Scalarer i ett 540 liters kar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • c90368

    • September 2006
    • 5973

    De ser ut att vara väldigt "mätta" Nu hann du komma in med ett eller flera inlägg emellan, jag syftar på ynglen i tidigare inlägg.

    Den bild du har i huvudet av Ap karet är nog den bild som väldigt många har haft, inklusive mig. Den verkar så enkel, men har visat sig vara ganska bökig att få till, var väl lite då som det här med "kaos inrednings tankarna" kom till. Lättare att låta slumpen och naturen styra än att försöka lägga pusslet själv.
    Senast redigerad av c90368; 03 June 2019, 22:06.
    Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
    http://www.youtube.com/user/c90368
    /Maths

    Kommentar

    • Nando

      • October 2017
      • 6050

      Du har säkert rätt. Ska dock göra ett försök och se var det landar. Karen har ju tack och lov en tendens att utvecklas fint även om allt inte blir perfekt tillrättalagt från början.

      Kommentar

      • c90368

        • September 2006
        • 5973

        Som vanligt suveräna bilder på dina vackra fjärilar, kan man få beställa en helkarls bild på fjärils karet?
        Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
        http://www.youtube.com/user/c90368
        /Maths

        Kommentar

        • Nando

          • October 2017
          • 6050

          Tack! Jag fotar det imorgon eftersom ljuset nu är släckt. Det är mitt kaoskar och jag är inte nöjd med inredningen alls. Fiskarna verkar dock trivas vilket ju är viktigast.

          Kommentar

          • åheim
            • April 2006
            • 13109

            Ursprungligen postat av Nando
            Tack! Jag fotar det imorgon eftersom ljuset nu är släckt. Det är mitt kaoskar och jag är inte nöjd med inredningen alls. Fiskarna verkar dock trivas vilket ju är viktigast.
            Men ta tag i det Nando och planera hur du vill ha det och skrid till verket så både fiskarna och du trivs med akvariet!
            Viva Leo Buscaglia

            Kommentar

            • Nando

              • October 2017
              • 6050

              Ja, jag har påbörjat arbetet med detta lite långsamt genom att lägga ut fiskar som inte passar in i karet under ”bortskänkes”. Några har redan fått nya hem. Vissa är kvar. Har ju planer på ett regelrätt fjärilskar med en grupp på 4-6 stycken samt ett större stim gul fantomtetra och några corysar. Innan det sker måste jag dock bli av med en stor ancistrus som alltid äter upp den rom som läggs. Jag hoppas kunna lämna in honom till min akvariebutik. Först när jag vet att jag får lämna in honom är det läge att göra om inredningen. Han är nämligen mycket svårfångad och det görs lämpligen i samband med att karet töms. Först på tur att göras om står dock det lilla karet. Efter det tar jag itu med detta!

              Kommentar

              • smajlet
                • January 2018
                • 1374

                Ursprungligen postat av Nando
                Och med ”några bilder” menar jag i vanlig ordning många bilder
                Riktigt finna fiskar och roligt med många bilder
                då jag är Gravt dyslektisk älskar jag bilder

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Fina bilder, Nando! Fjärilarna ser verkligen stöddiga och fina ut. Topp!

                  Kommentar

                  • Nando

                    • October 2017
                    • 6050

                    Tack Smajlet och Mats! Ja, stöddiga är bara förnamnet. De gör sig klart bättre i detta lite större kar.

                    Kommentar

                    • ICC
                      • November 2006
                      • 1310

                      Gillar också dina bilder, och kommande planeringar när det kommer till lill och mellankaret.
                      Scalarerna och dina fjärilar är verkligen blickfångarna. Nog de snyggaste fjärilar jag sett. Riktigt fina exemplar du fått tag i.

                      Kommentar

                      • Nando

                        • October 2017
                        • 6050

                        Tack ICC!

                        Här kommer en bild på fjärilskaret som är tagen när jag fortfarande hade guramisarna.

                        Kommentar

                        • Nando

                          • October 2017
                          • 6050

                          Klicka på bilden för större version

Namn: CA9E33CE-883E-4867-A336-CF9AA713F5A1.jpeg
Visningar: 186
Storlek: 533,8 KB
ID: 2403533

                          Kommentar

                          • Nando

                            • October 2017
                            • 6050

                            Var till akvariebutiken idag och köpte levandefoder samt en hel del nya rötter. Man måste ju ha mycket material att välja mellan (Jag är rotgalen)

                            Kommentar

                            • c90368

                              • September 2006
                              • 5973

                              Ursprungligen postat av Nando
                              Klicka på bilden för större version

Namn: CA9E33CE-883E-4867-A336-CF9AA713F5A1.jpeg
Visningar: 186
Storlek: 533,8 KB
ID: 2403533
                              Det var då, anledningen till att jag frågade var svärdsplantan som är med på flera bilder, den känns som en riktig höjdare och som inte verkar må så bra på dina tidigare bilder, men nu...

                              Klicka på bilden för större version

Namn: image_80010.jpg
Visningar: 122
Storlek: 86,1 KB
ID: 2403539

                              Bifogade filer
                              Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                              http://www.youtube.com/user/c90368
                              /Maths

                              Kommentar

                              • Nando

                                • October 2017
                                • 6050

                                Klicka på bilden för större version

Namn: 24E13915-1B12-440F-96FA-786C54A2EAF5.jpeg
Visningar: 176
Storlek: 647,7 KB
ID: 2403568 Jag har aldrig fått svärdsplantor att trivas i mina kar och har inte tänkt på att denna möjligen ser lite piggare ut nu. Vore roligt i så fall! Lägger in en dagsfärsk bild på den.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...