Scalarer i ett 540 liters kar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Superpescado
    • March 2020
    • 715

    Fantastiska bilder som alltid! Älskar dunklet du lyckas få till i dina kar. Vi är nog många som har dom som inspiration.
    zom röda fantomtetrorna är riktigt snygga.

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Som en dröm!

      Kommentar

      • LoGeek
        • September 2008
        • 1651

        Så fina kar!!

        Kommentar

        • Munin
          • December 2020
          • 658

          Imponerande, vad har du för substrat i mellankaret? Min favorit helt klart, svartvatten i all ära men det gör sig kanske inte lika bra på bild fast alla är fina såklart.

          Kommentar

          • Nando

            • October 2017
            • 6050

            Tack alla för trevliga kommentarer på bilderna!

            Munin - i mellankaret har jag en mycket finkornig beige akvariesand från Hornbach. Sedan har det blivit ett tjockt nästan jordaktigt lager av nedbrutna löv, pinnar, mulm och små bitar av kokosnöt ovanpå.

            Kommentar

            • ICC
              • November 2006
              • 1310

              Fasen alltså, du triggar mig att inreda svartvatten med Mortenthaleri. Jag saknar de jag hade.
              Fina bilder på fina kar och fisk som vanligt.

              Och ja, jag är också på för en ny fiskträff. Om det blir hos Ekenberg (vilket jag hoppas) eller någon annan så skulle jag se fram emot det. Instämmer med dig att det var mycket trevligt, speciellt första rundan när vi var några stycken.

              Kommentar

              • Nando

                • October 2017
                • 6050

                Kör på ett svartvattenkar om du har något ledigt! Mitt är ju i ärlighetens namn mer svartvatteninspirerat än regelrätt svartvatten men jag tycker tetrorna gör sig fantastiskt fina i det ändå. I nuläget är det mitt favoritkar. På sikt ska ett par apistogramma bitaeniata in där också.

                Kommentar

                • LindaAlgo
                  • July 2015
                  • 1373

                  Dina kar är verkligen superfina Nando! Saknar mina större kar när jag ser dina.
                  Med vänlig hälsning Linda

                  Kommentar

                  • Nando

                    • October 2017
                    • 6050

                    Tack Linda! Snart kanske du drar igång ett större kar igen. Det brukar ju bli så förr eller senare med denna hobby

                    Kommentar

                    • Ekenberg
                      • December 2017
                      • 3910

                      Ursprungligen postat av ICC
                      Fasen alltså, du triggar mig att inreda svartvatten med Mortenthaleri. Jag saknar de jag hade.
                      Fina bilder på fina kar och fisk som vanligt.

                      Och ja, jag är också på för en ny fiskträff. Om det blir hos Ekenberg (vilket jag hoppas) eller någon annan så skulle jag se fram emot det. Instämmer med dig att det var mycket trevligt, speciellt första rundan när vi var några stycken.
                      Naturligtvis skall vi ha en träff igen. Jag är grymt sugen och ordnar gärna en hos mig igen så fort Corona vaccinet nått oss alla. Men spontant vor ju sensommaren rätt härlig och även om jag bara kommer ha tre till fem kar hemma hos mig finns ju fortfarande lokalen kvar och Johan ( marten64) tyckte ju att vi skulle ta vägen förbi honom också, han har både sin stora damm och numer också ett litet akvarie hus hemma.... så visst skulle det finnas att titta på. Men först Corona säkert....

                      Kommentar

                      • Nando

                        • October 2017
                        • 6050

                        Japp Thomas, coronasäkert ska det vara! Jag längtar!

                        Ikväll gjorde jag en trevlig upptäckt i mellankaret. Helt plötsligt dök det upp två halvstora apistogrammayngel som jag inte sett tidigare. Den ena var ca en cm lång och den andra något större så de måste ju ha funnits där ganska länge. Gissar att det är min tidigare trifasciatahane som är pappa. Jätteskoj!

                        Kommentar

                        • LoGeek
                          • September 2008
                          • 1651

                          Vad roligt med oväntade yngel! Så stora så måste de ju gömt sig i några veckor.

                          Kommentar

                          • Munin
                            • December 2020
                            • 658

                            Vad kul!

                            Kommentar

                            • ICC
                              • November 2006
                              • 1310

                              Brukar vara sällan, men sådana överraskningar gör ens dag
                              Nu inreder du ju dina kar med känsla, så egentligen är jag inte förvånad att överlevare dyker upp hos dig. Kul att du berättar.

                              Kommentar

                              • Nando

                                • October 2017
                                • 6050

                                Ja, det är alltid skoj när det dyker upp några oväntade yngel! De är fortfarande kvar och verkar ha blivit så stora att övriga fiskar inte är något hot längre.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...