Små diskusar, ett nytt projekt.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ekenberg
    • December 2017
    • 3910

    Ursprungligen postat av åheim
    Jag kan säga så här OM JAG hade fisk som skulle generera nån miljon så skulle jag ju se till att ha en reservgenerator som slog igång, strömavbrott kan det ju bli när som helst! Men det är han och tyvärr 25 000 diskus som fick betala priset
    Jag är absolut benägen att hålla med. Det känns ju otroligt riskabelt att allt kan slå ut av strömavbrott och att det inte finns ett reservsystem..... gissar att även Alexander Piwowarski får lära av sina misstag ......

    Kommentar

    • LoGeek
      • September 2008
      • 1651

      Det hade han ju säkert, han lär ju inte vara en jubelidiot. Kanske slogs ut av någon anledning.

      Kommentar

      • Nando

        • October 2017
        • 6054

        Verkligen tråkigt att höra. Stackars alla discusar...

        Kommentar

        • Ekenberg
          • December 2017
          • 3910

          Ursprungligen postat av LoGeek
          Det hade han ju säkert, han lär ju inte vara en jubelidiot. Kanske slogs ut av någon anledning.
          Tror nog också det fanns något, får nog veta mer av Patric när han är tillbaka. Piwowarski log ju på lasarettet när det hände. Men ruskig otur iallafall.

          Kommentar

          • Ekenberg
            • December 2017
            • 3910

            [QUOTE=Nando;n2394815]Verkligen tråkigt att höra. Stackars alla discusar...[/QUOT

            verkligen. Men just nu serallt bättre ut hos mig igen, de små simmar runt som vanligt, tre är fortfarande mörka och hänger lite men de andra har fått både färgen och lusten tillbaka,har inte sätt någon bajsa vitt nu i eftermiddag så kanske var det bara pH fallet.

            Kommentar

            • Nando

              • October 2017
              • 6054

              Okej, jag menade att det var synd om alla discusar som dog hos uppfödaren. Men bra såklart att dina mår bättre nu!

              Kommentar

              • Ekenberg
                • December 2017
                • 3910

                Ursprungligen postat av Nando
                Okej, jag menade att det var synd om alla discusar som dog hos uppfödaren. Men bra såklart att dina mår bättre nu!
                Jag förstod det och håller verkligen med, men samtidigt känns det bra att det verkar funka här hemma.......

                Kommentar

                • Nando

                  • October 2017
                  • 6054

                  Haha, vad trög jag är. Förlåt!

                  Kommentar

                  • Marten64

                    • July 2012
                    • 1020

                    Det var en ledsam historia.... Var håller denne Piwowarski hus? Polen?
                    / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

                    Kommentar

                    • Ekenberg
                      • December 2017
                      • 3910

                      Ursprungligen postat av Marten64
                      Det var en ledsam historia.... Var håller denne Piwowarski hus? Polen?
                      Riktigt tråkigt. Alexander Piwowarski är optiker i Tyskland , Nordrhein-Westfalen och diskusuppfödare.

                      Kommentar

                      • Marten64

                        • July 2012
                        • 1020

                        Ursprungligen postat av Ekenberg

                        Riktigt tråkigt. Alexander Piwowarski är optiker i Tyskland , Nordrhein-Westfalen och diskusuppfödare.
                        Ok, och vad jag förstår riktigt duktig på det...
                        / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

                        Kommentar

                        • Ekenberg
                          • December 2017
                          • 3910

                          Ursprungligen postat av Marten64

                          Ok, och vad jag förstår riktigt duktig på det...
                          Om jag förstått det hela är han riktigt duktig och konkurrerar rätt hårt med stendker, men som sagt nu förlorade han ju en hel del fisk. Hoppas verkligen att han orkar köra vidare. Jag har ju några riktigt fina par här nu så om inte Piwowarski orkar får väl jag föra arvet vidare

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Puuoh... Ja, det var ju jävla trist att höra om olyckan.
                            Nedan är en film, i uppgaskande syfte, där vi får se hur det ser ut hemma hos Piwowarski bland alla discusburkarna.


                            A few impressions of my discus fish in the breeding plant at my home. Here I only breed my discus and grow them up to a size of 6 cm. Then I bring them for f...

                            Kommentar

                            • Ekenberg
                              • December 2017
                              • 3910

                              Precis vad som behövdes, Mats .
                              man får ju säga att det var tur i oturen att han höll alla sina avelspar hemma och även några fina grupper så allt hans avelsarbete har ju inte gått förlorat.

                              Kommentar

                              • Nando

                                • October 2017
                                • 6054

                                Jädrar vad mycket fisk på liten ”yta”. Förstår bättre nu hur 25 000 fiskar kunde finnas hos honom. Är discusar riktigt så runda i naturen som de är på filmen? Måste ju vara svårt att äta från botten/plana ytor när ”huvudet” är så runt att munnen inte alls sticker ut. Men de kanske bara tar mat som inte har ”landat”? Dumma frågor, men jag tycker det ser så opraktiskt ut att ha sådan kroppsform. Naturen brukar ju inte vara opraktisk...

                                Kommentar

                                Arbetssätt...