Scalarer i ett 540 liters kar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nando

    • October 2017
    • 6050

    Nu är jag på väg att hämta mina nya fiskar!

    Kommentar

    • Nando

      • October 2017
      • 6050

      Så, nu har Inka stencikliderna gått i storkaret några timmar. Jag matade nyss med frysta vita mygg och de åt massor. Den dominanta kakaduahanen blev inte alls glad över tillskottet men övriga fiskar verkar ta nykomlingarna med ro. Paret simmar mycket tillsammans men även var för sig. De har fått lite färg och blir inte särskilt rädda när man sätter sig framför karet. Honans stjärtfena ser delad ut och hon har något litet vitt på ena bröstfenan. Kan inte avgöra om det är en skada eller typ svamp. Ser dock inte alls ut som vita prick så hon får gå kvar och jag håller lite extra koll på henne. Vet att en av mina fjärilar hade något liknande när den kom och det gick bort på några dagar. Slänger in några halvtaskiga bilder. Hanen är den större med rundad stjärtfena.

      Kommentar

      • Nando

        • October 2017
        • 6050

        Inka stencikliderna verkar trivas. De äter allt som bjuds och är inte skygga alls utan håller sig framme även om jag sitter framför karet. De verkar väldigt snälla och blir fortfarande bortjagade av den störste kakaduahanen när han tycker de kommer för nära. Färgerna är inte så starka men de skimrar väldigt vackert i blått.

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Ursprungligen postat av Nando
          Inka stencikliderna verkar trivas. De äter allt som bjuds och är inte skygga alls utan håller sig framme även om jag sitter framför karet. De verkar väldigt snälla och blir fortfarande bortjagade av den störste kakaduahanen när han tycker de kommer för nära. Färgerna är inte så starka men de skimrar väldigt vackert i blått.
          Så intressant att få följa dessa - för mig lite "ovanliga" ciklider. Lycka till!

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • Ekenberg
            • December 2017
            • 3910

            Ursprungligen postat av Nando
            Inka stencikliderna verkar trivas. De äter allt som bjuds och är inte skygga alls utan håller sig framme även om jag sitter framför karet. De verkar väldigt snälla och blir fortfarande bortjagade av den störste kakaduahanen när han tycker de kommer för nära. Färgerna är inte så starka men de skimrar väldigt vackert i blått.
            Vad kul med lite nya fiskar..... mina nya ses ju nästan aldrig....

            Kommentar

            • Nando

              • October 2017
              • 6050

              Inger och Thomas - ja, det känns jättekul med något nytt och inte så vanligt!

              Kommentar

              • LindaAlgo
                • July 2015
                • 1373

                Så spännande att få läsa om och se bilder på dem. Extra roligt tycker jag var att se storleksskillnaden mellan stencikliden och apiston.
                Tycker de ser ut som en blandning mellan eldbuk och en jordätare. Häftigt!
                Med vänlig hälsning Linda

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Halloj Nando! Det skall bli kul att kolla in dina Tm.

                  Jag drar in Pias film på sina.

                  video, dela, kameratelefon, videotelefon, gratis, ladda upp

                  Kommentar

                  • Nando

                    • October 2017
                    • 6050

                    Härlig film, tack!

                    Kommentar

                    • Nando

                      • October 2017
                      • 6050

                      Linda - den lilla kakaduan på bilden är ett yngel. Den störste hanen, som är pappa till ynglet, syns skymta bakom stencikliden. Men visst, det är skillnad i storlek på dem! Ändå blir stencikliden bortjagad av kakaduan.

                      Kommentar

                      • LindaAlgo
                        • July 2015
                        • 1373

                        Ursprungligen postat av Nando
                        Linda - den lilla kakaduan på bilden är ett yngel. Den störste hanen, som är pappa till ynglet, syns skymta bakom stencikliden. Men visst, det är skillnad i storlek på dem! Ändå blir stencikliden bortjagad av kakaduan.
                        Ah men nu såg jag det. Var nog lite trött, kl 03.09. Men ändå som du säger.
                        Med vänlig hälsning Linda

                        Kommentar

                        • Nando

                          • October 2017
                          • 6050

                          Haha, ingen fara! Men det är som sagt skillnad även mellan de vuxna kakaduorna och de nya fiskarna.

                          Kommentar

                          • Nando

                            • October 2017
                            • 6050

                            Nu har mina Inka stenciklider lekt! Hoppas de lyckas hålla rommen tillräckligt länge för att börja munruva den. Det vill jag verkligen se!

                            Kommentar

                            • ICC
                              • November 2006
                              • 1310

                              Så kul, det var snabbt marscherat. Lek efter 4 dagar, bara att gratulera!!

                              Kommentar

                              • smajlet
                                • January 2018
                                • 1374

                                Ursprungligen postat av Nando
                                Nu har mina Inka stenciklider lekt! Hoppas de lyckas hålla rommen tillräckligt länge för att börja munruva den. Det vill jag verkligen se!
                                Hoppas det blir så.

                                Då får du lägga upp bilder mvh

                                Kommentar

                                Arbetssätt...