Scalarer i ett 540 liters kar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Ursprungligen postat av Nando
    Tack för dina tips och tankar Mats! Jag får nog försöka hitta någon trevlig Zoopetare i närheten! Om jag bodde nära Thomas vore mina problem lösta .
    Låter ju jättebra med ett gratis 720-kar. Även om det inte är så stort som du tänkt dig kan man ju göra mycket kul med en sådan balja.
    Hade du bott nära Thomas skulle du nog få dras med mig också.
    Ja, det där 720-karet skall jag nog ta hit. Det går att göra redigt fina grejer med ett 720 och ett annat, större kar går alltid att lösa längre fram - jag har ju massor av andra grejer som måste prioriteras, speciellt i kåken, och det har jag enorm lust med att få färdigt. Ett 720 kan gott få stå i stugan och puttra.


    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Vi är i samma sits du och jag Nando, en del känner jag, men vi har liksom inte samma inriktning. Jag är en nörd som heter duga . Håller med Mats, att man kunde hålla trådarna mer flytande förr, dessutom med en massa tokiga OT-inlägg, känns som om "vi" är mer allvarligare nu. När Mats och ansjo-Anders kom igång, så satt jag ibland och tokskrattade. Men var sak har sin tid och FB finns tyvärr. Så Nando, det är tur att Zoopet finns för oss
      Mats, kul med 720 karet, hämta det idag!

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • Nando

        • October 2017
        • 6050

        Inger och Mats - hör av er om ni har vägarna förbi Stockholm! Då kan ni få komma till mig och äta, dricka och gagga

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Ursprungligen postat av Nando
          Inger och Mats - hör av er om ni har vägarna förbi Stockholm! Då kan ni få komma till mig och äta, dricka och gagga
          Lovar

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ursprungligen postat av Nando
            Inger och Mats - hör av er om ni har vägarna förbi Stockholm! Då kan ni få komma till mig och äta, dricka och gagga
            Topp!

            Kommentar

            • Nando

              • October 2017
              • 6050

              Välkomna

              Kommentar

              • Ekenberg
                • December 2017
                • 3910

                Ursprungligen postat av Nando
                Tack för dina tips och tankar Mats! Jag får nog försöka hitta någon trevlig Zoopetare i närheten! Om jag bodde nära Thomas vore mina problem lösta .

                Låter ju jättebra med ett gratis 720-kar. Även om det inte är så stort som du tänkt dig kan man ju göra mycket kul med en sådan balja.
                Ja, Nando Göteborg är rätt skönt det också, kanske inte lika vackert som Stockholm men fullt me goa gubbar, en flytt kanske är lösningen

                Skämtar naturligtvis , men förstår dig. För mig startade det med forumet sedan en förening i Gbg och där träffade jag ju flera av folket som även var på forumet.
                Och lokalen blev liksom lösningen. Att sedan vår zoopet träff blev så trevlig gör ju att jag vill fortsätta med dessa träffar. Här i Gbg finns ju flera föreningar och även flera personer med gemensamma lokaler. Så börjar du sondera Stockholm går det säkert att hitta.
                Ja och annars vet du ju att du alltid är välkommen ner till oss i Götet

                Kommentar

                • Nando

                  • October 2017
                  • 6050

                  Haha, tack Thomas! Du är såklart välkommen på besök hos mig också om du har vägarna förbi!

                  Kommentar

                  • Nando

                    • October 2017
                    • 6050

                    Mina scalarer har lekt igen. Kollade bakåt i tråden och det var elva dagar sedan sist. De ligger verkligen i Inkorna har frisimmande och äger halva karet. Scalareparet dominerar halva den kvarvarande halvan och resten av fiskarna har i princip en fjärdedel av karet att samsas på.

                    Kommentar

                    • Nando

                      • October 2017
                      • 6050

                      Även fjärilarna har lekt ikväll.

                      Kommentar

                      • Nando

                        • October 2017
                        • 6050

                        Fjärilarnas rom är kvar men scalarernas är borta. Det känns ändå ganska bra för de tre scalarer som inte lagt rom var igår hänvisade till att stå och trycka i ett hörn. Nu bör lugnet lägga sig i storkaret ett tag i alla fall.

                        Kommentar

                        • Nando

                          • October 2017
                          • 6050

                          Klicka på bilden för större version

Namn: D31530C2-87E5-44A6-A3DE-9C1EC6AF4BF4.jpeg
Visningar: 270
Storlek: 626,2 KB
ID: 2407170Klicka på bilden för större version

Namn: 4B5EC7D3-C8E8-41AB-9D0E-8256EA1E75CE.jpeg
Visningar: 257
Storlek: 499,8 KB
ID: 2407169

                          Kommentar

                          • Nando

                            • October 2017
                            • 6050

                            Lillkaret och lövet med fjärilsrom. Har köpt några otocinclus till karet också.

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Jädrans fint, karet med fjärilarna.

                              Kommentar

                              • Nando

                                • October 2017
                                • 6050

                                Kul att du gillar det Mats! Jag tycker också att det är fint och har potential att utvecklas. Ser lite platt ut på bilder men det har fint djup i verkligheten med olika lager grenar och växter som gör det spännande att titta på.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...