Scalarer i ett 540 liters kar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nando

    • October 2017
    • 6054

    Apisynglen lever fortfarande och honan vaktar bra. Hanen glider förbi ibland men jobbar också på den andra honan, vilket syns på de senaste bilderna. I lillkaret har jag släppt tillbaka mina kolglödstetror som går där med några amanoräkor. Vill på sikt utöka stimmet en del och även tillsätta ett gäng panda corysar. Funderar också på någon ytterligare växt i bakkant där det nu är öppet.

    Mannen min är på tjänsteresa denna vecka vilket tyvärr minskar mina möjligheter att lägga någon timme på Akvarielagret. Våra döttrar tycker nämligen inte att det är tillnärmelsevis lika spännande som jag och då blir en sådan utflykt mest jobbig. Så jag får vackert vänta. Och det är inte min starkaste sida

    Kommentar

    • Nando

      • October 2017
      • 6054

      Nu är maken äntligen hemma! Idag hoppas jag hinna med en tur till Akvarielagret. Fiskarna är sugna på levandefoder. Jag vill även köpa fler kolglödstetror och ev. någon växt. Tycker om intrycket i lillkaret men saknar något i mitten av bakrutan. Antingen spikblad eller så testar jag att ha i ett par av de torkade palmbladen som jag köpte till svartvattenkaret för länge sedan. Återkommer med bilder när jag fått till det.

      Jag har flera beställningar av fisk liggande i väntan på butikens nästa leverans från Ruinemans. Det är nannostomus mortenthaleri samt apistogramma bitaeniata och atahualpa. På grund av corona blir det färre leveranser nu än tidigare. Ibland hinner de önskade fiskarna försvinna från listan under mellantiden. Men jag väntar och hoppas!

      Trevlig helg på er Zoopetare!

      Kommentar

      • Superpescado
        • March 2020
        • 715

        Kul att få komma dit på en liten tur. Jag gillar akvarielagret, alltid trevligare att handla när karen är inredda tycker jag. Tyvärr bor jag ju i fel stad nu.
        jag hopas dina beställningar kommer in snart. Trevlig helg

        Kommentar

        • cambru

          • September 2008
          • 209

          Låter som en underbar dag!

          Akvarielagret är härligt att traska runt i. Framförallt utan "bihang" som inte kan förstå charmen med att vrida och vända på rötter i 30 minuter för att sedan titta på alla fiskar lika länge trots att man redan från början vet att man bara ska köpa något helt annat som t ex levandefoder!

          Trevlig helg på dig oxå!
          Senast redigerad av cambru; 07 November 2020, 13:09. Anledning: Klippte av texten

          Kommentar

          • Nando

            • October 2017
            • 6054

            Ja, det är trevligt att strosa runt på A-lagret! Fick med mig några fiskar, ett par växter och rätt mycket levandefoder. En bra dag

            Kommentar

            • Nando

              • October 2017
              • 6054

              Klicka på bilden för större version

Namn: B4204103-1AA5-4D20-977B-998FD1364D76.jpeg
Visningar: 193
Storlek: 532,7 KB
ID: 2423715 Så här ser karet ut nu. Sessifloran ska bort på sikt, den är bara med nu i början.

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Så exemplariskt vackert! Toppenfint, Nando!

                Kommentar

                • c90368

                  • September 2006
                  • 5973

                  Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                  Så exemplariskt vackert! Toppenfint, Nando!
                  Instämmer, allt är i balans, gillar framförallt spikbladet i centrum, fångar blicken.
                  Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                  http://www.youtube.com/user/c90368
                  /Maths

                  Kommentar

                  • Nando

                    • October 2017
                    • 6054

                    Vad roligt att ni gillar det!

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Varför ta bort sessifloran, den pryder sin plats tycker jag, allt snyggt som vanligt

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • Nando

                        • October 2017
                        • 6054

                        Tack Inger! Kanske passar sessifloran där, jag har bara inte tänkt mig den permanent.

                        Kommentar

                        • Nando

                          • October 2017
                          • 6054

                          Svartvattenkaret börjar få en härlig botten av mulm och löv i olika stadier av nedbrytning. Försöker illustrera det på några bilder nedan.

                          Kommentar

                          • Nando

                            • October 2017
                            • 6054

                            Klicka på bilden för större version

Namn: A08C3D2E-B0AF-4075-AF5C-9071C21A9949.jpeg
Visningar: 163
Storlek: 550,3 KB
ID: 2423728Klicka på bilden för större version

Namn: 61DD98DD-1291-4FF5-8FBA-58CE848DDEF7.jpeg
Visningar: 174
Storlek: 506,6 KB
ID: 2423729Klicka på bilden för större version

Namn: FBA679FE-E209-42A5-B6ED-004F30C71E66.jpeg
Visningar: 165
Storlek: 434,8 KB
ID: 2423730Klicka på bilden för större version

Namn: C2CE8ED4-D6D4-4EBF-A38B-7B7A32F88878.jpeg
Visningar: 183
Storlek: 299,3 KB
ID: 2423727Klicka på bilden för större version

Namn: A9084C1C-CE74-45FE-BB96-9F052FDDB310.jpeg
Visningar: 178
Storlek: 285,0 KB
ID: 2423726

                            Kommentar

                            • ICC
                              • November 2006
                              • 1310

                              Vilka goa bilder! Dunkelt och mörktonat, skapat med bravur. Har svärdsplantan en egen belysningspunkt? Den ser ypperligt välmående trots mörkret.

                              Kommentar

                              • Nando

                                • October 2017
                                • 6054

                                Vad trevligt att du kikar in ICC! Jag saknar dig lite på forumet även om du uppdaterar ibland. Ja, svärdsplantan har en egen spot rakt ovanför sig. Jag hoppas den mår okej. Har aldrig lyckats med svärdsplantor tidigare.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...