Scalarer i ett 540 liters kar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nando

    • October 2017
    • 6050

    Tack alla!

    Kommentar

    • Plejaderna
      • March 2007
      • 347

      Så obeskrivligt vackert Nando! Jag är så glad att det idag går så enkelt att se hur alla era kar ser ut. De är verkligen en källa till inspiration.
      Omnia vincit amor; et nos cedamus amori

      Kommentar

      • Nando

        • October 2017
        • 6050

        Tack! Kul att du gillar det!

        Kommentar

        • Nando

          • October 2017
          • 6050

          En positiv effekt av att sitta hemma med förkylningssymtom (Corona?) är att det blir mycket tid för fiskarna. Jag har sett ett pyttelitet kolglödstetrayngel i lillkaret och ett ännu mindre yngel av gul fantomtetra i mellankaret. Det känns så fint att tetrorna leker och att några små klarar sig. Blir fortfarande rörd varje gång jag ser ett nytt litet yngel.

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Ursprungligen postat av Nando
            En positiv effekt av att sitta hemma med förkylningssymtom (Corona?) är att det blir mycket tid för fiskarna. Jag har sett ett pyttelitet kolglödstetrayngel i lillkaret och ett ännu mindre yngel av gul fantomtetra i mellankaret. Det känns så fint att tetrorna leker och att några små klarar sig. Blir fortfarande rörd varje gång jag ser ett nytt litet yngel.
            Jag har också förkylning - Corona, nej tror inte det. Så kul att du har minikolglödstetror

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • Nando

              • October 2017
              • 6050

              Ja, det är skoj! Tror inte att jag har corona heller men håller mig hemma ändå för säkerhets skull.

              Kommentar

              • Plejaderna
                • March 2007
                • 347

                Krya på er båda två!
                Omnia vincit amor; et nos cedamus amori

                Kommentar

                • Nando

                  • October 2017
                  • 6050

                  Tack!

                  Idag har jag bytt vatten i bl.a. mellankaret och passade även på att rensa ut lite bland växterna. Det blev fint med lite mer ljus!

                  Funderar på att lägga min uppskjutna beställning på smyckestetror nu. Jag vill ju att min butik ska fortsätta hålla öppet även efter Corona-krisen så det är kanske läge att stödhandla nu.

                  Kommentar

                  • ICC
                    • November 2006
                    • 1310

                    Snäll du är som stödhandlar, kan behövas för vissa handlare. Jäklar vad nyfiken jag blir på att se smyckestetrorna i din ägo. Du kommer garantera att lyckas odla dem i de optimala Karen du har.

                    Kommentar

                    • Nando

                      • October 2017
                      • 6050

                      Jag hoppas ju att de ska trivas i lillkaret, men vi får se. Egentligen kanske mellankaret vore bättre eftersom det är större men där har jag redan två sorters tetror och tycker tre blir för mycket.

                      Kommentar

                      • Nando

                        • October 2017
                        • 6050

                        Klicka på bilden för större version

Namn: A8313374-3072-466D-9C91-C335208D4E8E.jpeg
Visningar: 211
Storlek: 530,0 KB
ID: 2415028 Så här ser det ut efter att en massa växter rensats bort.

                        Kommentar

                        • Nando

                          • October 2017
                          • 6050

                          Oj då, nu har jag visst råkat mejla iväg en beställning på 12 stycken nannostomus mortenthaleri. Så kan det gå

                          Kommentar

                          • ICC
                            • November 2006
                            • 1310

                            Ska bli hur spännande som helst

                            Kommentar

                            • Nando

                              • October 2017
                              • 6050

                              Det tycker jag med! Men tror du att 120l blir för trångt för dem? Kanske borde de gå i mellankaret ändå...

                              Kommentar

                              • Nando

                                • October 2017
                                • 6050

                                Hm, blir nog viss väntan på att få smyckestetrorna. De avvaktar med att beställa från Ruinemans några veckor nu och på Imazo fanns inga inne för tillfället.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...