Små diskusar, ett nytt projekt.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ekenberg
    • December 2017
    • 3910

    Ursprungligen postat av LoGeek
    Kul med film. Riktigt fina
    De färgar lite mer nu, men frågan är hur det blir när det är klara, vissa är jämt bruna vissa brunröda, vissa ser man ränder i och vissa prickar...... väntar med spänning ....

    Kommentar

    • Ekenberg
      • December 2017
      • 3910

      Ursprungligen postat av LindaAlgo
      Så vackra de är och roligt med film som övriga har sagt.
      det känns som de blir vackrare för varje dag nu, rätt bråkigt dock, men det är väl rangordning som håller på att göras upp, de två största och vackraste har bildat ett par, rätt tidigt, får se om det håller eller bara är en ungdomsförälskelse..... de har iallafall valt ett hörn darr de putsar silikonet hela dagarna....

      Kommentar

      • Nando

        • October 2017
        • 6057

        Spännande!

        Kommentar

        • LoGeek
          • September 2008
          • 1651

          Ursprungligen postat av åheim
          Har vart sugen på att skaffa ett gäng bara för att känna been there done that got the t-shirt men runt tusingen styck avskräckte mig... varför så dyra? Är det foderkostnad eller, jag menar de är ju lätta att få avkomma av...
          Klart du ska prova, framförallt för att de är världens vackraste och mest givande fiskar!

          Varför dyra? Kombination av att de kräver stora akvarium, mycket vattenbyten (dvs vatten- och arbetskostnad), väldigt mycket foder, varmt vatten (28-30C) samt är känsliga för patogener.

          Kommentar

          • Ekenberg
            • December 2017
            • 3910

            Ja även smådiskusarna klarade sig fint ensamma, även om de var väldigt ivriga på maten när jag kom hem, så känns det som det växt medans jag var borta....
            nu är vattnet grumligt efter kvällsmaten men lägger ändå ut ett par bilder.

            Klicka på bilden för större version

Namn: 55D52154-9CED-4DEC-A0F1-66CEB1D20D8F.jpeg
Visningar: 87
Storlek: 515,1 KB
ID: 2387586

            Klicka på bilden för större version

Namn: E18A36EB-7FD4-4D3A-916D-A72574A7A5EF.jpeg
Visningar: 88
Storlek: 541,1 KB
ID: 2387587

            Klicka på bilden för större version

Namn: 919EB7A3-874C-4FBD-A82D-781B3596998E.jpeg
Visningar: 80
Storlek: 526,9 KB
ID: 2387588

            Klicka på bilden för större version

Namn: 5A9FDD31-50CD-4234-9134-72E753A969DE.jpeg
Visningar: 75
Storlek: 543,6 KB
ID: 2387589

            Kommentar

            • Nando

              • October 2017
              • 6057

              Vad stora de har blivit och skönt att de klarade att vara ensamma några dagar. De ser jättefina ut!

              Kommentar

              • smajlet
                • January 2018
                • 1374

                Dom har blivit stora och vackra

                Kommentar

                • Ekenberg
                  • December 2017
                  • 3910

                  Ursprungligen postat av Nando
                  Vad stora de har blivit och skönt att de klarade att vara ensamma några dagar. De ser jättefina ut!
                  Det var jätteskönt, känns som man vill utnyttja sommaren lite mer med tanke på vädret. Tänker göra en ordentlig rengöring av deras akvarium i kväll och sedan en gång till innan jag åker nästa vecka så hoppas jag att det skall funka lika bra, då blir det sex dagar borta.....

                  Kommentar

                  • Ekenberg
                    • December 2017
                    • 3910

                    Ursprungligen postat av smajlet
                    Dom har blivit stora och vackra
                    De växer som bara den.....helt otroligt vad problemfritt det gått ännu, lite jobbar det ju men det känns verkligen som det är värt det.
                    Tyvärr är det några som halkat efter lite i växandet men det brukar nog vara så. Alla är ju friska och ännu funkar det. Det som förvånar mig mest är att det redan är ett par, de två på fotot har sitt hörn och jagar bort de andra, de putsar och putsar . Mycket underligt.....

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Ursprungligen postat av Ekenberg

                      De växer som bara den.....helt otroligt vad problemfritt det gått ännu, lite jobbar det ju men det känns verkligen som det är värt det.
                      Tyvärr är det några som halkat efter lite i växandet men det brukar nog vara så. Alla är ju friska och ännu funkar det. Det som förvånar mig mest är att det redan är ett par, de två på fotot har sitt hörn och jagar bort de andra, de putsar och putsar . Mycket underligt.....
                      Jag tycker verkligen att det är superkul att dina minstingar ser så fina ut, inte den lättaste arten att se så välmående ut på så pass kort tid

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • LindaAlgo
                        • July 2015
                        • 1373

                        De ser verkligen superfina ut!
                        Med vänlig hälsning Linda

                        Kommentar

                        • Nando

                          • October 2017
                          • 6057

                          Ursprungligen postat av Ekenberg

                          Det var jätteskönt, känns som man vill utnyttja sommaren lite mer med tanke på vädret. Tänker göra en ordentlig rengöring av deras akvarium i kväll och sedan en gång till innan jag åker nästa vecka så hoppas jag att det skall funka lika bra, då blir det sex dagar borta.....
                          Det kommer nog gå bra!

                          Kommentar

                          • Ekenberg
                            • December 2017
                            • 3910

                            Vad skall man säga.......mina små diskusar har lagt rom.
                            Det är fortfarande samma par men de valde pumpen istället för hörnet.
                            Ursäkta de jättekasts korten, men jag var bara tvungen att ta kort på detta.....
                            Klicka på bilden för större version

Namn: F53137B1-83BF-41A9-BDA1-78E80F657717.jpeg
Visningar: 88
Storlek: 323,8 KB
ID: 2387779

                            Klicka på bilden för större version

Namn: 71F63A6D-E4E3-4148-A30B-463D78FFD412.jpeg
Visningar: 79
Storlek: 559,0 KB
ID: 2387780

                            Kommentar

                            • Nando

                              • October 2017
                              • 6057

                              Men, vad rart! Ungdomlig kärlek eller något! Det lär väl bli svårt att hålla undan de andra från rommen eller vad tror du?

                              Kommentar

                              • Ekenberg
                                • December 2017
                                • 3910

                                Ursprungligen postat av Nando
                                Men, vad rart! Ungdomlig kärlek eller något! Det lär väl bli svårt att hålla undan de andra från rommen eller vad tror du?
                                Tror nog inte de blir något, hoppas inte det iallafall , de har hållit detta hörn i någon vecka redan

                                Kommentar

                                Arbetssätt...