Allmänt meddelande

Kollapsa
No announcement yet.

LOKALEN, ju fler vi är tillsammans.......

Kollapsa
X
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
Nya inlägg

• Ekenberg
    skapade ett ämne LOKALEN, ju fler vi är tillsammans.......

LOKALEN, ju fler vi är tillsammans.......

Klicka på bilden för större storlek

Namn:	        image_78886.jpg
Visningar:	231
Storlek:	294.0 kB
ID:     	2399283 En ny projekt tråd gällande vår lokal. Min förhoppning är att vi blir flera som skriver och lägger upp foton i denna tråd då vi är fem glada akvarister som kommer dela denna lokal och flera av oss finns ju redan här på zoopet.
    Lokalen ligger ju i källaren under ett bostadshus i Gbg, så tyvärr är höjden lite lägre än vad som hade varit önskvärt med sina 195. Men för övrigt är lokalen helt perfekt. Ett stort rum på 4x8 meter, med två mindre fönster samt kök och badrum. Tyvärr saknar lokalen golvbrunn.......så det är väl bara att hoppas på att karen är täta.
    Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        IMG_0005.JPG Visningar:	1 Storlek:	145.1 kB ID:     	2399280
    Badrummet kommer få ett nytt golv och en ho extra under nästa vecka, inte det lyxigaste men precis lagom....

Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        IMG_0009.JPG Visningar:	1 Storlek:	141.7 kB ID:     	2399281 Ja även köket kommer att få en lättare ansiktslyftning, det gamla rivs och ny kyl/frys samt ett trevligt köksbord och lite hyllor på en vägg för vårt gemensamma akvariebiblotek.

Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        IMG_0002.JPG Visningar:	1 Storlek:	204.3 kB ID:     	2399282

• ICC
    svarade
    Ursprungligen postat av Ekenberg Visa inlägg

Diskusyngeln är ju primärt att få upp i storlek. Att se om jag lyckas med detta. Det är ju långt kvar. Sedan har icc tingat ett gäng. Blir det fler som jag klarar få upp kommer jag naturligtvis behålla några själv och gör mitt bästa för att hitta bra hem för de övriga.
    Håller tummarna för dig Thomas. Men jag är rätt lugn med vetskapen att du lyckas fint.
    Ska också bli riktigt kul att få komma till Göteborg och besöka er lokal den dagen det eventuellt är dags att hämta diskus.

Kommentera:

• PiaJo
    svarade
    Ursprungligen postat av Mats Bryzell Visa inlägg
    Jag har en jädrans massa Apistogramma paulmuelleri-yngel, pyttesmå men helt frigående, i baljan. Dessa skall ju placeras ut någonstans senare...

Kommentera:

• PiaJo
    svarade
    Ursprungligen postat av Ekenberg Visa inlägg

Ja, kanske några dvärgciklider. Tänkte testa med ett svartvattenskar. Ja vi får väl se....
    diskusyngeln är ju primärt att få upp i storlek. Att se om jag lyckas med detta. Det är ju långt kvar. Sedan har icc tingat ett gäng. Blir det fler som jag klarar få upp kommer jag naturligtvis behålla några själv och gör mitt bästa för att hitta bra hem för de övriga. Tanken är ännu inte att försöka sälja. Men längre fram kanske jag kan få hoppas på att få hobbyn att gå runt igen. Ligger ju ett antal pengar back nu
    Yeyyyeeee med Apistogramma och svartvatten!

Kommentera:

• Ekenberg
    svarade
    Ursprungligen postat av Mats Bryzell Visa inlägg
    Jag har en jädrans massa Apistogramma paulmuelleri-yngel, pyttesmå men helt frigående, i baljan. Dessa skall ju placeras ut någonstans senare...
    Det låter ju intressant, vi får se när det är dax att placera ut dem kommer ju ha en del olika kar att välja på......

Kommentera:

• Mats Bryzell
    svarade

Kommentera:

• Ekenberg
    svarade
    Ursprungligen postat av Nando Visa inlägg
    Roligt med nya möjligheter! Någon spännande apistogramma kanske? Vad ska du förresten göra med ynglen, sälja eller behålla?
    Ja, kanske några dvärgciklider. Tänkte testa med ett svartvattenskar. Ja vi får väl se....
    diskusyngeln är ju primärt att få upp i storlek. Att se om jag lyckas med detta. Det är ju långt kvar. Sedan har icc tingat ett gäng. Blir det fler som jag klarar få upp kommer jag naturligtvis behålla några själv och gör mitt bästa för att hitta bra hem för de övriga. Tanken är ännu inte att försöka sälja. Men längre fram kanske jag kan få hoppas på att få hobbyn att gå runt igen. Ligger ju ett antal pengar back nu

Kommentera:

• c90368
    svarade
    Roligt med nya möjligheter! Någon spännande apistogramma kanske? Vad ska du förresten göra med ynglen, sälja eller behålla?
    Ja varför inte någon AP, då får du utforska en ny värld som du hittade med tetrorna

Kommentera:

• Nando
    svarade

Kommentera:

• Ekenberg
    svarade
    Vad roligt att se hur stora ynglen har blivit! Kul också att de andra paren är på gång! Jag blir genuint glad över att det går så bra för dig och dina fiskar nu!
    Tack Nando. Ja just nu känns det väldigt bra. Jag har flyt.....i söndags gjorde jag mig av med de sista Malawi cikliderna......kändes som slutet på en era. Men nu har jag ett par små akvarium lediga. Och de måste ju fyllas med något spännande så småningom ....... blir så inspirerad av dina fina små kar.

Kommentera:

• Nando
    svarade
    Vad roligt att se hur stora ynglen har blivit! Kul också att de andra paren är på gång! Jag blir genuint glad över att det går så bra för dig och dina fiskar nu!

Kommentera:

• Ekenberg
    svarade
    Även Snake och Lady är igång och putsar på sin rot Klicka på bilden för större storlek

Namn:	        F627E151-3342-4133-ACBB-6E3AD57F269D.jpeg
Visningar:	84
Storlek:	475.4 kB
ID:     	2402711

Namn:	        B486B38D-72F1-4E1E-B413-0900D4780657.jpeg
Visningar:	82
Storlek:	633.0 kB
ID:     	2402712

Kommentera:

• Ekenberg
    svarade
    Duke och Dukeface har kommit igång med romläggandet igen efter flytten. De har ju aldrig kommit till sprattel förut så jag har inte så höga förväntningar men det är kul att de kom igång igen.

Namn:	        2CB5D044-6B8A-480A-A823-B6E90879905F.jpeg
Visningar:	81
Storlek:	499.6 kB
ID:     	2402707

Namn:	        E8CFDF42-9F70-435C-AAB3-5A21421049B8.jpeg
Visningar:	81
Storlek:	650.8 kB
ID:     	2402708

Namn:	        2D699BF8-3216-46BD-A538-12BB21FCAADA.jpeg
Visningar:	83
Storlek:	812.7 kB
ID:     	2402709

Kommentera:

• Ekenberg
    svarade
    Ja lokalen ja, tillbringar drygt två timmar här varje dag efter jobbet. Inte för att det är så mycket att göra utan för att jag då matar ynglen direkt när jag kommer och sedan är jag här några timmar, så att jag kan ge dem en omgång mat till innan jag går. Så det blir inte mat fem gånger per dag utan tre, på morgonen innan jobbet, direkt efter jobbet och sedan en gång till innan jag lämnar lokalen . Stort vattenbyte varannan dag och då suger jag botten i samma veva. Ännu inget dött yngel men det är ett par stycken som är lite mindre.
    Ja nu är ynglen ungefär en månad och är mellan 1,5 -2,0 . Jag vet ju inte vad man räknar för tillväxt normalt men jag tycker det gått rasade fort.

Namn:	        548660CB-0BE2-46C0-806A-5DC1A3560B17.jpeg
Visningar:	85
Storlek:	363.8 kB
ID:     	2402701

Namn:	        3F6E8796-048B-4B74-BB57-C085EB590B75.jpeg
Storlek:	376.0 kB
ID:     	2402702

Namn:	        A0B0FFF5-619C-46DB-B27C-30909C12BD49.jpeg
Visningar:	84
Storlek:	313.6 kB
ID:     	2402703

Namn:	        2571A94D-BBB0-468B-87E3-A84F259C74E2.jpeg
Visningar:	83
Storlek:	435.5 kB
ID:     	2402704

Namn:	        58F689B5-17B3-4349-B321-F9A19CAECE40.jpeg
Storlek:	554.7 kB
ID:     	2402705

Kommentera:

• LoGeek
    svarade
    Ja de är fascinerande fiskar. Kul med lokalen och ännu roligare att du har vänner att dela hobbyn med!

Kommentera:

Sparar...
X