LOKALEN, ju fler vi är tillsammans.......

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ekenberg
    • December 2017
    • 3910

    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Du bestämmer och styr!
    Japp och ända önskemålet är att det skall passa diskus. Tänker både på ditt fantastiska diskuskar och ditt källarlar när scalarerna gick där....något i den stilen

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ursprungligen postat av Ekenberg
      Japp och ända önskemålet är att det skall passa diskus. Tänker både på ditt fantastiska diskuskar och ditt källarlar när scalarerna gick där....något i den stilen
      Det fixar vi! Vi skulle kunna hänga alla Red Moor-rötterna i ett kar (jag hittade ytterligare en rejäl rackare idag, den hör liksom till de andra du har nu - så den är din). Det öppnar även lite bottenyta. Dessutom blir det lätt att lyfta ur rötterna om du vill fånga upp några discusar. Det finns oändliga möjligheter!


      Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        IMG_2016.jpg Visningar:	0 Storlek:	671.3 kB ID:     	2400603
      Senast redigerad av Mats Bryzell; 30 March 2019, 18:54.

      Kommentar

      • Ekenberg
        • December 2017
        • 3910

        Ursprungligen postat av Mats Bryzell
        Det fixar vi! Vi skulle kunna hänga alla Red Moor-rötterna i ett kar (jag hittade ytterligare en rejäl rackare idag, den hör liksom till de andra du har nu - så den är din). Det öppnar även lite bottenyta. Dessutom blir det lätt att lyfta ur rötterna om du vill fånga upp några discusar. Det finns oändliga möjligheter!


        Klicka på bilden för större storlek Namn:	 IMG_2016.jpg Visningar:	0 Storlek:	671.3 kB ID: 	2400603
        Precis så, nu gäller det bara att få ditt kar tätt

        Kommentar

        • ICC
          • November 2006
          • 1310

          Ursprungligen postat av Ekenberg

          Jätteintressant , du får gärna lägga lite foton här i tråden nu när du är guldmedlem.
          Jordätare i form av Guianacara Sphenozona till Er lokal om så önskas

          Kommentar

          • ICC
            • November 2006
            • 1310

            Haha, jobbar du hårt i lokalen Tomas? Inte tid för forumet

            Kommentar

            • Ekenberg
              • December 2017
              • 3910

              Ursprungligen postat av ICC
              Haha, jobbar du hårt i lokalen Tomas? Inte tid för forumet
              Ar varit lite väl mycket både på jobbet och i lokalen nu, jätte intresserad dock av dina fina firrar och läser din tråd innan jag somnar....men det har blivit väldigt lite tid för forumet, men imorgon tänkte jag ta mig lite tid och skäppa lokalen för en dag....

              Kommentar

              • ICC
                • November 2006
                • 1310

                Misstänkte att det var så, mycket slit och släp i lokalen. Du har ju tidigare skämt bort oss med dagliga uppdateringar i dina trådar, därav min fråga.
                Kämpa på du, så ser vi framemot rolig text och foto när du har tid. Skulle även vara kul att se lokalen och innehållet från dina kompisars "ögon", om de nu är aktiva här på forumet vill säga.

                Apropå firrarna, säg till när du vill ha dem. De är nog ett 30-tal, som jag sorterat ut som de som ser bäst ut och växer jämnast. Dina alla, eller en del av dem...om någon annan också är intresserad. De är gratis.

                Kommentar

                • Ekenberg
                  • December 2017
                  • 3910

                  Ursprungligen postat av ICC
                  Misstänkte att det var så, mycket slit och släp i lokalen. Du har ju tidigare skämt bort oss med dagliga uppdateringar i dina trådar, därav min fråga.
                  Kämpa på du, så ser vi framemot rolig text och foto när du har tid. Skulle även vara kul att se lokalen och innehållet från dina kompisars "ögon", om de nu är aktiva här på forumet vill säga.

                  Apropå firrarna, säg till när du vill ha dem. De är nog ett 30-tal, som jag sorterat ut som de som ser bäst ut och växer jämnast. Dina alla, eller en del av dem...om någon annan också är intresserad. De är gratis.
                  Ja du någon daglig uppdatering har inte hunnits med, både jobbet och lokalen har knyckt tid.....

                  jag är ju egentligen bara intresserad av en liten grupp, 6-8 kanske tio. Men jag skall kolla om David har bestämt sig vad han skall ha i sina kar. En stor grupp jordätare kunde ju vara rätt fräckt. Hur stora är de nu. Helt säkert att du inte vill ha någon betalning?

                  Kommentar

                  • Ekenberg
                    • December 2017
                    • 3910

                    Idag blev det bara en kortis i lokalen, men när jag kom var både Johan och Bosse där och diskuterade nästa ställnings bygge. Det blir en ställning för två sexhundra och två sjuhundratjugo. Två av karen skall flytta in på lördag, så Johan fick brott till vår brädgård här i Partille. Ja också kom Pia på besök, alltid lika trevligt. Hon är allt bra sugen att hjälpa till och inredda ett eller annat kar. Tänk om jag kan lyckas få Mats Bryzell att inreda 540 och Pia 450 vilken lycka....
                    Jag har märkt mina begränsningar just när det gäller inredning.
                    för övrigt såg det bra ut i mina kar, ingen lek men diskusarna är nyfikna och äter bra så det känns som flytten av dessa har funkat. Och visst kommer det foto igen, men just nu ser det mer ut som ett bombnedslag ett ett akvarierum.....

                    Kommentar

                    • ICC
                      • November 2006
                      • 1310

                      Ursprungligen postat av Ekenberg
                      Ja också kom Pia på besök, alltid lika trevligt. Hon är allt bra sugen att hjälpa till och inredda ett eller annat kar. Tänk om jag kan lyckas få Mats Bryzell att inreda 540 och Pia 450 vilken lycka....
                      Jag har märkt mina begränsningar just när det gäller inredning.
                      Jag har ett bra tips Tomas, och eftersom jag vet att du har en hund antar jag att du är ute på promenader då och då. Passa på att gå längst vattendrag som sjöar, bäckar, åar mm. Himla bra att skaffa inspiration och idéer från naturentill inredning av akvarium.

                      Kommentar

                      • Nando

                        • October 2017
                        • 6050

                        Bra tips! Jag har börjat titta på naturen på ett annat sätt sedan jag blev intresserad av akvarieinredning. Ser lämpliga rötter, grenar, kvistar och stenar lite överallt

                        Synd att jag inte bor närmare er lokal - i så fall hade jag också velat hänga där ibland! Verkar så väldigt trivsamt!

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Ursprungligen postat av Ekenberg
                          Idag blev det bara en kortis i lokalen, men när jag kom var både Johan och Bosse där och diskuterade nästa ställnings bygge. Det blir en ställning för två sexhundra och två sjuhundratjugo. Två av karen skall flytta in på lördag, så Johan fick brott till vår brädgård här i Partille. Ja också kom Pia på besök, alltid lika trevligt. Hon är allt bra sugen att hjälpa till och inredda ett eller annat kar. Tänk om jag kan lyckas få Mats Bryzell att inreda 540 och Pia 450 vilken lycka....
                          Jag har märkt mina begränsningar just när det gäller inredning.
                          för övrigt såg det bra ut i mina kar, ingen lek men diskusarna är nyfikna och äter bra så det känns som flytten av dessa har funkat. Och visst kommer det foto igen, men just nu ser det mer ut som ett bombnedslag ett ett akvarierum.....
                          jag kommer på tisdag igen tar med mig kameran då tänkte jag
                          hjälper gärna till med inredning om du skulle vilja ha mitt lilla "kunnande och tänk" när det gäller inredning. Jag har aldrig inrett ett så stort kar innan så det hade varit riktigt kul!
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • ICC
                            • November 2006
                            • 1310

                            Bra ide Pia att ta med kameran. Du är ju grym på att fota akvarium så det ser vi fram emot. Fota allt du kan och får i deras fina lokal.
                            Ska bli satan i gatan spännande, om det blir av att du inreder något av Tomas akvarium. Nu har du speedat upp oss alla

                            Kommentar

                            • Nando

                              • October 2017
                              • 6050

                              Japp, förväntningarna är på topp!

                              Kommentar

                              • Ekenberg
                                • December 2017
                                • 3910

                                Idag blir det vattenbyten i mina kar, samt om allt funkar som det skall även fjorton till diskusar som flyttar in. Bäst att tvätta alla rutor ordentligt när Pia skall komma på besök nästa gång då..... ja sedan är ju planen att bara låta karen gå och sätta igång med de två större och vem vet......kanske får jag dessa proffsinredda från två av min idoler ...... ja visst ja, idag tror jag visst att smajlet skulle ha vägarna förbi.....alltid roligt med besök...

                                Kommentar

                                Arbetssätt...