Små diskusar, ett nytt projekt.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nando

    • October 2017
    • 6054

    Håller med ICC! Ger en extra dimension att ha sett karen i verkligheten!

    Kommentar

    • Ekenberg
      • December 2017
      • 3910

      Ursprungligen postat av ICC
      Tack för den rapporten! Trevlig läsning!! Faktiskt mycket roligare att läsa den när man sett dina fina akvarium i verkligheten. Lättare att förstå texten och de här Corydoras-tillhållen du nämner. Trevlig helg!
      Jättekul att ni var här, jag ordnar en ny träff i höst. Jag tycker det ger ett helt annat djup när man träffats och sedan fortsätter på forumet . Mina träffar kommer att fortsätta, förhoppningsvis hakar fler på.

      Kommentar

      • Nando

        • October 2017
        • 6054

        Jag håller med, det ger ett annat djup. Personligen är jag också glad för att jag vågade mig ut ur min normala ”bekvämlighetszon” och hakade på något som verkade kul men samtidigt lite läskigt. Det var verkligen värt det!

        Kommentar

        • Ekenberg
          • December 2017
          • 3910

          Ursprungligen postat av Nando
          Håller med ICC! Ger en extra dimension att ha sett karen i verkligheten!
          Även det här med att ha en person bakom forumnamnet gör ju det hela mycket roligare..... en ny dimension helt enkelt.
          Jag träffade ju Pia för ett par dagar sedan och Mats idag. Ja även Johan och David förövrigt. Det gör ju allt mycket roligare. Förra helgen var jag hemma hos Peter (Dreama ) och tittade på hans fina guppykar. Tänk att jag har haft denna hobby i över trettio år utan att insett att de finns så många merrunt omkring mig.
          I onsdags var jag ute med några gamla kompisar........det var jätte kul, men det gick ju inte att prata akvarium med dem...... leve forum och akvarieträffar

          Kommentar

          • Nando

            • October 2017
            • 6054

            Ja, leve forum och träffar!

            Kommentar

            • Ekenberg
              • December 2017
              • 3910

              Så smådiskusarna....

              I San Merah karet är allt fantastiskt, ett par har flyttat till lokalen från detta karet, så nu är det lite lättare för de kvarvarande att röra sig, två par har ju fortfarande rom i karet men de paren har sina revir i samma kant. Så övriga fyra har gott om plats. Tetrorna är lika vackra som alltid, håller sig så fint i sina grupper. Nyckelhålcikliderna har spridit ut sig i hela karet och sysselsätter sig alltid med något litet spännande projekt, när de träffas ser det nästan ut som de lite vänligt hälsar på varandra och sedan fortsätter med de som sysselsätter dem just då, underbara helt enkelt. Ja även pandorna är mycket morskare. Paret Ivan o Cara , Ivanacara ser man men de håller sig gärna lite dolda mellan växterna eller bland löven på botten. Ingenting saknas i detta kar.

              I Curilenquer karet går allt också sin gilla gång. Alla tio diskus är är pigga och äter som hajar, men ingen lek i detta kar inte än ens parbildning, knepigt men det gör ju inget. Det förvånar mig att två kar är så helt olika trotts så lika förutsättningar.... alla tetror mår bra och favoriterna smyckestetrorna blir bara vackrare för varje dag. Bolivianerna....ja där är jag mycket förvånad , de två stor hanarna har grävt varsin grop alldeles bredvid varandra och ligger där och spannar, men det som förvånar mig är ju att från ha varit fiender bryr de sig inte om varandra utan nu går de i enad attack mot den diskus som vågar sig nära. De tre bolivian donnorna håller sig i andra ändan av karet och verkar inte de minsta intresserade. Det blir spännande att se hur det hela kommer att utvecklas....
              Ja så har vi ju de båda gröna bågfensciklidhonorna som ofta håller ihop och ser nästan ut att leta efter sin hane. Men de får vänta ett par veckor till sedan flyttar tre nya hanar in och tre nya honor. Hoppas de blir än fin grupp av dessa.

              Kommentar

              • Nando

                • October 2017
                • 6054

                Så härligt att allt funkar!

                Kommentar

                • c90368

                  • September 2006
                  • 5973

                  [QUOTE=Ekenberg;n2400770
                  Ja så har vi ju de båda gröna bågfensciklidhonorna som ofta håller ihop och ser nästan ut att leta efter sin hane. Men de får vänta ett par veckor till sedan flyttar tre nya hanar in och tre nya honor. Hoppas de blir än fin grupp av dessa.[/QUOTE]

                  Hmm, det kommer nog tyvärr bara bli max en vecka med tre hannar efter att den som som står högst i rang har dödat de andra.

                  Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                  http://www.youtube.com/user/c90368
                  /Maths

                  Kommentar

                  • Ekenberg
                    • December 2017
                    • 3910

                    Ursprungligen postat av c90368

                    Hmm, det kommer nog tyvärr bara bli max en vecka med tre hannar efter att den som som står högst i rang har dödat de andra.
                    Usch då, om jag ser tendens till detta får de delas upp i tre olika kar. Har ju en del att välja mellan nu......

                    Kommentar

                    • Ekenberg
                      • December 2017
                      • 3910

                      som sagt, allt går bra i karen.... i San Merah karet, där paret med yngel kommer från är två par kvar som lägger rom hela tiden, men ännu inte några frisimmare. I Curilenquer karet ännu inget par men en otroligt trevlig grupp diskus. Bolivianerna däremot leker ständigt.

                      Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0058.JPG
Visningar: 135
Storlek: 321,5 KB
ID: 2401278

                      Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0056.JPG
Visningar: 125
Storlek: 450,6 KB
ID: 2401279

                      Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0052.JPG
Visningar: 133
Storlek: 316,5 KB
ID: 2401280

                      Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0059.JPG
Visningar: 119
Storlek: 427,0 KB
ID: 2401281

                      Kommentar

                      • c90368

                        • September 2006
                        • 5973

                        Det här gillar jag
                        Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                        http://www.youtube.com/user/c90368
                        /Maths

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Jag också!

                          Kommentar

                          • Ekenberg
                            • December 2017
                            • 3910

                            Och jag med

                            Kommentar

                            • ICC
                              • November 2006
                              • 1310

                              Jag gilla också Ekenberg´s fiskar, akvarium och projekt. Alltid lika kul när det blir aktivitet i dina trådar. Bara mata på!

                              Kommentar

                              • Nando

                                • October 2017
                                • 6054

                                Då är vi fem

                                Kommentar

                                Arbetssätt...