Dennerle 55l

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Memory
    svarade
    Ursprungligen postat av Camenius

    Du har lyckats mycket bra, jättefint. Är det s repens som växer på botten till vänster på bilden?
    Tackar! Japp precis, kommer att bli ännu tätare efter att jag har trimmat och planterat om topparna några gånger.

    Dagsfärsk bild, snart tar Ludwigian i ytan så får väl trimma den också snart.



    Lämna en kommentar:


  • Camenius
    svarade
    Ursprungligen postat av Memory
    Växterna i bakgrunden och s. repens börjar ta sig. Jag har inte börjat med någon växtnäring än, endast co2.

    Du har lyckats mycket bra, jättefint. Är det s repens som växer på botten till vänster på bilden?

    Lämna en kommentar:


  • stefant
    svarade
    Ursprungligen postat av Memory

    Bump!
    Tror inte det kommer att ske om du inte skickar email till admin

    Lämna en kommentar:


  • Memory
    svarade
    Ursprungligen postat av Memory
    Det blev ju inget Dennerle akvarium, som om någon moderator läser får du gärna byta nämna på tråden till Optiwhite 61 liter med växter
    Bump!

    Lämna en kommentar:


  • Memory
    svarade
    Tackar! Börjar se att det kommer lite alger nu så vid dagens vattenbyte fick jag putsa rutorna lite för första gången. Nu vid uppstarten har jag gjort två stycken 50% byten i veckan.

    Jag och grabben var också till Arken Zoo och skulle köpa några Otocinclus med det var helt slut så vi får vänta tills nästa vecka. Så vi köpte 4st körsbärsräkot istället, nu har vi 5 totalt.

    Som sagt S. Repens tar sig fint, jag gillar dennes ljusgröna färg.



    Lämna en kommentar:


  • Camenius
    svarade
    Mycket fint!

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Vad vackert!

    Lämna en kommentar:


  • Memory
    svarade

    Lämna en kommentar:


  • Memory
    svarade
    Växterna i bakgrunden och s. repens börjar ta sig. Jag har inte börjat med någon växtnäring än, endast co2.

    Lämna en kommentar:


  • stefant
    svarade
    Jag tror du kan ha 10 st. Räkorna kommer inte att trängas med dem. Förresten tycker jag rekommendation för antal räkor borde vara per ytenhet, inte volymenhet, eftersom de mest är på bottnen. Lycka till med Otocinclus. Köp helst odlade. Men det finns kanske inte.

    Lämna en kommentar:


  • Memory
    svarade
    Funderar lite kring hur mycket levande jag ska ha i akvariet, det är ju på 61 liter minus inredningen. Och just nu är det 10st Amanos, 1st körsbärsräka, 5st kardinaltetror.
    Filtret är på 600l/h och har en volym på 2 liter.

    Om cirka en vecka tänkte jag skaffa 3st Otocinclus. Och i förlängningen tänkte jag fylla på med lite fler kardinaltetror. Hur många tetror tror ni att jag kan ha i min kar?

    Lämna en kommentar:


  • Memory
    svarade
    Idag köpte jag 10st Amanoräkor för att hålla algerna borta. Tropica rekommendera 1st per 5 liter i akvariet så jag kör enligt det

    Senast redigerad av Memory; 30 November 2018, 06:39.

    Lämna en kommentar:


  • Memory
    svarade
    Det blev ju inget Dennerle akvarium, som om någon moderator läser får du gärna byta nämna på tråden till Optiwhite 61 liter med växter

    Lämna en kommentar:


  • Memory
    svarade
    Tack så mycket! Nu har vi släppt i ett par kardinaltetror för att filtret ska komma igång. Är nöjd med det mesta änsålänge. Dock kom det aldrig någon ny dropchecker så jag kör med den missfärgade tills vidare.
    Det är roligt att se hur växterna anpassar sig, Ludwidigan börjar redan att bli mer röd.

    Senast redigerad av Memory; 28 November 2018, 08:21.

    Lämna en kommentar:


  • LindaAlgo
    svarade
    Vilket vackert akvarium.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...