Mina barns första Akvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • LAncer

    • February 2010
    • 846

    Mina barns första Akvarium

    Min dotter fick sin första 54l akvarium förra julen och hon är 9år fyller 10år..

    Min son som är 7år fick sitt första 54l igår kväll

    Vi har varit på in köps runda idag köpte blått och vittgrus till sonens akvarium. Och min dotter köpte lite lila grus. Så har vi varit nere och rotat bland alla mina saker letat fram lite bättre pumpar. Blev 2st fluval 4 istället för dom som följde med.

    Bilder kommer ikväll

    Skickat från min ONEPLUS A6003 via Tapatalk

  • LAncer

    • February 2010
    • 846

    #2
    Min sons akvarium står igång med pump och lite små saker i han ska i med växter idag sen lite fiskar 2 ST slöjstjärtar som han köpt. Sen fick han 2st glasmalar av sin stora syster som hon inte villa ha kvar.

    Min dotter håller på att göra om hela akvariumet och nu skulle det vist bli Guppy i detta . Hon ville ha små yngel/bebisar.

    Skickat från min ONEPLUS A6003 via Tapatalk

    Kommentar

    • LindaAlgo
      • July 2015
      • 1373

      #3
      Ska bli kul att få följa dina barns akvarium! Nästa generations akvarister.
      Med vänlig hälsning Linda

      Kommentar

      • LAncer

        • February 2010
        • 846

        #4
        Ursprungligen postat av LindaAlgo
        Ska bli kul att få följa dina barns akvarium! Nästa generations akvarister.
        Precis. Jag har en dotter som aldrig blir nöjd med hur det ser ut. Men snart kommer det nog en bild på det med .

        Skickat från min ONEPLUS A6003 via Tapatalk

        Kommentar

        • LAncer

          • February 2010
          • 846

          #5
          Då var min dotter nöjd med sitt akvarium igen. Så nu håller vi på att läsa om Guppy för hon vill få yngel . Och vi pratar om vattenbyte och mat som ska fixas med.

          Jag tycker det är roligt att hon själv tar fram information om fisk och växter sen får man ju hjälpa till och hitta lite mer lätt lästa grejro.

          Hennes dröm är att skaffa saltvatten. Men då måste man klara ett sötvatten för att har vi kommit framtill och det är hon med på

          Skickat från min ONEPLUS A6003 via Tapatalk

          Kommentar

          • LAncer

            • February 2010
            • 846

            #6
            Gått en tid igen dom har matat och bytt vatten riktigt duktiga. Men min dotter vill göra om i sitt kar och byta fisk

            Kommentar

            • LAncer

              • February 2010
              • 846

              #7
              Så här blev det denna gången Dakota grus en Annan pump hon ska bara fixa lite växter och sen har hon gjort en inköps lista på vad hon vill ha i karet.

              neon tetra 10st
              Dvärg gurami (Trichogaster lalius). 1 par
              Gul ancistrus mal.

              Kommentar

              • Ekenberg
                • December 2017
                • 3910

                #8
                Jättekul att få följa med, och tänk med all den fisk som finns i källaren.....bara att gå ner och peka, eller väljer det sådant som pappa inte har.
                mina barn fick ju varsitt akvarium i den åldern, alla valde ju fiskar vi inte hade hemma.....men intresset varade inte många månader tyvärr...
                Nu bearbetar jag pojkarnas flickvänner med viss framgång....så så småningom kanske....

                Kommentar

                • Fiskburken
                  • March 2019
                  • 198

                  #9
                  Man ska ju alltid vara medveten om risken att barnen tröttnar och att man får ta över ansvaret. Men så länge det är acceptablt är det bara att köra på. Helt klart förgyllde diverse husdjur min barndom, även om mina föräldrar fick lägga in en hel del tid, även när det varit avsett att vi barn skulle sköta det.

                  Kommentar

                  • Jenny_E
                    • July 2004
                    • 661

                    #10
                    Även mitt akvarieintresse kommer från min pappa. Bara de senaste 4-5 åren jag har varit utan, annars har jag haft akvarium hela livet. Startade upp igen i slutet av vintern, mycket för sonens skull även om det snabbt återgick till min gamla nördighet.

                    Kommentar

                    • åheim
                      • April 2006
                      • 13110

                      #11
                      Ursprungligen postat av LAncer
                      Så här blev det denna gången Dakota grus en Annan pump hon ska bara fixa lite växter och sen har hon gjort en inköps lista på vad hon vill ha i karet.

                      neon tetra 10st
                      Dvärg gurami (Trichogaster lalius). 1 par
                      Gul ancistrus mal.
                      Hon är inte intresserad av att ha växter och rötter? Kan ju vara riktigt kul att bygga upp en liten "undervattensskog"!
                      Viva Leo Buscaglia

                      Kommentar

                      • LAncer

                        • February 2010
                        • 846

                        #12
                        Ja en del väljer hon nere i min källare annars är det mycket annat som jag inte har. Växter kommer till karet väntar på att vår lokala zoo butik ska få in lite nya växter. Rötter har hon i ett annat kar ännu då hon inte vill färga vattnet.

                        Kommentar

                        • Ekenberg
                          • December 2017
                          • 3910

                          #13
                          Ursprungligen postat av LAncer
                          Ja en del väljer hon nere i min källare annars är det mycket annat som jag inte har. Växter kommer till karet väntar på att vår lokala zoo butik ska få in lite nya växter. Rötter har hon i ett annat kar ännu då hon inte vill färga vattnet.
                          Hahaha, en riktig perfektionist....

                          Kommentar

                          • LAncer

                            • February 2010
                            • 846

                            #14
                            Ursprungligen postat av Ekenberg

                            Hahaha, en riktig perfektionist....
                            Ja det kan man säga . Hon håller på att flyttat saker och så i akvariumen hela tiden då hon inte är nöjd.

                            Kommentar

                            • LAncer

                              • February 2010
                              • 846

                              #15
                              Nu så har min dotter hämta lite fisk och även varit nere i källaren och tagit en del växter

                              Kommentar

                              Arbetssätt...