Scalarer i ett 540 liters kar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Jenny_E
    svarade
    Fina bilder

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Grymma båda två

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Klicka på bilden för större version

Namn: 901463E5-572C-463F-80D5-F11E978F7A0D.jpeg
Visningar: 268
Storlek: 481,5 KB
ID: 2413366Klicka på bilden för större version

Namn: DC12C7AC-D5CC-4359-A82A-822E9F4497E9.jpeg
Visningar: 281
Storlek: 554,4 KB
ID: 2413365Klicka på bilden för större version

Namn: 103DB53C-2D4A-4781-9F4C-F67AB520A4F6.jpeg
Visningar: 270
Storlek: 421,0 KB
ID: 2413364Klicka på bilden för större version

Namn: 2E299878-3291-4EAC-844B-2927EBF2E1C6.jpeg
Visningar: 269
Storlek: 442,2 KB
ID: 2413363Klicka på bilden för större version

Namn: D9CA325E-6A2E-4700-B0E3-83FA19EF7ED9.jpeg
Visningar: 263
Storlek: 407,0 KB
ID: 2413362Klicka på bilden för större version

Namn: F3EE273A-6770-46F9-B906-1C16722CAA86.jpeg
Visningar: 256
Storlek: 424,4 KB
ID: 2413361Klicka på bilden för större version

Namn: 9EFCB4E7-B433-46D6-941E-CCBB95B25508.jpeg
Visningar: 273
Storlek: 418,2 KB
ID: 2413360 Kakaduahanen och fjärilshonan (mellankaret)

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Så, nu har yngsta dottern fått vinterkräksjukan och jag väntar på att vi andra sjuknar in. Passade på att göra vattenbyte i ett par kar innan kräkfesten börjar för mig...

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Ja, det blir fler. Men jag har inte bestämt mig för om jag ska vänta ut honan också innan jag köper nya. Hon är stor och kaxig och blir kanske jobbig mot små nya ungfiskar.

    Lämna en kommentar:


  • Jenny_E
    svarade
    Tråkigt på fjärilen blir det fler?

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ursprungligen postat av Nando
    Jag vet inte säkert men har förstått det som att fjärilar är kortlivade. Åtminstone i akvarium. Vissa apistogramma lever inte heller så mycket längre än 1,5-2 år.
    Oj då, inte en fisk för mig då....tycker det är jättetråkigt när fiskar går bort precis när man fått balansen på allt.....

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Jag vet inte säkert men har förstått det som att fjärilar är kortlivade. Åtminstone i akvarium. Vissa apistogramma lever inte heller så mycket längre än 1,5-2 år.

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ursprungligen postat av Nando
    Ja, det är tråkigt men jag förstod ju att de förmodligen inte skulle leva så länge till med tanke på åldern. Får se hur det blir med honan nu.
    Vad är normal livslängd för fjärilciklider, har förstått att vissa tetror bara lever två-tre år men är även sydamerikanska ciklider så kortlivade. Mina malawi blev ju 6-8 år och som jag förstått det lever ju diskus betydligt längre . Är fjärilar extra kortlivade eller är ett par år normalt?

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Ja, det är tråkigt men jag förstod ju att de förmodligen inte skulle leva så länge till med tanke på åldern. Får se hur det blir med honan nu.

    Lämna en kommentar:


  • ICC
    svarade
    Så är det, fiskarna lever inte för evigt. Men R.I.P för forumets finaste Fjärilshane. Du har många fina och goa foto på honom som tröst.
    Som tur är har du så mycket mer fina fiskar och akvarium att pyssla med.

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ursprungligen postat av Nando
    Har inte skrivit något på ett tag. Det har varit fullt upp med jobb och 40-årskalas.

    En tråkig sak har hänt och det är att min fina fjärilshane har dött. Han tappade färg och matlust. Blev inte bättre. Så jag tog bort honom. Jag hade haft honom i drygt ett år och han var ganska stor när jag köpte honom så kanske var det åldern som gjorde det. Övriga fiskar i mellankaret, inklusive fjärilshonan, verkar må bra. Får se hur länge honan klarar sig nu. Jag köpte dem samtidigt så hon är nog också uppåt ett och ett halvt år.
    Usch vad tråkigt, hade du bara ett par. Efter att sett alla dina foton på fjärilar funderade jag faktiskt lite på om jag inte skulle ha en liten grupp i något kar. Men egentligen skulle de då passa bäst i karet där jag har bolivianerna och det känns ju bara konstigt. Det är alltid så trist när en av två går bort. Hoppas du hittar någon fin ersättare.

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Har inte skrivit något på ett tag. Det har varit fullt upp med jobb och 40-årskalas.

    En tråkig sak har hänt och det är att min fina fjärilshane har dött. Han tappade färg och matlust. Blev inte bättre. Så jag tog bort honom. Jag hade haft honom i drygt ett år och han var ganska stor när jag köpte honom så kanske var det åldern som gjorde det. Övriga fiskar i mellankaret, inklusive fjärilshonan, verkar må bra. Får se hur länge honan klarar sig nu. Jag köpte dem samtidigt så hon är nog också uppåt ett och ett halvt år.

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Vad glad jag blir att du tycker så!

    Lämna en kommentar:


  • cambru
    svarade
    Fantastiskt fina bilder och fiskar, du är duktig!

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...