Projekt GuppyGarage

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • BlueFizz
    • January 2019
    • 19

    Projekt GuppyGarage

    jag Har funderingar på att dra igång ett projekt i mitt garage. Eller delar av garaget. Garaget används inte till bilen men är i dagsläget fyllt med massa gojs och är kanska kallt.

    Det jag funderar på är att sätta upp en dörr och en vägg halvvägs inne i garaget. På så sätt skapa ett rum längre in som kommer kunna hålla värmen bättre än övriga garaget, samt ge mig lite utrymme för ett ”hobbyrum”.

    Tanken är i så fall att sätta upp någon typ av hyllaystem och ett antal akvarium för, i första hand Gupoys, men ev även någon annan liten ungfödare. Ej Molly platy eller svärdbärare utan kanske någon annan mindre sort.

    Mottager gärna tips av er kunniga både på anläggningen, byggandet av anläggning, hyllor mm men över på det dör med att smälla upp en vägg med en dörr.

    Tanken är, om jag drar igång det hela, att börja bygga i mars månad.
  • stefant
    • January 2009
    • 783

    #2
    Det finns ju ett par trådar här i Projekt-avdelningen som du kan kika på. Det finns kanske andra också.



    Denna tråd kommer att handla om mitt garage som blir gjort om till akvarierum. Totalt blir det till en början 48 st fördelat på följande 3 racks: Big rack = 9 st 150 L Medium rack = 18 st 105 L Small rack = 21 st 73 L


    Det var en artikel också i Practical Fishkeepings novembernummer om en kille som hade gjort ett akvarierum i sina föräldrars garage. Det står inte så mycket om hur han byggde det, mest om vilka fiskar han har osv. Men han hade någon typ av värmare i rummet och inga doppvärmare. Ett genomgående drag verkar också att ha luftdrivna filter i akvarierna och en gemensam luftpump.

    Kommentar

    • stefant
      • January 2009
      • 783

      #3
      Admins akvarierum


      Kommentar

      Arbetssätt...