Rostfritt stål i akvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • LoGeek
    • September 2008
    • 1651

    #16
    De vanliga är varken rostfria eller styva. Du har ju fått flera bra tips... använd något av dem istället.

    Kommentar

    • Ekenberg
      • December 2017
      • 3910

      #17
      Hej.

      jag har följd ert resonomang här lite utan att ge kommentarer. Har ju själv haft Malawi i över trettio år så det skall bli kul att följa en Malawi tråd igen. Jag tror jag förstår din ide och vad du vill skapa, många grottor med bara en ingång, och det kan säkert bli bra. Min erfarenhet är dock att det funkar precis lika bra att stapla stenar löst, lägger man frigoliten i botten och har en frigolit bakgrund kan du stapla riktigt mycket sten, om du sedan limmar ihop vissa kommer du känna bygga naturliga grottor. En stor fördel är att du lätt ändrar om emellanåt för att bryta revir eller ge nya individer att hitta egna grottor. Och framför allr, är du inte nöjd är det lätt att ändra. Jag körde 450 liter med cirka trettio fiskar och det fanns alltid tillräckligt med grottor

      Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0011.JPG
Visningar: 283
Storlek: 418,9 KB
ID: 2394530Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0005.JPG
Visningar: 155
Storlek: 489,5 KB
ID: 2394531Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0039.JPG
Visningar: 143
Storlek: 531,2 KB
ID: 2394532Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0001.JPG
Visningar: 215
Storlek: 467,9 KB
ID: 2394533

      Kommentar

      • Bullshark
        • December 2016
        • 30

        #18
        Tackar för alla svar. Jättevackra bilder på dina stenformatiorner! Ungefär så jag menade fast placerat i mitten i akvariet med säg 2 dm mellanrum mot fram- och bakruta, 3-4 dm mellanrum mellan sidoglasen. Ca 30 cm hög i mittpartiet. Ska försöka skära nämnda glasskiva i en mindre del som platta då jag inte använder lika stora stenar som på din bild. Dock var det en bra idé att kunna anpassa den övre delen vid tex revirbråk. Återstår att skaffa mer sandsten. Har vid ett tidigare bygge även skapat en mindre skiffervägg på glas, vore kanske vackert att limma fast den på kortsidan där pumpen och värmaren står. Ska försöka ladda upp ett foto då det hela blir klart.

        Kommentar

        • Ekenberg
          • December 2017
          • 3910

          #19
          Ursprungligen postat av Bullshark
          Tackar för alla svar. Jättevackra bilder på dina stenformatiorner! Ungefär så jag menade fast placerat i mitten i akvariet med säg 2 dm mellanrum mot fram- och bakruta, 3-4 dm mellanrum mellan sidoglasen. Ca 30 cm hög i mittpartiet. Ska försöka skära nämnda glasskiva i en mindre del som platta då jag inte använder lika stora stenar som på din bild. Dock var det en bra idé att kunna anpassa den övre delen vid tex revirbråk. Återstår att skaffa mer sandsten. Har vid ett tidigare bygge även skapat en mindre skiffervägg på glas, vore kanske vackert att limma fast den på kortsidan där pumpen och värmaren står. Ska försöka ladda upp ett foto då det hela blir klart.
          Låter som du har koll , väntar med spänning

          Kommentar

          Arbetssätt...