LOKALEN, ju fler vi är tillsammans.......

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • c90368

    • September 2006
    • 5973

    Jamen det verkar ju som du har en plan, mitt i allt det som verkar lite kaos just nu

    I fortsättningen kommer jag att följa dina trådar med stort intresse, utan några "goda" råd om planering och inbromsning

    Du gör din grej och jag vill hänga med
    Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
    http://www.youtube.com/user/c90368
    /Maths

    Kommentar

    • Ekenberg
      • December 2017
      • 3910

      Ursprungligen postat av c90368
      Jamen det verkar ju som du har en plan, mitt i allt det som verkar lite kaos just nu

      I fortsättningen kommer jag att följa dina trådar med stort intresse, utan några "goda" råd om planering och inbromsning

      Du gör din grej och jag vill hänga med
      Kul Maths , men dina goda råd har hjälpt mig att skapa mina akvarium, så även om jag inte är den mest diciplenerade eller planerande, eller den som slavlikt följer råden jag får....så uppskattar jag ändå råden, jag överväger dem och jag följer vissa.....dina råd har hjälpt mig massor. Så jag hoppas verkligen du gör dig hörd och säger vad du tycker. Jag blir aldrig varken stött eller tar illa vid mig om någon säger att jag har fel, eller att jag borde göra på ett annat sätt. Men jag lyssnar och funderar. Även om jag inte alltid följer råden jag får så uppskattar jag alltid de som vill dela med sig. Sedan hoppas jag ju inte att det sårar den rådgivande allt för mycket om jag väljer en annan väg. Så Maths, fortsätt ge råd...... och tro mig Maths ...jag bromsar allt vad jag kan........

      Kommentar

      • c90368

        • September 2006
        • 5973

        Ursprungligen postat av Ekenberg

        Kul Maths , men dina goda råd har hjälpt mig att skapa mina akvarium, så även om jag inte är den mest diciplenerade eller planerande, eller den som slavlikt följer råden jag får....så uppskattar jag ändå råden, jag överväger dem och jag följer vissa.....dina råd har hjälpt mig massor. Så jag hoppas verkligen du gör dig hörd och säger vad du tycker. Jag blir aldrig varken stött eller tar illa vid mig om någon säger att jag har fel, eller att jag borde göra på ett annat sätt. Men jag lyssnar och funderar. Även om jag inte alltid följer råden jag får så uppskattar jag alltid de som vill dela med sig. Sedan hoppas jag ju inte att det sårar den rådgivande allt för mycket om jag väljer en annan väg. Så Maths, fortsätt ge råd...... och tro mig Maths ...jag bromsar allt vad jag kan........
        Jag tror att vi skulle trivas väldigt bra vid en god middag som avrundades med en flaska Skotskt vatten, någon gång kan det kanske hända
        Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
        http://www.youtube.com/user/c90368
        /Maths

        Kommentar

        • Ekenberg
          • December 2017
          • 3910

          Ja,du.....det tror jag också. Och om det är en inbjudan lär det inte dröja innan jag kommer förbi. Jag har ju ett sommarhus i Malexander och min älste son bor i Linköping dessutom älskar jag gamla Linköping så jag är inte sällan i dina krokar så att säga.....

          Kommentar

          • c90368

            • September 2006
            • 5973

            Ursprungligen postat av Ekenberg
            Ja,du.....det tror jag också. Och om det är en inbjudan lär det inte dröja innan jag kommer förbi. Jag har ju ett sommarhus i Malexander och min älste son bor i Linköping dessutom älskar jag gamla Linköping så jag är inte sällan i dina krokar så att säga.....
            Du har ett PM.
            Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
            http://www.youtube.com/user/c90368
            /Maths

            Kommentar

            • mikoto
              • July 2011
              • 215

              Kul! Ni verkar ha en fin lokal! Det är lite synd på höjden och bristen på avlopp, men den är ju ljus och i bra skick! Min lokal har ok tak och golvavlopp. Men jättefult golv och slitna väggar. Men man får jobba med det man har :-) Mest avundsjuk är jag på att ni är så många som delar på lokalen dock! Det är så sjukt kul att sitta tillsammans och följa de andras framgångar med. Det är nästan bara jag som orkar åka ner och pilla regelbundet hos mig... Men vi har lokalen tillsammans med akvarieföreningen i vår stad så en gång i månaden iaf kommer lite likasinnade och tittar.

              Fortsätt posta mer bilder, det är roligt att se hur ni ordnar det!

              Kommentar

              • Marten64

                • July 2012
                • 1020

                Jag kommer endast ha tre eller fyra kar i lokalen, till en början blir det ett 540 och ett 375. I dag provfyllde jag 540 karet (i väntan på Thomas, Bosse och Emil)!som jag nyligen silikonade om och det var tätt. Av bara farten åkte det även på en mörk Biltemafilm på akvariets baksida. 375 karet får jag förhoppningsvis någon dag i kommande vecka.
                Vad akvarierna skall innehålla är faktiskt inte riktigt bestämt ännu.
                Senast redigerad av Marten64; 30 March 2019, 00:44.
                / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

                Kommentar

                • Marten64

                  • July 2012
                  • 1020

                  [QUOTE=Mats Bryzell;n2400519]Fan sicken go’ gäng ni är Thomas, pojken (namnet glömde jag precis - sorry) och Bosse!
                  Alla kar, ramper, rötter, ställningar o.s.v stuvades med illerfart på lastbilen.
                  Hoppas att ni får god användning av stuffet!
                  Vi syns snart i lokalen för lite inredning och gôtt gagg!
                  [/QUOT

                  Det skulle vara mycket skoj om du kommer förbi någon dag! Gagg är alltid gött!

                  / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

                  Kommentar

                  • ICC
                    • November 2006
                    • 1310

                    Ekenberg, jag läser att du sneglar åt jordätarsläktet. Jag har ett gäng unga Guianacara Sphenozona (yngel från sep-18) på som du gärna får ett gäng utav om intresse finns. Eventuell leverans löser jag åt dig. Hojta till om du vill se foto/video på dem.

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Ursprungligen postat av Marten64
                      Det skulle vara mycket skoj om du kommer förbi någon dag! Gagg är alltid gött!
                      Ja, det skall bli kul att få ta sig en titt i lokalen.
                      Jag och Thomas började spåna direkt på olika inredningsvarianter till något eller flera av hans kar.
                      Idag hittade jag dessutom ytterligare en stor Red Moor-rot i en sopsäck. Den passar perfekt till de tre RM-rötter som Thomas tog med sig igår, så jag tar med mig den vid tillfälle.



                      Kommentar

                      • Ekenberg
                        • December 2017
                        • 3910

                        Ursprungligen postat av ICC
                        Ekenberg, jag läser att du sneglar åt jordätarsläktet. Jag har ett gäng unga Guianacara Sphenozona (yngel från sep-18) på som du gärna får ett gäng utav om intresse finns. Eventuell leverans löser jag åt dig. Hojta till om du vill se foto/video på dem.
                        Jätteintressant , du får gärna lägga lite foton här i tråden nu när du är guldmedlem.

                        Kommentar

                        • Ekenberg
                          • December 2017
                          • 3910

                          Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                          Ja, det skall bli kul att få ta sig en titt i lokalen.
                          Jag och Thomas började spåna direkt på olika inredningsvarianter till något eller flera av hans kar.
                          Idag hittade jag dessutom ytterligare en stor Red Moor-rot i en sopsäck. Den passar perfekt till de tre RM-rötter som Thomas tog med sig igår, så jag tar med mig den vid tillfälle.


                          Det är två sällskapskar där jag gärna gör det med dig Mats. Tanken i huvudet är ett med mycket grenar och ett med rötter. Det ena vill jag ser ut som svartvatten och det andra lite översvämmad djungel. Men Mats, vet ju att du är mestadels på just detta. Så först skall alla kar till lokalen, sedan skall de silikonas och sen är det bara att köra. Och dessa kar får ta tid....

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av Ekenberg
                            Det är två sällskapskar där jag gärna gör det med dig Mats. Tanken i huvudet är ett med mycket grenar och ett med rötter. Det ena vill jag ser ut som svartvatten och det andra lite översvämmad djungel. Men Mats, vet ju att du är mestadels på just detta. Så först skall alla kar till lokalen, sedan skall de silikonas och sen är det bara att köra. Och dessa kar får ta tid....
                            Så fort du känner att det är dags så kör vi på. Vi borde ta med en hel del extra grejer - du såg ju de plommongrenar som är potentionellt inredningsmaterial. Tänk vilka möjligheter vi har där. De lite rakare Hasselkvistarna är väldigt användbara också.

                            Kommentar

                            • Ekenberg
                              • December 2017
                              • 3910

                              Absolut Mats det ända kravet är att inredningen skall passa diskusar. De skall kunna gå i dessa kar mellan lekperioderna.

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Ursprungligen postat av Ekenberg
                                Absolut Mats det ända kravet är att inredningen skall passa diskusar. De skall kunna gå i dessa kar mellan lekperioderna.
                                Du bestämmer och styr!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...