Scalarer i ett 540 liters kar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ICC
    • November 2006
    • 1310

    Ursprungligen postat av Nando
    Regeln befintliga + 1 är toppen men kräver snart en lokal
    Vi lär följa...

    Kommentar

    • Nando

      • October 2017
      • 6050

      Vad trevligt! Men det lär dröja. Gillar att ha karen hemma och skulle, i vart fall i nuläget, ha svårt att få tid att åka någon annanstans och greja. Lite av charmen för mig är att kunna njuta av karen i lugn och ro när barnen somnat.

      Hos mig händer inget nytt. Räkkuben puttrar på fint vad det verkar. Inkaynglen växer både i stor- och lillkaret. Inkornas nya rom har försvunnit. Vet inte om den munruvas nu eller om någon åt upp den. Det visar sig. Har drygt 20 yngel i lillkaret och 10-15 i storkaret. Så för min del behövs det inte fler. Samtidigt är det ju roligt med lyckade lekar.

      Kommentar

      • ICC
        • November 2006
        • 1310

        Det behöver inte hända något nytt hela tiden Nando. Ibland glömmer man ju bort att man skaffar ett akvarium för att ha något att titta på.
        Du gör helt rätt som lutar dig bakåt och istället studerar dina akvarium och de spännande Inka ynglens uppväxt. Dessutom är det ju en årstid då hobbyn får stå tillbaka en del.
        Hade jag bott, så att jag kunde haft mina akvarium hemma så hade jag så himla gärna haft det.

        Kommentar

        • LindaAlgo
          • July 2015
          • 1373

          Ursprungligen postat av ICC
          Det behöver inte hända något nytt hela tiden Nando. Ibland glömmer man ju bort att man skaffar ett akvarium för att ha något att titta på.
          Du gör helt rätt som lutar dig bakåt och istället studerar dina akvarium och de spännande Inka ynglens uppväxt. Dessutom är det ju en årstid då hobbyn får stå tillbaka en del.
          Hade jag bott, så att jag kunde haft mina akvarium hemma så hade jag så himla gärna haft det.
          Bra sagt!
          Med vänlig hälsning Linda

          Kommentar

          • Nando

            • October 2017
            • 6050

            Instämmer!

            Kommentar

            • Nando

              • October 2017
              • 6050

              Nu har ändå något litet nytt hänt - jag har flyttat fjärilsparet till mellankaret. De behöver mer plats och större ”störfiskar” för att inte hanen ska jaga ihjäl honan tror jag. Hoppas de ska trivas där.

              Lägger in några bilder på mellankaret och nanot också.

              Kommentar

              • Nando

                • October 2017
                • 6050

                Kommentar

                • Nando

                  • October 2017
                  • 6050

                  Kommentar

                  • Nando

                    • October 2017
                    • 6050

                    Kommentar

                    • Nando

                      • October 2017
                      • 6050

                      Mitt mellankar är ett kaos-kar. Fiskar från olika världsdelar som inte passar in någon annanstans och med en inredning som verkar funka för deras behov men inte är något vidare att se på. Jag funderar på hur jag skulle vilja ha karet egentligen. I nuläget drömmer jag om ett kar inrett för fjärilar med en lagom stor grupp av dem och någon mindre tetra. Men det ligger långt i framtiden.

                      Kommentar

                      • ICC
                        • November 2006
                        • 1310

                        Ah vad dina fjärilar är snygga, jag är riktigt avis måste jag erkänna. Hoppas jag hittar lika snygga när det blir dags för inköp.

                        Alltid svårt när man tittar på sitt akvarium och känner det där... -jag är inte nöjd men vet inte riktigt vad det är som är tokigt. Själv tycker jag nog ditt kar på bilderna ser stökigt men levande ut. Fiskar och speciellt växter ser verkligen välmående ut.

                        Köpte lim idag förresten. Din man har nog rätt. Innehållet verkar vara det samma i superlim som växt/korall lim från akvariebutik. Dessutom hittade jag flera inlägg på annat forum av folk som limmat växter, koraller och trasiga grejer till sitt akvarium med super atttack lim. Så nu ska jag banne mig prova limma javaormbunke med superlim från Cleas Xxxxxxx. Läge nu medans jag bara har några få fiska i karet än så länge.

                        Kommentar

                        • c90368

                          • September 2006
                          • 5973

                          Fina bilder på fina fjärilar
                          Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                          http://www.youtube.com/user/c90368
                          /Maths

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Vad dom är vackra Nando, så kul att du har lyckats med dina fjärilar, alla gör inte det .

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • smajlet
                              • January 2018
                              • 1374

                              Så fina dom är dina fjärilar

                              Kommentar

                              • Nando

                                • October 2017
                                • 6050

                                Tack alla för glada tillrop om fjärilarna! Jag tycker också att de är snygga men så bra har det i och för sig inte gått eftersom flera har gått bort. Skulle vilja ha en större grupp i ett större kar. Tror det funkar bäst.

                                Lycka till med limmet ICC, hoppas resultatet blir som du tänkt dig!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...