Tillbaka till Diskus igen!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • LoGeek
    • September 2008
    • 1651

    Wow, riktiga puddingar

    Kommentar

    • Nando

      • October 2017
      • 6050

      Riktigt fina!

      Kommentar

      • smajlet
        • January 2018
        • 1374

        Ursprungligen postat av Manado

        Eller hur
        visst är dom snygga.
        väldigt fina och dom lär vara ennu finnare när dom kommer upp lite i storlek

        Kommentar

        • Manado
          • August 2013
          • 144

          Jag kunde inte hålla mig. Ikväll har tre små Sakura Ring Leopard Snake från Jackson Keong flyttat in.
          Fantastisk färger redan vid 2,5”.

          Kommentar

          • smajlet
            • January 2018
            • 1374

            Ursprungligen postat av Manado
            Jag kunde inte hålla mig. Ikväll har tre små Sakura Ring Leopard Snake från Jackson Keong flyttat in.
            Fantastisk färger redan vid 2,5”.
            Så finna
            Får man fråga vad dom kostar

            Kommentar

            • Manado
              • August 2013
              • 144

              Ursprungligen postat av smajlet

              Så finna
              Får man fråga vad dom kostar
              Tack!
              Inte billigast direkt men 675 efter rabatt.

              Kommentar

              • ICC
                • November 2006
                • 1310

                Skönhet kostar
                Ruskigt snygga Diskusar. Förstår att du inte kunde låta bli att shoppa

                Kommentar

                • Manado
                  • August 2013
                  • 144

                  Nu börjar dom äntligen ställa upp sig för fotografering
                  Passar på att bomba på med lite bilder, hoppas ni inte tycker att det blir för många lika lika!?

                  Kommentar

                  • Nando

                    • October 2017
                    • 6050

                    Kan inte se bilderna

                    Kommentar

                    • Manado
                      • August 2013
                      • 144

                      Ursprungligen postat av Nando
                      Kan inte se bilderna
                      Jag ser dom men jag kan ha lagt in dom fel, det var lite problem när jag laddade upp.

                      Kommentar

                      • åheim
                        • April 2006
                        • 13110

                        Bara guldmedlemmar kan ladda upp direkt, vi andra måste länka från nån sida där vi laddar upp bilderna!
                        Viva Leo Buscaglia

                        Kommentar

                        • Manado
                          • August 2013
                          • 144

                          Ursprungligen postat av åheim
                          Bara guldmedlemmar kan ladda upp direkt, vi andra måste länka från nån sida där vi laddar upp bilderna!
                          Då förstår jag. Mitt Goldmedlemskap gick tydligen ut den 2/11. Nu har jag swishat. Vi får se hur snabbt jag är guld igen

                          Kommentar

                          • Manado
                            • August 2013
                            • 144

                            Oops råkade bli med ett akvarium till i veckan. Gick inte att hålla tillbaka när jag fick tillfälle att köpa ett Juwel 450 liters med möbel för en billig peng. Passade bra i kontor/gästrum. Jag har dessutom tingat en grupp diskusar som flyttar in om en vecka.
                            Igår startade jag igång med nya filter i den burken, ett Eheim ytterfilter 2080 proffessional 3 1200xl och ett Innerfilter Eheim 2252 powerline hoppas att det räcker. Tänker börja köra utan inredning förutom några rötter och kanske några krukor med växter, ingen sand.
                            Funderar på att köpa några stim med tetror innan diskusen flyttar in men jag vet inte vad jag skall välja.
                            Jag är supernöjd med de jag har i stor karet, Vinkeltetror, Fantomtetra, Rödmun och Dolkstick. Tänker mig två eller tre stim av andra sorter och jag tar tacksamt emot förslag.

                            I stora karet i vardagsrummet så lunkar det på och diskusarna äter och växer. Kommer försöka uppdatera bättre hur det går och vad som hänt inom kort.

                            Kommentar

                            • Ekenberg
                              • December 2017
                              • 3910

                              Jättekul att allt funkar, du har ju redan alla mina favorit tetror, men både citron och smyckestetror är spännande tetror som funkar med diskus och bra i samma kar, sedan beror det lite på färgen på gruppen du tingat. Jag har ett stim kardinaltetror som jag inte har haft så mycket till övers för, men när det kom i lite blue diamond och kobolt blue ja då blev plötsligt kardinaltetrorna grymt vackra. Kul att du är tillbaka här och spännande att få träffa din nya grupp.

                              Kommentar

                              • Manado
                                • August 2013
                                • 144

                                Kort blir nu. Familjen tittar på tv och jag sitter framför akvariet och njuter med levande ljus, kaffe och specialpunch och 90-talaslista på randomiserad i lurarna. Diskusarna har hittat sina platser och revir. Vinkeltetrorna stimmar som vanligt uppe till höger. Rödmunnarna nere i mitten och fantomer och Dolkstickstetra till vänster i mitten.
                                Skaffade fyra Sakura redspotted green (SRSG) varav två är fantastiskt vackra och dominerar och har hittat sina platser en till vänster och eltillförseln höger. De andra två är lite originella med sin väsentligt mycket blåare täckning, vackra på sitt sätt.
                                Sakura Maze leopard växer och färgerit bra men är ganska undergivna båda två.
                                De fem Altum Cobolt jag började med tillsammans med SRSG har tagit olika vägar, den minsta som jag fick på köpet dog i julas, en smakade endast lite på oxhjärta och nu är det bara skinn och ben, äter inte alls. En har tagit plats till höger med en SRSG i högra hörnet och har mer dominerande röda ränder. De andra två är mer ”polkafärgade” med ljustljustblå täckning i ganska breda linjer, favoriter vissa dagar. Altum Cobolt Blue (ACB) har växt i otakt, en växte som min tonårsson en period och blev nästan störst av alla och försökte vara tuff men har nu dragit sig tillbaka. Tråkigt nog så är hen den mest färglösa nu i nån form av grafitblå färg. Den andra ACB däremot har kommit ikapp och förbi i storlek och har fantastiska färger.
                                Mina senast köpta 3 Sakura Ring Leopard Snake (SRLS) hoppas jag har en fantastisk utveckling framför sig. Två har tagit för sig och växt på sig ordentligt, en håller sig i bakgrunden och är än så länge växt betydligt mindre än de andra.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...