlig och som han hoppades få lek på. Ja detta var ju de idéer jag snappade upp när vi pratade men det kan ju ha ändrats. Det är ju det skojiga med planering, innan allt är bestämt. Resan går vidare.....

                Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0103.JPG
Visningar: 314
Storlek: 378,9 KB
ID: 2401497

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Ursprungligen postat av Ekenberg

                  mitt nöje att få visa runt, visst är det något helt speciellt med diskus och deras yngel.
                  Ja så är det, dessa små som käkar på sin förälder, bara så underbart att studera . Lycka till med dessa små!

                  //Inger

                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Ursprungligen postat av Ekenberg

                    känns verkligen kul med lokalen, ett roligt sätt att följa med andra på deras resa så att säga. Ja då, du har helt rätt. Det är avkomman på dina, kanske några av dina även lever kvar.
                    Fasen vad kul. De där rackarna är värre än guppys!

                    Kommentar

                    • Marten64

                      • July 2012
                      • 1020

                      Tack för rundturen! Fina bilder. Det känns skönt att du har koll på grejerna men i det ena av de två 375 karen är det tänkt att det skall vara ett gäng Altolamprologus.
                      Vi ses!
                      Glad Påsk!
                      / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

                      Kommentar

                      • ICC
                        • November 2006
                        • 1310

                        Tackar också för rundturen. Ser riktigt bra och organiserat ut. Kommer som sagt mer än gärna förbi och hälsar på nästa gång jag är i Göteborg.

                        Kommentar

                        • Nando

                          • October 2017
                          • 6050

                          Jättefint! Det skulle jag gärna se i verkligheten!

                          Kommentar

                          • ICC
                            • November 2006
                            • 1310

                            Tänkte på det där akvariet som ni skulle göra till en fors/bäck eller liknande. Ni kanske läst artikeln tidigare, om inte så är här ett häftigt projekt att läsa om....

                            Kommentar

                            • Ekenberg
                              • December 2017
                              • 3910

                              Ursprungligen postat av ICC
                              Tackar också för rundturen. Ser riktigt bra och organiserat ut. Kommer som sagt mer än gärna förbi och hälsar på nästa gång jag är i Göteborg.
                              Du hör bara av dig när du skall till Göteborg så fixar vi det

                              Kommentar

                              • Ekenberg
                                • December 2017
                                • 3910

                                Ursprungligen postat av Nando
                                Jättefint! Det skulle jag gärna se i verkligheten!
                                Ja naturligtvis, det samma gäller ju dig, hör av dig när du är i Göteborg . Annars tar vi det till hösten när jag kör nästa träff.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...