Små diskusar, ett nytt projekt.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nando

    • October 2017
    • 6054

    Hur mår de små?

    Kommentar

    • Ekenberg
      • December 2017
      • 3910

      Ursprungligen postat av Nando
      Hur mår de små?
      Alldeles utmärkt....växer som sjutton, kommer säkert med fler kort efter mörkret lägrat sig

      Kommentar

      • Nando

        • October 2017
        • 6054

        Ska bli kul att se!

        Kommentar

        • Ekenberg
          • December 2017
          • 3910

          Kommentar

          • Ekenberg
            • December 2017
            • 3910

            Kommentar

            • åheim
              • April 2006
              • 13127

              Har vart sugen på att skaffa ett gäng bara för att känna been there done that got the t-shirt men runt tusingen styck avskräckte mig... varför så dyra? Är det foderkostnad eller, jag menar de är ju lätta att få avkomma av...
              Viva Leo Buscaglia

              Kommentar

              • Ekenberg
                • December 2017
                • 3910

                Ursprungligen postat av åheim
                Har vart sugen på att skaffa ett gäng bara för att känna been there done that got the t-shirt men runt tusingen styck avskräckte mig... varför så dyra? Är det foderkostnad eller, jag menar de är ju lätta att få avkomma av...
                Ja du, jag är ju ny på det här med diskus. Hade visserligen ett gäng viltfångade för trettio år sedan och då var de ju nästan ännu dyrare...
                Diskusar är ju känsliga och ställer krav på sin uppfödare, mina små var fem centimeter när jag köpte dem och då kostar de runt 250:- nu har jag haft dem i drygt en månad, matar fyra gånger per dag och byter vatten varannan dag, än så länge funkar det fint, de har växt ungefär två centimeter.

                mina stora har jag köpt för mellan 800 och 1200 beroende på storlek och det är rätt mycket pengar. Jag har förlorat fyra, två döda och två funkade inte i gruppen, dessa har jag haft i fyra månader och först nu känns det som jag lyckats hitta rytmen i detta kar.

                Men du har rätt det är rätt dyra, men jag tror ju det har med deras krav att göra, lyckas man få dem att leka och sedan klarar att få upp ungarna i en bra storlek så kan det ju bli en del pengar.....

                fiskmaten kostar ju men knappast mer än för andra fiskar....

                Så jag förstår din tvekan......känner själv en viss oro.....

                Kommentar

                • åheim
                  • April 2006
                  • 13127

                  Visst jag har råd, men 250 känns lite bättre i magen när man knappar in kortkoden Då skulle jag vilja ha en lite mindre grupp och jag kör då inrett och en drös med bottenstädare... mm tål att tänka på! Lycka till med dina Ekenberg, din omvårdnad och omtanke fixar nog biffen
                  Viva Leo Buscaglia

                  Kommentar

                  • Nando

                    • October 2017
                    • 6054

                    Roligt med film, de är så fina!

                    Kommentar

                    • smajlet
                      • January 2018
                      • 1374

                      riktigt finna har dom blivit =).

                      Kommentar

                      • LoGeek
                        • September 2008
                        • 1651

                        Kul med film. Riktigt fina

                        Kommentar

                        • LindaAlgo
                          • July 2015
                          • 1373

                          Så vackra de är och roligt med film som övriga har sagt.
                          Med vänlig hälsning Linda

                          Kommentar

                          • Ekenberg
                            • December 2017
                            • 3910

                            Ursprungligen postat av åheim
                            Visst jag har råd, men 250 känns lite bättre i magen när man knappar in kortkoden Då skulle jag vilja ha en lite mindre grupp och jag kör då inrett och en drös med bottenstädare... mm tål att tänka på! Lycka till med dina Ekenberg, din omvårdnad och omtanke fixar nog biffen
                            Tycker jag låter som en bra ide, nu valde jag bar botten bara för att inte behöva tänka lika mycket på vatten och matning i början, jag matar på bra och det som inte äts upp sugs bort, samtidigt som vatten byts. Men när de växt till sig lite till tror att det blir lagom i höst så skall de gå i inredda kar. Även om jag kan se fördelar med detta sätt att hålla fisk förtar det lite känslan med inrett kar.

                            Kommentar

                            • Ekenberg
                              • December 2017
                              • 3910

                              Ursprungligen postat av Nando
                              Roligt med film, de är så fina!
                              Ja, men det är ett meck med att lägga ut filmerna tycker jag....

                              Kommentar

                              • Ekenberg
                                • December 2017
                                • 3910

                                Ursprungligen postat av smajlet
                                riktigt finna har dom blivit =).
                                De växer bra och ännu känns det som alla hänger med.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...