LOKALEN, ju fler vi är tillsammans.......

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ekenberg
    • December 2017
    • 3910

    Klicka på bilden för större version

Namn: F97438DD-231C-47FB-A474-194255DA9B55.jpeg
Visningar: 444
Storlek: 219,7 KB
ID: 2400893 Vattenbyten klara. Och matning.
    dessutom flyttade tio små diskus yngel in. F1 spännande att se hur det kommer att funka denna gång. De har fått flytta in i ett kar som är på 250 liter. Sand på botten och en rot att simma runt eller gömma sig under. Samt ett gäng flytväxter....
    Klicka på bilden för större version

Namn: F97438DD-231C-47FB-A474-194255DA9B55.jpeg
Visningar: 429
Storlek: 219,7 KB
ID: 2400889
    Klicka på bilden för större version

Namn: F97438DD-231C-47FB-A474-194255DA9B55.jpeg
Visningar: 428
Storlek: 219,7 KB
ID: 2400891
    Klicka på bilden för större version

Namn: 3C3D7055-0179-4D02-BCED-0B89B5FB968B.jpeg
Visningar: 446
Storlek: 235,6 KB
ID: 2400890
    Klicka på bilden för större version

Namn: F97438DD-231C-47FB-A474-194255DA9B55.jpeg
Visningar: 423
Storlek: 219,7 KB
ID: 2400892
    Bifogade filer

    Kommentar

    • Nando

      • October 2017
      • 6050

      Vad roligt! Har du köpt nya alltså?

      Kommentar

      • ICC
        • November 2006
        • 1310

        Ännu ett diskus äventyr Tomas. Verkligen fullt ös när du bestämt dig för något, gillas.
        Ser att även dina foto blir gryniga. Något som Nando observerat efter senaste uppdateringen av forumet

        Kommentar

        • Ekenberg
          • December 2017
          • 3910

          Ursprungligen postat av Nando
          Vad roligt! Har du köpt nya alltså?
          Nej då, bara faderförälder.....en kompis köpte men märker att han inte riktigt har tid för dem. Så jag gör ett nytt försök, bra övning för framtiden tänkte jag.

          Kommentar

          • Ekenberg
            • December 2017
            • 3910

            Ursprungligen postat av ICC
            Ännu ett diskus äventyr Tomas. Verkligen fullt ös när du bestämt dig för något, gillas.
            Ser att även dina foto blir gryniga. Något som Nando observerat efter senaste uppdateringen av forumet
            Ett av mina ståta problem.....har svårt att lägga band på mig.
            Tycker också det fungerar sämre efter uppdateringen. Svårare att lägga upp foton när man vill lägga upp flera, här hade jag tre foton och ett kommer med tre eller fyra gånger och ett kommer inte med alls. Något har blivit sämre, det är säkert.....

            Kommentar

            • Hellner
              • May 2018
              • 4

              Hej! Mitt första inlägg! Jag kan absolut tänka mig ett gäng guianacara sphenozona, dom ser ju väldigt trevliga ut.
              Jag har tyvärr inte så mycket tid och möjlighet som jag skulle vilja, att vara i lokalen. Inte helt lätt att klämma in det mellan jobb och hämningar på dagis och annat...

              Kommentar

              • Ekenberg
                • December 2017
                • 3910

                Ursprungligen postat av Hellner
                Hej! Mitt första inlägg! Jag kan absolut tänka mig ett gäng guianacara sphenozona, dom ser ju väldigt trevliga ut.
                Jag har tyvärr inte så mycket tid och möjlighet som jag skulle vilja, att vara i lokalen. Inte helt lätt att klämma in det mellan jobb och hämningar på dagis och annat...
                Det är olika faser i livet, och jag är ju där minst en nu ofta två gånger per dag. Så bara du bestämmer vad du vill ha i karen så hjälper ju vi andra till med matning. Skall vi ta hela gruppen spenozona i ditt 375?

                Kommentar

                • ICC
                  • November 2006
                  • 1310

                  Följer diskussionen...

                  Kommentar

                  • Hellner
                    • May 2018
                    • 4

                    Ja eller kanske i 540 passar bättre.

                    Kommentar

                    • ICC
                      • November 2006
                      • 1310

                      De skulle bli superglada att få sträcka ut i ett 540

                      Kommentar

                      • Ekenberg
                        • December 2017
                        • 3910

                        Som sagt.....vilket som, tänkte bara att du David ha ett 375 igång och två 540 som fortfarande är tomma så vi kör som du vill

                        Kommentar

                        • Marten64

                          • July 2012
                          • 1020

                          Ursprungligen postat av Hellner
                          Ja eller kanske i 540 passar bättre.
                          Det låter spännande och blir säkert mycket bra, ser fram emot detta. Skoj att få info via Zoopet.
                          David du kanske får till ett kar före mig om man bortser från mina tio Xenotilapia bathyphilus som går på tillväxt i väntan på flytt till mitt hemma kar.
                          / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

                          Kommentar

                          • Marten64

                            • July 2012
                            • 1020

                            Tack för ett mycket bra och intressant föredrag, det var mycket spännande att få höra om din långa passion till akvariehobbyn.
                            Bilden ”visar” ditt första 27 1/2 liters akvarie om jag inte missminner mig.
                            / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

                            Kommentar

                            • ICC
                              • November 2006
                              • 1310

                              Föredragshållare nu också
                              Nu karriär på gång Tomas!? Hur som helst, kul att se denna entusiasm för -hobbyn.

                              Kommentar

                              • Ekenberg
                                • December 2017
                                • 3910

                                Ursprungligen postat av Marten64
                                Tack för ett mycket bra och intressant föredrag, det var mycket spännande att få höra om din långa passion till akvariehobbyn.
                                Bilden ”visar” ditt första 27 1/2 liters akvarie om jag inte missminner mig.
                                Så rätt Johan . Har ju förstått att nanopartiklar är lite i ropet, synd att jag gjorde mig av med denna balja....

                                Kommentar

                                Arbetssätt...