Dennerle 55l

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Sleaper

    • September 2008
    • 2877

    Najs!

    Kommentar

    • ICC
      • November 2006
      • 1310

      Verkligen snygg grönska, trevligt akvarium.
      Ser i inlägg #98 att du har din Co2 diffusor till höger i akvariet, medans i inlägg #100 är den borta. Har du bara flyttat den för det estetiska till vänsterhörnet vid in/ut loppsrören (Ser inte riktigt, vilket kanske är syftet) eller du löser CO2´n på annat vis nu?
      Det växer på bra i alla fall, kanon med bilder vid olika tidpunkter då man verkligen ser förändringarna.

      Kommentar

      • Memory
        • October 2012
        • 78

        Ursprungligen postat av ICC
        Verkligen snygg grönska, trevligt akvarium.
        Ser i inlägg #98 att du har din Co2 diffusor till höger i akvariet, medans i inlägg #100 är den borta. Har du bara flyttat den för det estetiska till vänsterhörnet vid in/ut loppsrören (Ser inte riktigt, vilket kanske är syftet) eller du löser CO2´n på annat vis nu?
        Det växer på bra i alla fall, kanon med bilder vid olika tidpunkter då man verkligen ser förändringarna.
        Tack! Ja nog är det grönt alltid, jag gillar att större delen är så pass ljusgrön som den är.

        Ja jag tycket att det störde för mycket med diffusern till höger. Så jag provade att sätta den så större delen av bubblorna sugs in i insugsröret till filtret, dvs. i bakre hörnet till vänster. Verkar fungera bra! Bra nivåer enligt dropcheckern och mindre microbubblor i akvariet. Blir lite "blurpljud" ibland när det samlas en del Co2 i filtret men inget som jag stör mig på.

        Jag skulle vilja öka belysningen så mina Ludwigia och Rotala blir lite finare/tätare men samtidigt vill jag inte ändra någon parameter som gör att akvariet riskerar att hamna i obalans då det funkar så pass bra nu. Vill inte tillbaka till mina algproblem som jag hade tidigare.
        Senast redigerad av Memory; 29 May 2019, 13:44.

        Kommentar

        • Memory
          • October 2012
          • 78

          Riktigt fin balans i karet nu, gjorde dock rent filtret igår så hoppas att det håller i sig. Har ganska nyligen trimmat ner s.repens i framkant och bakgrundsplantorna. Borde kippa ner gräset också men hatar alla små grässtrån som flyter runt efteråt...


          Kommentar

          • Memory
            • October 2012
            • 78

            Jag har köpt lite nya fiskar, 20st Boraras brigittae. Riktigt små och härliga!

            Kommentar

            Arbetssätt...