Små diskusar, ett nytt projekt.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ekenberg
    • December 2017
    • 3910

    Ursprungligen postat av Rufus
    Vilka fina bilder på fina fiskar!
    Tack Annicka, det var länge sedan. Hoppas allt går som det skall hos dig.

    Kommentar

    • Ekenberg
      • December 2017
      • 3910

      Inte mycket nytt idag men några helbilder på dessa två kar.

      Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0703.JPG
Visningar: 73
Storlek: 331,8 KB
ID: 2397483

      Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0701.JPG
Visningar: 78
Storlek: 356,7 KB
ID: 2397484

      Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0706.JPG
Visningar: 68
Storlek: 371,3 KB
ID: 2397485

      Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0696.JPG
Visningar: 79
Storlek: 379,4 KB
ID: 2397486

      Kommentar

      • LindaAlgo
        • July 2015
        • 1373

        Så fint det är. Stenarna gör verkligen mycket för karet!
        Med vänlig hälsning Linda

        Kommentar

        • Rufus
          • January 2005
          • 866

          Ursprungligen postat av Ekenberg

          Tack Annicka, det var länge sedan. Hoppas allt går som det skall hos dig.
          Jo tack det gör det, är inne här titt som tätt och kollar på dina och andras fina kar och stiliga fiskar
          // Annicka

          Kommentar

          • c90368

            • September 2006
            • 5973

            Ursprungligen postat av LindaAlgo
            Så fint det är. Stenarna gör verkligen mycket för karet!
            Nej, det ser ut precis som vad det är, ett nystartat akvarium med några rötter och stenar nedlagda, snäppet bättre än ett karantän kar.

            Jag tror att det finns betydligt större ambitioner, men de kommer senare, om ett par år kommer nog dessa kar vara riktigt fina. De kan vara "rena" även då, men med en tanke på hur man placerar inredning för att nyttja den på bästa sätt för att leda ögat dit man vill.
            Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
            http://www.youtube.com/user/c90368
            /Maths

            Kommentar

            • åheim
              • April 2006
              • 13110

              Föregående inlägg gör mig ganska förvirrad, är inte det här Ekenbergs tråd?
              Viva Leo Buscaglia

              Kommentar

              • Ekenberg
                • December 2017
                • 3910

                Ursprungligen postat av åheim
                Föregående inlägg gör mig ganska förvirrad, är inte det här Ekenbergs tråd?
                Jag tror att Maths (c90368) har läst de nya inläggen och svarar mest på min kommentar i inlägg 630 inte på Lindas inlägg egentligen.

                Kommentar

                • Ekenberg
                  • December 2017
                  • 3910

                  Ursprungligen postat av c90368

                  Nej, det ser ut precis som vad det är, ett nystartat akvarium med några rötter och stenar nedlagda, snäppet bättre än ett karantän kar.

                  Jag tror att det finns betydligt större ambitioner, men de kommer senare, om ett par år kommer nog dessa kar vara riktigt fina. De kan vara "rena" även då, men med en tanke på hur man placerar inredning för att nyttja den på bästa sätt för att leda ögat dit man vill.
                  Det är svårt det här, mitt första diskuskar 600 liter var jag mer frikostig med rötter och grenar sedan när problemen kom var ju rädslan att karet blev för svårt att hålla rent. Nu jobbar jag lite från andra hållet, från nacket uppfödningskar till en rot och plastväxter med sandlös botten till detta nu med sand ett par rötter och lite sten och växter. Fortfarande med tanke på att allt skall kunna kommas åt och hållas rent. Samtidigt som växterna etablerar sig kommer nya tillföras, skall beställa nu i helgen är tanken. Så att jag liksom hittar rätt växter som triv i karen och med en temperatur på 30 grader och uppåt. I höstas klippte jag Syrén häcken och sparade de trevligaste grenarna för att fylla på karen när jag ser att allt löper på som det skall...... ja vi får väl se men om ett år kanske jag lyckats komma till det lite mer vildvuxna översvämmade Amazonas dike som jag hoppas på att kunna skapa. Men nu är fortfarande prio ett att hålla fiskar friska och krya.

                  Kommentar

                  • Ekenberg
                    • December 2017
                    • 3910

                    Ursprungligen postat av LindaAlgo
                    Så fint det är. Stenarna gör verkligen mycket för karet!
                    Ja, jag håller med, var lite tveksam först men det känns verkligen som de gör det lite mer till en bit av naturen. Ännu är jag inte framme, men en bit på väg.

                    Kommentar

                    • LindaAlgo
                      • July 2015
                      • 1373

                      Ursprungligen postat av Ekenberg

                      Ja, jag håller med, var lite tveksam först men det känns verkligen som de gör det lite mer till en bit av naturen. Ännu är jag inte framme, men en bit på väg.
                      Vågar knappt svara nu men gör det ändå.
                      Ja jag tycker det.
                      Och visst det kanske inte är det perfekta karet men jag tycker om starten.
                      Med vänlig hälsning Linda

                      Kommentar

                      • c90368

                        • September 2006
                        • 5973

                        Ursprungligen postat av LindaAlgo
                        Vågar knappt svara nu men gör det ändå.
                        Ja jag tycker det.
                        Och visst det kanske inte är det perfekta karet men jag tycker om starten.
                        Jag ber om ursäkt för att du råkade ut för mitt dåliga omdöme
                        Förutom att jag har varit sjuk hela veckan med feber och hosta så verkar allt möjligt elände stapla sig på varandra både för familjen och släkten just nu, som väl gör att man blir lite ur balans.

                        Jag skrev kommentaren, stängde datorn och la mig och sov. Det var dumt och helt onyanserat eftersom karen ser bättre ut med stenarna. Det jag skrev om handlar dessutom om framtida utveckling i karen, som redan nämnts i tråden, så jag förstår inte själv varför jag skulle in och kladda i tråden i går kväll.
                        Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                        http://www.youtube.com/user/c90368
                        /Maths

                        Kommentar

                        • LindaAlgo
                          • July 2015
                          • 1373

                          Ursprungligen postat av c90368

                          Jag ber om ursäkt för att du råkade ut för mitt dåliga omdöme
                          Förutom att jag har varit sjuk hela veckan med feber och hosta så verkar allt möjligt elände stapla sig på varandra både för familjen och släkten just nu, som väl gör att man blir lite ur balans.

                          Jag skrev kommentaren, stängde datorn och la mig och sov. Det var dumt och helt onyanserat eftersom karen ser bättre ut med stenarna. Det jag skrev om handlar dessutom om framtida utveckling i karen, som redan nämnts i tråden, så jag förstår inte själv varför jag skulle in och kladda i tråden i går kväll.
                          Tack så mycket, det är helt okej!

                          Förstår exakt hur hostan påverkan och sen en massa annat på det.
                          Med vänlig hälsning Linda

                          Kommentar

                          • Nando

                            • October 2017
                            • 6050

                            Thomas! Vilka fina bilder, fiskar och kar! Förstår helt din prioritering och ser fram emot att se hur karen på sikt utvecklas som du tänker dig samtidigt som fiskarna fortsätter att hålla sig friska! Ska bli grymt kul att se dina kar i verkligheten!

                            Kommentar

                            • Ekenberg
                              • December 2017
                              • 3910

                              Ursprungligen postat av Nando
                              Thomas! Vilka fina bilder, fiskar och kar! Förstår helt din prioritering och ser fram emot att se hur karen på sikt utvecklas som du tänker dig samtidigt som fiskarna fortsätter att hålla sig friska! Ska bli grymt kul att se dina kar i verkligheten!
                              Skall bli kul att få visa karen, de ser vekligen bättre ut här i vardagsrummet

                              Kommentar

                              • Nando

                                • October 2017
                                • 6050

                                Kommentar

                                Arbetssätt...