Scalarer i ett 540 liters kar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nando

    • October 2017
    • 6050

    Ja, det är jättekul! Föräldrarna är vansinnigt fina tycker jag och det vore toppen om några små klarade sig.

    Kommentar

    • Nando

      • October 2017
      • 6050

      Klicka på bilden för större version

Namn: B79C22A0-376A-4EBA-A254-047DA7D08909.jpeg
Visningar: 213
Storlek: 499,3 KB
ID: 2425867Klicka på bilden för större version

Namn: 84300581-35E1-4956-8CF9-EE65A8C539A8.jpeg
Visningar: 227
Storlek: 352,4 KB
ID: 2425866Klicka på bilden för större version

Namn: AD809780-9EA9-4092-A39B-19F2E696308B.jpeg
Visningar: 245
Storlek: 163,7 KB
ID: 2425865

      Kommentar

      • c90368

        • September 2006
        • 5973

        Lycka till, spännande att följa
        Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
        http://www.youtube.com/user/c90368
        /Maths

        Kommentar

        • LoGeek
          • September 2008
          • 1651

          Spännande!

          Kommentar

          • Munin
            • December 2020
            • 658

            Fina!

            Kommentar

            • LindaAlgo
              • July 2015
              • 1373

              Så kul med småttningar! Apisto-honor är så fina!
              Med vänlig hälsning Linda

              Kommentar

              • ICC
                • November 2006
                • 1310

                Ursprungligen postat av Nando
                Jag har ju en trio VF Apistogramma Atahualpa i lillkaret. Hanen har lekt med en av honorna. Nu har honan kommit ut ur grottan med ett gäng yngel! Jättekul att se!
                Riktigt kul att läsa Nando. Nu har du ett gäng yngel och ett ivrig Apisto moder att sitta och titta på i timmar. Snyggt jobbat!!

                Kommentar

                • Nando

                  • October 2017
                  • 6050

                  Tack c90, LoGeek, Munin, Linda och ICC!

                  Honan vaktar otroligt duktigt! Varken tetror eller pandor får komma i närheten av de små. Hanen tillåts dock simma dit vilket han gör ibland. Mest håller han sig dock en bit längre bort där han hjälper till med vaktandet.

                  Kommentar

                  • Nando

                    • October 2017
                    • 6050

                    Klicka på bilden för större version

Namn: 19527753-DC2C-4ED3-97D2-C8CFFA6C42C0.jpeg
Visningar: 205
Storlek: 425,4 KB
ID: 2425938Klicka på bilden för större version

Namn: C70F9948-6CF7-405E-BF9C-6FB3A94261EA.jpeg
Visningar: 204
Storlek: 286,9 KB
ID: 2425937

                    Kommentar

                    • Nando

                      • October 2017
                      • 6050

                      Jag tycker för övrigt att det är så trevligt på Zoopet nu med en härlig blandning av gamla, nygamla och nya användare som delar med sig i egna spännande trådar och/eller skriver i andras! Tack till er alla!

                      Kommentar

                      • Superpescado
                        • March 2020
                        • 715

                        Ursprungligen postat av Nando
                        Jag tycker för övrigt att det är så trevligt på Zoopet nu med en härlig blandning av gamla, nygamla och nya användare som delar med sig i egna spännande trådar och/eller skriver i andras! Tack till er alla!
                        Vintern har fått zoopet att vakna till känns det som, i somras var det inte många som skrev, förutom du och några till
                        vilka fina yngel, hur många är dom?

                        Kommentar

                        • Nando

                          • October 2017
                          • 6050

                          Det är svårt att räkna dem. Jag uppskattar det till ca 20-30 yngel.

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Halloj Nando!
                            Vilken härlig söndag det har varit. Jag har spenderat några timmar i "stugan" och gjort mätningar, alltså kollat längder och mått på diverse trädetaljer som jag skall använda för att fixa till de bakre hörnen på 720-burken.
                            Nu sitter jag och kollar dina fina bilder på de VF Apistogramma Atahualpa du har.
                            Har jag uppfattat det rätt att det är 1+2 i gruppen?
                            Har du kollat in hur den andra honan beter sig (om det nu är två), om det finns lektendenser eller om den icke yngelvårdande honan är undergiven?
                            Det är ju häftigt att se hur flera yngelvårdande honor interagerar sinsemellan och att även se hanens beteende vid sådana tillfällen.
                            Jag behöver ju inte upprepa mig, men - fantastiska bilder på härligt välmående kar och fiskar. Topp!







                            Kommentar

                            • Nando

                              • October 2017
                              • 6050

                              Hej Mats! Kul att du tittar in! Det är, precis som du trodde, en hane och två honor. Den ena honan tillsattes något senare än den första (för att jag felaktigt fick två hanar och en hona från början) och är klart mindre än honan med yngel. De har delat upp karet mellan sig men det är den yngelvårdande honan som dominerar. Den mindre, undergivna, honan är dock ganska morsk ändå, har fina färger och hanen är klart intresserad av henne. Hon verkar inte riktigt redo än men det skulle inte förvåna mig om hon på ganska kort sikt bjuder in till lek. Nu är det ändå bra att bara den ena honan har yngel för hon ”äger” halva karet och resten av fiskarna (kolglödstetror och panda corys) håller sig i den mindre honans hörn. De är vansinnigt fina dessa Atahualpa och jag är så glad för mitt köp.

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Ursprungligen postat av Nando
                                Hej Mats! Kul att du tittar in! Det är, precis som du trodde, en hane och två honor. Den ena honan tillsattes något senare än den första (för att jag felaktigt fick två hanar och en hona från början) och är klart mindre än honan med yngel. De har delat upp karet mellan sig men det är den yngelvårdande honan som dominerar. Den mindre, undergivna, honan är dock ganska morsk ändå, har fina färger och hanen är klart intresserad av henne. Hon verkar inte riktigt redo än men det skulle inte förvåna mig om hon på ganska kort sikt bjuder in till lek. Nu är det ändå bra att bara den ena honan har yngel för hon ”äger” halva karet och resten av fiskarna (kolglödstetror och panda corys) håller sig i den mindre honans hörn. De är vansinnigt fina dessa Atahualpa och jag är så glad för mitt köp.
                                Ja, då är jag med på noterna.
                                Apistogramma Atahualpa blir ganska stor, speciellt hanarna som kan närma sig decimetern om karet har rätt förhållanden. Detta är också en Apistogramma som i jämförelse med mer timida apor är relativt aggressiv, alltså lite mer bitsk mot artfränder och annan fisk som finns i karet - det har du säkert redan märkt.
                                Stora ytor är att föredra så att honornas kringvandrande revir vid yngelvårdande kan hållas med rejält utvidgade gränser, det var därför jag funderade på den andra honan och hennes beteende.
                                Jag tycker du har lyckats fantastiskt fint med denna, lite mer krävande Apistogramma.
                                Om det är någon här på forumet som fixar vildfångade Apistogramma Atahualpa, så är det du, Nando!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...