Små diskusar, ett nytt projekt.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nando

    • October 2017
    • 6054

    #91
    Spännande att inte riktigt veta hur de blir i färg!

    Kommentar

    • Ekenberg
      • December 2017
      • 3910

      #92
      Ursprungligen postat av Nando
      Spännande att inte riktigt veta hur de blir i färg!
      Jättespännande, har ju haft småfiskarna nu i tre veckor och Patric trodde att om cirka två månader från den dag jag hämtade dem skulle de vara helt utfärdade ....så några veckor kvar....

      Kommentar

      • LoGeek
        • September 2008
        • 1651

        #93
        Hur gamla är de nu igen?

        Kommentar

        • Ekenberg
          • December 2017
          • 3910

          #94
          Fem månader när jag fick dem, så inte lika snabb tillväxt som stendker , men Patric vill inte ha för snabb tillväxt, tycker formen blir bättre om det inte går för snabbt. Jag har haft dem i snart tre veckor och tror att de nästan är sex centimeter nu, iallafall de störrsta.

          Kommentar

          • LoGeek
            • September 2008
            • 1651

            #95
            Oj, färgar dessa ut fullt så fort... Mina sorter har tagit 9-12 mån innan full färgprakt.

            Kommentar

            • Ekenberg
              • December 2017
              • 3910

              #96
              Ursprungligen postat av LoGeek
              Oj, färgar dessa ut fullt så fort... Mina sorter har tagit 9-12 mån innan full färgprakt.
              Du, jag har ingen aning......vi får väl se. Kanske han inte sa helt utan att de då borde färgat ut, svårt att komma ihåg exakt. Fast jag är ju förvånad hur mycket de redan färgat ut.... skall bli spännande att följa.

              Kommentar

              • Nando

                • October 2017
                • 6054

                #97
                Mycket spännande!

                Kommentar

                • Ekenberg
                  • December 2017
                  • 3910

                  #98
                  Ursprungligen postat av Nando
                  Mycket spännande!
                  Det tycker jag också..... sedan kan jag ju meddela att jag har försök ägna mig åt min Malawi de senaste dagarna.....förut tyckte jag det var jättespännande att följa deras beteende.......men nu har jag lite tröttnat ..
                  så mina funderingar nu är..... skall kaghitta nya hem åt alla Malawi ciklider och bara köra diskus.....
                  de har fångat mig totalt, nå väl nu är set ju sommar. Får fundera lite och se vad jag kommer fram till...

                  Kommentar

                  • Nando

                    • October 2017
                    • 6054

                    #99
                    Förstår dina funderingar. Kanske klokt att inte ta några snabba beslut. Kan ju vara så att intresset för dem återkommer när nyhetens behag med discusar eventuellt lägger sig. Eller så blir det tvärtom. Man ska ju hinna med alla karen också utan att det känns jobbigt. Vad du än beslutar blir det säkert rätt för dig tillslut.

                    Kommentar

                    • LoGeek
                      • September 2008
                      • 1651

                      Att diskus är fantastiskt betyder ju inte att ännu fler diskus automatiskt är mer fantastiskt... Men jag förstår dig!!

                      Kommentar

                      • Ekenberg
                        • December 2017
                        • 3910

                        Ursprungligen postat av LoGeek
                        Att diskus är fantastiskt betyder ju inte att ännu fler diskus automatiskt är mer fantastiskt... Men jag förstår dig!!
                        Så sant.....men kanske är jag klar med Malawi ...har ju haft dessa i över trettio år....

                        Har precis nu köpt sex akvarium till....kuber 50x50x50 tänker att det kan vara bra att ha....

                        Kommentar

                        • c90368

                          • September 2006
                          • 5973

                          Dags för dig att titta på Apistogramma...
                          Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                          http://www.youtube.com/user/c90368
                          /Maths

                          Kommentar

                          • Ekenberg
                            • December 2017
                            • 3910

                            Ursprungligen postat av c90368
                            Dags för dig att titta på Apistogramma...
                            Kan mycket väl hända..... men först en skön sommar. Sedan en spännande höst...

                            Kommentar

                            • Ekenberg
                              • December 2017
                              • 3910

                              Smådiskusarna lever och frodas äter hur mycket som helst.....känns som det inte finns något stopp. Skitar ner mycket gör det också. Jag suger botten varannan dag och byter då samtidigt 50% av vattnet.
                              Tyvärr är det nu två av 20 som håller sig i bakgrunden, är inte riktigt med gänget så att säga. De är lite mörkare i färgen men äter fortfarande lika bra som de övriga. Men jag håller lite extra koll på dessa två. Annars fungerar det bra . Känns som de växer bra , de flesta är runt sex centimeter nu.

                              Kommentar

                              • Nando

                                • October 2017
                                • 6054

                                Vad roligt att det funkar så bra, även om två håller sig i bakgrunden. Du verkar göra ett jättebra jobb med dem! Kul också med nya kuber! Nya kar, nya projekt eller vad är det nu man brukar säga?

                                Kommentar

                                Arbetssätt...