LOKALEN, ju fler vi är tillsammans.......

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Ekenberg
    svarade
    Där efter är det ju lite planering som krävs. Vi är fem stycken med lite olika behov och tidsplaner så för att göra det enkelt presiderade vi vad vi önskade i löpmeter akvarium och utgick ifrån det. En av oss ville ha tio meter, en sex meter ( det är jag det ) två nöjer sig med tre meter och en vill ha en ställning på hundratjugo centimeter. Så när det var klart var det ju bara att börja fylla på, de som visste vilka kar de skulle ha fyllde på med dessa och de andra markerade bara meter.
    Alla kommer ju ha sina intressen av fisk så det blir en riktig blandning, en kör Tanganyika , en kiri , en regnbåge och jag och en till sydamerikanskt , han troligen mer mal och dvärgciklider och jag tänker mig ju diskus och eventuellt Corydoras .

    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0007.JPG
Visningar: 732
Storlek: 378,8 KB
ID: 2399291
    Första skissen.....

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Roligt med att bygga upp en ny lokal. ser riktigt bra ut och mycket utrymmen och det är bra att ha

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ja, tillträdesdagen var ju 1mars. Och då var det ju lika bra att sätta igång.

    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0008.JPG
Visningar: 712
Storlek: 212,1 KB
ID: 2399286
    Inte det roligaste, men lika bra att börja med luft, ventilation kommer att behövas.....

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Nu är ni igång! Kul!

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    startade ett ämne LOKALEN, ju fler vi är tillsammans.......

    LOKALEN, ju fler vi är tillsammans.......

    Klicka på bilden för större version

Namn: image_78886.jpg
Visningar: 760
Storlek: 294,0 KB
ID: 2399283 En ny projekt tråd gällande vår lokal. Min förhoppning är att vi blir flera som skriver och lägger upp foton i denna tråd då vi är fem glada akvarister som kommer dela denna lokal och flera av oss finns ju redan här på zoopet.
    Lokalen ligger ju i källaren under ett bostadshus i Gbg, så tyvärr är höjden lite lägre än vad som hade varit önskvärt med sina 195. Men för övrigt är lokalen helt perfekt. Ett stort rum på 4x8 meter, med två mindre fönster samt kök och badrum. Tyvärr saknar lokalen golvbrunn.......så det är väl bara att hoppas på att karen är täta.
    Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        IMG_0005.JPG Visningar:	1 Storlek:	145.1 kB ID:     	2399280
    Badrummet kommer få ett nytt golv och en ho extra under nästa vecka, inte det lyxigaste men precis lagom....

    Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        IMG_0009.JPG Visningar:	1 Storlek:	141.7 kB ID:     	2399281 Ja även köket kommer att få en lättare ansiktslyftning, det gamla rivs och ny kyl/frys samt ett trevligt köksbord och lite hyllor på en vägg för vårt gemensamma akvariebiblotek.

    Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        IMG_0002.JPG Visningar:	1 Storlek:	204.3 kB ID:     	2399282

Arbetssätt...