Scalarer i ett 540 liters kar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nando

    • October 2017
    • 6050

    Ja, goldstripe är riktigt vackra!

    Kommentar

    • Ekenberg
      • December 2017
      • 3910

      Jag har ju en hel del olika corydoras och tycker om alla sorter jag har. Sterbai är ju de första jag köpte så de ligger mig särskilt varmt om hjärtat, att de sedan lyckats föröka sig utan att jag behövt blanda mig i. Super aktiva och klarar höga temperaturer. Pandan känns lika Dan fast lite mindre i storleken men precis lika kul att titta på. Jag har fläckig pansarmal och den är lite skyggare hos mig. Har den även i albino version . Sedan är det ju den vanliga pansarmalarna som också är riktigt kul, lätt odlad helt plötsligt finns det nya små . Men pansarmalarna klarar inte högre temperaturer, eller verkar iallafall trivas bättre i lägre temperaturer. Samma uppfattning har jag gällande goldstripe corydorasen, men som sagt. Jag är nybörjare på corydoras också... men älskar dem

      Kommentar

      • Nando

        • October 2017
        • 6050

        Tack Thomas för att du delar med dig av dina erfarenheter!

        Kommentar

        • LoGeek
          • September 2008
          • 1651

          Så fina kar du har Nando!

          Vad är det för växt som har så långa, friska och krispiga blad i mellankaret tro?

          Kommentar

          • Nando

            • October 2017
            • 6050

            Tack! Det är någon sorts crypto.

            Kommentar

            • Nando

              • October 2017
              • 6050

              Idag ska jag åka till Akvarielagret och se om jag hittar några passande rötter till lillkarets nya scape. Har redan köpt ny belysning och sand men vill ev. komplettera med några nya rötter/grenar så jag har mycket att välja på när jag drar igång. Tänker flytta kolglödstetrorna till räkburken där de får gå tillfälligt under tiden lillkaret görs om. Apistogrammatrion är ju redan flyttad till ett annat kar där de verkar trivas och får gå kvar. De ottosar som finns kvar i lillkaret ska jag flytta till storkaret där det redan finns en större grupp sådana. Det är skönt att inte behöva ha fiskar i en hink eller liknande när jag gör om tycker jag. Då brukar jag nämligen känna att jag måste bli klar så fort. Nu vill jag ha tid att få till inredningen riktigt bra.

              Kommentar

              • Nando

                • October 2017
                • 6050

                Hemma igen. Hittade några bra rötter som förhoppningsvis kommer passa fint i den nya scapen. Kanske dags att dra igång projektet att tömma karet snart.

                Kommentar

                • Ekenberg
                  • December 2017
                  • 3910

                  Sjutton vad mycket projekt det blir när man väl sätter igång. Skall bli kul att följa ditt nya mästerverk

                  Kommentar

                  • Nando

                    • October 2017
                    • 6050

                    Haha, du är snäll du!

                    Kommentar

                    • Ekenberg
                      • December 2017
                      • 3910

                      Vi är nog många som tycker otroligt mycket om det du skapar, sug i dig bara

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Ös på, Nando! Du är galet bra!

                        Kommentar

                        • Superpescado
                          • March 2020
                          • 715

                          Jag ser ingen anledning för dig att vänta! Kör igång bara vi alla älskar att se när du inreder.

                          Kommentar

                          • Nando

                            • October 2017
                            • 6050

                            Tack för era glada tillrop! Jag har nu tömt karet, sköljt den nya sanden och haft i den samt vattenfyllt karet igen. Nu återstår det roliga - att inreda! Men det får bli en annan dag. Ikväll väntar skaldjur och något gott bubbel att dricka! Trevlig lördag alla Zoopetare!

                            Kommentar

                            • Superpescado
                              • March 2020
                              • 715

                              Njut av skaldjuren och bubbel så kan du inreda imorgon

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Inredning kräver sin tid...

                                Kommentar

                                Arbetssätt...