Discus akvarium 720 Liter =)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av smajlet
    Har en go blandning på mygglarver frysfoder då, röda, svarta och något annat.
    Dom äter faktiskt när man spejar genom dörrspringan, dom tror inte jag är där
    Det låter bra! Då verkar det som att käkandet kommit igång hyfsat - och de här två behöver käka upp sig rejält.


    Lämna en kommentar:


  • smajlet
    svarade
    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Det ser så ut, ja. Du har en dominant där. Återstår att se om det är sama kön på dom, eller om det kan vara steg mot utparning.
    Ja det är något som inte funkar längre när jag lägger ut filmerna på zoopet, det fungerade för några veckorsedan.
    Jag kollade på bilderna på Diskusforum.se tror jag det hete, och det ser ut som jag har en av varje kön då

    Lämna en kommentar:


  • smajlet
    svarade
    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Filmen kan jag inte se på normal väg, utan får trixa med knapptryck och skit... Men, det ser ut som att den ena söker något att äta - det är ju ett gott tecken.
    Jag hade pytsat i något levande, eller varför inte kolla om du kan trigga igång käkandet med lite röda-mygglarvs-godis?
    Har en go blandning på mygglarver frysfoder då, röda, svarta och något annat.
    Dom äter faktiskt när man spejar genom dörrspringan, dom tror inte jag är där

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av smajlet
    Jag tror dom styrkermäter sig mot varandra.
    Det ser så ut, ja. Du har en dominant där. Återstår att se om det är sama kön på dom, eller om det kan vara steg mot utparning.

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Filmen kan jag inte se på normal väg, utan får trixa med knapptryck och skit... Men, det ser ut som att den ena söker något att äta - det är ju ett gott tecken.
    Jag hade pytsat i något levande, eller varför inte kolla om du kan trigga igång käkandet med lite röda-mygglarvs-godis?

    Lämna en kommentar:


  • smajlet
    svarade
    Jag tror dom styrkermäter sig mot varandra.

    Lämna en kommentar:


  • smajlet
    svarade
    Lustigt nu när jag var nere så började dom här diskusen jag har i karrantänkaret näbba varandra och liksom nafsade i läpparna på varandra.

    sen putsar dom på saker med munnen.
    det är väll inte en hona hane jag har som förbereder för ägg.
    har set dom putsa på silicon och rötter.

    Klicka på bilden för större version

Namn: 61B498F4-1825-47C7-8469-747560027647.jpeg
Visningar: 115
Storlek: 1,66 MB
ID: 2411377



    Lämna en kommentar:


  • smajlet
    svarade
    Det var gött att bli av med den proteinhinnan på ytvattnet.
    det var troligen inte pga det nya filtermedia.

    I minna filter kan jag installera yttavrining på insygsrörena
    gjorde det på höger sida och vilken skillnad på ytan det blev

    förre

    Klicka på bilden för större version

Namn: DAD28E01-6B59-48CD-8FBD-476BE52A4AB3.jpeg
Visningar: 143
Storlek: 336,4 KB
ID: 2411363

    efter

    Klicka på bilden för större version

Namn: 51DF6C45-6819-4550-BE09-15129E37429C.jpeg
Visningar: 133
Storlek: 323,4 KB
ID: 2411364

    Lämna en kommentar:


  • smajlet
    svarade
    Ursprungligen postat av Rufus
    Det ser toppenfint ut! Hoppas preparatet fungerar som tänkt.
    Tackar

    Det ska även polera vattnet så det blir klarare.

    Lämna en kommentar:


  • Rufus
    svarade
    Det ser toppenfint ut! Hoppas preparatet fungerar som tänkt.

    Lämna en kommentar:


  • smajlet
    svarade
    Det växer på ordentligt i karet så härligt när man ser växter.
    Klicka på bilden för större version

Namn: 18A74059-502E-40A4-AE02-73C9803C6C54.jpeg
Visningar: 203
Storlek: 505,9 KB
ID: 2411357

    Lämna en kommentar:


  • smajlet
    svarade
    Nu börjar dom se bättre ut i färgen, inte mörka i alla fall

    Dom äter alt i smyg när jag inte är i närheten.

    Klicka på bilden för större version

Namn: 730862CF-0146-4C5A-8D59-BCB8874EB058.jpeg
Visningar: 213
Storlek: 1,55 MB
ID: 2411354

    Klicka på bilden för större version

Namn: 3B496FAA-52EA-45B0-BF28-498AD29BACE4.jpeg
Visningar: 220
Storlek: 1,56 MB
ID: 2411355

    Lämna en kommentar:


  • smajlet
    svarade
    Nu har jag äntligen köpt mirakelmedlet har velat ha det under lång tid typ 2 år nu eller sen jag startade upp mitt 720.

    Det finns en grym aquascaping butik i Kungsbacka som hade produkten hemma. Bioted heter den och en enorm butik med alt en scaper kan önska sig

    Så jag åkte och köpte den.
    250 ml köpte jag och en 180 microns filterpåse att ha det i.
    produkten är regenereringsbar med vanligt hushålsklorin.

    250 ml räcker till ett akvarium på 1000 litet så jag har lite extra, Efter ca 6 månader är det dags att regenerera producten. köper en uppsättning till så bytter jag när det är dags .

    Ja vad gör denna produkten för nytta kanske ni undrar, och jag har ju inte lagt tillräkligt med pengar på alt möjligt i akvariumväg.

    Orkade inte Översätta nedan:

    Purigen® is a premium synthetic adsorbent that is unlike any other filtration product. It is not a mixture of ion exchangers or adsorbents, but a unique macro-porous synthetic polymer that removes soluble and insoluble impurities from water at a rate and capacity that exceeds all other competing products by over 500%. Purigen® controls ammonia, nitrites and nitrates by removing nitrogenous organic waste that would otherwise release these harmful compounds. Purigen’s impact on trace elements is minimal. It significantly raises redox. It polishes water to unparalleled clarity. Purigen® darkens progressively as it exhausts, and is easily renewed by treating with bleach. Purigen® is designed for both marine and freshwater use.

    Klicka på bilden för större version

Namn: 1D766028-C6BE-48F8-8774-C81230C65F8E.jpeg
Visningar: 250
Storlek: 1,40 MB
ID: 2411352

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Vet inte vad det har nu, de håller ju på att avsluta, bäst att fråga via deras sida på facebook de brukar ju bara snabba på att svar. Men de har stängt till tisdag.

    Lämna en kommentar:


  • smajlet
    svarade
    Thomas vet du om dom har PP och cloramin på Stork zoo?
    Och fungerar det att köra det ihop med Räkor och sniglar?

    Funderar på attt köra en behandling på akvariet, dock beror det på hur det ställer sig till VB efter behandling?
    Har läst att 50% men ennu helre 100% vatenbyte efter kuren?

    RO vatten i den magnituden och åldrat har jag ingen som helst möjligheter till.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...