Discus akvarium 720 Liter =)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bluewing

    • August 2012
    • 10522

    Så spännande att det börjar bli läge med discusarna nu. Gissar att det pirrar riktigt ordentligt.
    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
    Juwel Lido 120

    Kommentar

    • ICC
      • November 2006
      • 1310

      Tror också att diskusarna är på väg, känns så....eller vad säger du Smajlet?

      Kommentar

      • smajlet
        • January 2018
        • 1374

        Ursprungligen postat av Bluewing
        Så spännande att det börjar bli läge med discusarna nu. Gissar att det pirrar riktigt ordentligt.
        Ja det är jobbigt att vänta
        Dessutom måste dom komma hem från pivorski åxå och det är minst en månad tills dess och lite karantän på det åxå
        Hoppas bara Patric kan komma iväg och får med sig något hem

        Kommentar

        • smajlet
          • January 2018
          • 1374

          Ursprungligen postat av ICC
          Tror också att diskusarna är på väg, känns så....eller vad säger du Smajlet?
          Ja dom börjar synas nu i horisonten

          Kommentar

          • Ekenberg
            • December 2017
            • 3910

            Trist att du måste vänta, har du kollat på Piwowarskis hemsida om han har det du vill ha i rätt storlek. Min tanke var ju från början att starta med ett gäng på åtta rödturkosa, men det tog ju nästan ett år innan han hade det jag ville ha, beslöt mig ju därför för snakeskin och leopard istället. Så kolla om det du vill ha finns annars hjälper det inte att Patric åker.var inne och kollade, det verkar ju finnas i 11-12 cm storlek. Men som sagt, tråkigt att du måste vänta nu när du redan väntat så länge. Lycka till. Spannar ivrigt efter första diskusen i ditt grymt vackra kar.

            Kommentar

            • Nando

              • October 2017
              • 6050

              Hoppas du inte behöver vänta så länge till! Har du bestämt vad du ska göra med scalarerna när diskusen kommer?

              Kommentar

              • smajlet
                • January 2018
                • 1374

                Ursprungligen postat av Nando
                Hoppas du inte behöver vänta så länge till! Har du bestämt vad du ska göra med scalarerna när diskusen kommer?
                Tänker nog testa och se hur det fungerar med scalarerna alternativet är att behålla två par och sälja resten, men dom har ju varit hos mig sen dom var små så det är inte något lätt beslut

                Kommentar

                • Nando

                  • October 2017
                  • 6050

                  Nej, jag förstår att det inte kan vara lätt.

                  Kommentar

                  • smajlet
                    • January 2018
                    • 1374

                    Funderar lite på att köpa några gabonräkor (filterräkor) till akvariet.

                    Någon som har lite erfarenheter om dom, hur funkar det med skalarer och diskus.
                    Dom är ju större räkor än de små som fått hoppa i karet nu

                    Kommentar

                    • smajlet
                      • January 2018
                      • 1374

                      Gabbonräkor inköpta men syns inte till någonstans

                      Jag har altid gillat fjärilsciklider gula och funderar på att köpa några i väntan på att det finns Diskusar.

                      Men vilken sort och hur många skulle man satsa på

                      Klicka på bilden för större version

Namn: D8938B77-0A66-4DB8-876A-070C645C7F3E.jpeg
Visningar: 214
Storlek: 655,7 KB
ID: 2401220

                      Kommentar

                      • ICC
                        • November 2006
                        • 1310

                        Välj den sort som du gillar mest.
                        Du kan väl egentligen köpa allt från ett par och uppåt. Trevligast är kanske att köpa ett gäng unga individer och låta de para ut, muta revir och göra sitt, i ett så pass stort akvarium som du har. Den planen är jag inne på när det gäller ett utav mina kar.

                        Kommentar

                        • smajlet
                          • January 2018
                          • 1374

                          Ursprungligen postat av ICC
                          Välj den sort som du gillar mest.
                          Du kan väl egentligen köpa allt från ett par och uppåt. Trevligast är kanske att köpa ett gäng unga individer och låta de para ut, muta revir och göra sitt, i ett så pass stort akvarium som du har. Den planen är jag inne på när det gäller ett utav mina kar.
                          Verkar inte bli så stora till växten och verkar gilla att hålla till i bottenlagret på akvariet, får se över hur jag gör.
                          Andra tips på bra fiskar som håller till i mitten av karet.

                          Hade ju vart roligt om det hade gått att beställa diskusen nu, men det ser ut som om det inte blir några dena gången heller.
                          Dom är antingen för små eller för stora och kostar då för mycket för min plånbok.

                          Kommentar

                          • c90368

                            • September 2006
                            • 5973

                            Ställ frågan i Mats B tråden, han har erfarenhet av Fjärilar.
                            Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                            http://www.youtube.com/user/c90368
                            /Maths

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Sitter lite tajt till just nu, men jag återkommer här i din tråd med lite info om Fjärilsciklider.

                              Kommentar

                              • smajlet
                                • January 2018
                                • 1374

                                Ursprungligen postat av c90368
                                Ställ frågan i Mats B tråden, han har erfarenhet av Fjärilar.
                                Ja Mats har erfarenheter om det

                                Tror han tipsade om ett gäng tidigare i min tråd.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...