LOKALEN, ju fler vi är tillsammans.......

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ekenberg
    • December 2017
    • 3910

    #16
    Ursprungligen postat av stefant
    Avis!
    Hitta några kompisar i Malmö och kör vetja

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      #17
      Härligt!
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • Ekenberg
        • December 2017
        • 3910

        #18
        Ursprungligen postat av PiaJo
        Härligt!
        Jätte kul, känns som en riktigt härlig nytändning.....inte för att jag behövde det, brinner ju för fullt sedan ett år, men för flera av de andra var detta nog en härlig ny start så att säga.

        Kommentar

        • Ekenberg
          • December 2017
          • 3910

          #19
          arbetet går ju vidare i den takt vi hinner med, känns som vi alla är grymt sugna på att köra igång.....

          Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0016.JPG
Visningar: 365
Storlek: 384,1 KB
ID: 2399360
          det gamla uppreglade golvet är borta, och nya vattenrör dras till extra blandaren, det blir ingen automatisk tömning och fyllning av karen, men att fylla två och tömma två samtidigt förbättrar ju en hel del....

          Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0014.JPG
Visningar: 353
Storlek: 307,2 KB
ID: 2399361
          Bosse har kört igång första ställningen......han har ju en tidsplan, sex veckor 12 kar, och inte några små baljor inte...

          Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0017.JPG
Visningar: 357
Storlek: 221,5 KB
ID: 2399362
          Köket, ett litet trinnet kände vi inte att vi behövde, kaffekokare, kyl för öl och frys för fiskfoder så klarar vi oss bra.

          Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0015.JPG
Visningar: 366
Storlek: 326,4 KB
ID: 2399363
          imorgon är det dax för golven....tänk vad lätt det varit om vi inte var så snabba att flytta in karen...

          Kommentar

          • Ekenberg
            • December 2017
            • 3910

            #20
            Naturligtvis har jag ju börjat skissa lite på hur vi skall ha karen, önskan är ju att ha ett litet bord och några sköna klubbfotöljer i mitten och sedan alla karen runt omkring, men som sagt vi är många och flera kar skall in......

            Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0013.JPG
Visningar: 347
Storlek: 289,9 KB
ID: 2399366
            detta är första utkastet men redan ikväll börjar jag med ritning nummer två.....efter lite kontroll mätande och några fler 540 istället för 375...

            Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0001.JPG
Visningar: 361
Storlek: 77,4 KB
ID: 2399365
            det är tur att vi har en ölstuga med kanonfin mat (har jag hört, inte testat själv än) som närmsta granne.....frågan är om livet kan vara mycket bättre

            Kommentar

            • Ekenberg
              • December 2017
              • 3910

              #21
              Ja lokalen ja.........nu brinner man lite för detta....

              tack vare LAncer har jag nu akvarierna som jag behöver. Får köpa två mindre ställningar med fem kar totalt och dessutom ett 375 så nu är det klart. I lokalen kommer jag ha mina nuvarande två 375:or plus det jag köper samt ett 450 som jag har kvar sedan min storhetstid med Malawi två av karen kommer vara inredda kar där lekparen skall kunna gå när det inte är lek, vilokar. De andra två kommer användas som uppväxtkar för eventuellt unga diskus, det slog mig just att det kommer bli många tomma kar om inte jag får några ungar. Sedan blir det fyra lek kar, som kommer vara mellan 222-312. Sedan kommer jag ha ett par mindre på 150 där jag hoppas lite på Corydoras . Men vi får väl se. Hemma kommer två 540 i vardagsrummet få vara kvar och 600 där uppe. Där kommer i dessa kar kommer de diskusar gå som inte vill leka eller som inte känns rätt att odla på, sedan kommer det finnas ett karantänskar både hemma och i lokalen. Ja så ser det ut idag..... min minskning av hobbyn har idag blivit femton kar, alltså samma antal som jag hade när jag höll på med Malawi ..... suck, nå väl jag vet ju att jag klarar detta antal.......men gissningsvis kommer jag nog vara singel ett tag till, all ledig tid kommer säkert vara i lokalen.

              Kommentar

              • Nando

                • October 2017
                • 6050

                #22
                Låter perfekt! Mer än perfekt om man tar ölstugan i beaktande

                Kommentar

                • Ekenberg
                  • December 2017
                  • 3910

                  #23
                  Ursprungligen postat av Nando
                  Låter perfekt! Mer än perfekt om man tar ölstugan i beaktande
                  Ja, frågan är om man inte skulle ha en säng i lokalen ...... Fast då hade man väl aldrig kommit hem..

                  Kommentar

                  • Nando

                    • October 2017
                    • 6050

                    #24
                    Haha, är nog bäst att låta bli!

                    Kommentar

                    • Ekenberg
                      • December 2017
                      • 3910

                      #25
                      Har bokat en vagn till min söndagsresa till LAncer sedan har jag alla kar jag behöver. Ja eller får plats med....klarar av, sedan blir det att bygga ställning.
                      fullt upp, hela tiden. Men när vårsolen kommer blir det paus......tror jag

                      Kommentar

                      • Nando

                        • October 2017
                        • 6050

                        #26
                        Lycka till idag!

                        Kommentar

                        • Ekenberg
                          • December 2017
                          • 3910

                          #27
                          Vilken intensiv helg....men sjutton så nöjd jag är.

                          Nu sitter jag i soffan och liksom tänker igenom allt som hände, alla samtal och alla möte. Underbart. Dagens äventyr gav också mycket, att se LAcers fina odlingar, fiskar och akvarier. Sedan var det ju tungt att lasta, men även där gick det ju otroligt bra med LAcers hjälp, och sedan David och min son som hjälpte till att lasta av. Nu sitter jag som sagt i soffan och är helt slut men sjutton så nöjd jag är.....

                          Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0019.JPG
Visningar: 350
Storlek: 387,8 KB
ID: 2399673

                          Kommentar

                          • ICC
                            • November 2006
                            • 1310

                            #28
                            Wow, steg 1 och grunden för förutsättningarna avklarat. Bara montering och sedan den spännande uppgiften med inredning osv! Kommer att följa er och eran lokal. Tur att du har så vackra akvarium hemma att slappa vid. Vad passar inte bättre efter en sådan här intensiv akvariehelg

                            Kommentar

                            • Ekenberg
                              • December 2017
                              • 3910

                              #29
                              Ursprungligen postat av ICC
                              Wow, steg 1 och grunden för förutsättningarna avklarat. Bara montering och sedan den spännande uppgiften med inredning osv! Kommer att följa er och eran lokal. Tur att du har så vackra akvarium hemma att slappa vid. Vad passar inte bättre efter en sådan här intensiv akvariehelg
                              Helt rätt, sitter här och njuter i soffan i vardagsrummet som står kvar framför karen. I huvudet rullar idéer för ställningarna som skall byggas upp, men det får bli nästa helg det....

                              Kommentar

                              • Nando

                                • October 2017
                                • 6050

                                #30
                                Hela projektet med lokalen låter verkligen härligt men jag förstår att det även är arbetskrävande. Håller Bosse tidplanen hittills?

                                Kommentar

                                Arbetssätt...