Dennerle 55l

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • stefant
    svarade
    Det ser bra ut! Lycka till!
    Senast redigerad av stefant; 22 November 2018, 07:51.

    Lämna en kommentar:


  • Memory
    svarade
    Ikväll har jag planterat, det tog sin lilla tid... Först strulade det med slangarna till filtret, dom var ganska hårt lindade så det vart svårt att att få insug och utblås snyggt satta på akvariet. Planteringen gick bra men när jag körde igång filtret så lossnade det en del av de höga plantorna i bakgrunden.

    Sen när jag skulle koppla igång co2 så läckte regulatorn så jag fick dra åt en skruv, får hoppas att det inte läckte ut allt för mycket gas.

    Men jag är iaf nöjd med hur det blir!










    Senast redigerad av Memory; 21 November 2018, 09:46.

    Lämna en kommentar:


  • Memory
    svarade
    Drog fast roten på en sten så den inte ska flyta. Och jag känner mig rätt nöjd med layouten


    Lämna en kommentar:


  • Memory
    svarade
    Börjat lite med hardscapen Tanken är att det ska gå från högt till vänster till lågt till höger.

    Lämna en kommentar:


  • Memory
    svarade
    Ursprungligen postat av stefant
    Jag tror svart blir bäst för då syns inte saker på glaset som alger så mycket mot den bakgrunden.
    Jag är också inne på svart, speciellt nu när det blir kardinaltetror, jag tror deras färg kommer fram bättre med svart.


    Ursprungligen postat av Rufus
    Du ser ut att ha valt fina produkter och trevliga växter! Nyfiken på vad du ger ramp och filter för betyg efter en tids användning. Det får du skriva om i recensionstråden! Lycka till med den forsatta planeringen!
    Ja jag hoppas att det ska bli bra! Jag har lite svårt att inte grotta ner mig när jag ska börja med något nytt, på både gott och ont. Vet inte hur många timmar jag har nött aquascaping videor på youtube nu Och såklart blir det lite dyrare än jag tänkte från början. Men billigare än många andra hobbys iaf. Tror jag har köpt allt nu förutom en sodastreamflaska och fiskarna. Och då det blev kardinaler blir det billigt för dom iaf. 10st för 150kr

    Att det blev Twinstar rampen beror på att jag fick den billigt då butiken hade haft den som demo ex. i 3-4 månader.

    Lämna en kommentar:


  • Rufus
    svarade
    Du ser ut att ha valt fina produkter och trevliga växter! Nyfiken på vad du ger ramp och filter för betyg efter en tids användning. Det får du skriva om i recensionstråden! Lycka till med den forsatta planeringen!

    Lämna en kommentar:


  • stefant
    svarade
    Jag tror svart blir bäst för då syns inte saker på glaset som alger så mycket mot den bakgrunden.

    Lämna en kommentar:


  • Memory
    svarade
    Jag kan inte bestämma mig om jag ska ha en svart bakgrund eller frostad vit... Vad tror ni blir bäst?

    Lämna en kommentar:


  • Memory
    svarade
    Dessa växter blir det

    Lämna en kommentar:


  • Memory
    svarade
    Idag kom två stora paket! Mycket snabb och bra service av godhemszoo,se kommer att beställa alla växter från dom med.
    Filtret känns gediget och trevligt med en inbygd doppvärmare.

    Twinstar rampen lyser sjukt mycket, hoppas bara inte det blir för mycket. det finns ingen dimmer på den.

    Har funderat lite angående om jag ska ha någon bakgrund, tänkte isf, helsvart. Men kanske struntar i det också.

    Senast redigerad av Memory; 14 November 2018, 19:17.

    Lämna en kommentar:


  • Memory
    svarade
    Igår var jag och min grabb på Arken Zoo och valde fiskar, han vill ha kardinaltetra och jag vill ha Danio margaritatus. För att han ska tycka det är roligt så kör vi på några kardinaler till en början, sen kommer det att bli ett par Otocinclus och ett gäng körsbärsräkor som gör dom sällskap.

    Lämna en kommentar:


  • Memory
    svarade
    Ursprungligen postat av Memory
    aquaristic.net har fortfarande inte skickat mitt akvarium så jag börjar bli lite irriterad på det...

    Skulle få en ny dropchecker iaf.
    Går inte så bra med detta projektet, aquaristic.net kom på efter nästan en månad att det inte skulle funka att leverera akvariet till Sverige. Så jag fick helt enkelt ta bort ordern

    I stället har jag gjort en beställning på godhemszoo,se enligt följande:

    * Akvarium - NA World 60x30x36cm Optiwhite 61 liter
    * Filter - Oase FiltoSmart 100 Thermo
    * Belysning - Twinstar 600E








    Lämna en kommentar:


  • Memory
    svarade
    aquaristic.net har fortfarande inte skickat mitt akvarium så jag börjar bli lite irriterad på det...

    Skulle få en ny dropchecker iaf.

    Lämna en kommentar:


  • LindaAlgo
    svarade
    Det såg konstigt ut. Håller med. Ska bli spännande att se hur ditt nya kar blir!

    Lämna en kommentar:


  • Memory
    svarade
    Fick hem mitt co2 kit igår, såg okej ut förutom dropcheckern som hade missfärgningar. Tycker den nästan ser använd ut så jag har reklamerat den.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...