Scalarer i ett 540 liters kar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nando

    • October 2017
    • 6050

    Satt en lång stund framför storkaret med ett glas rött. Tittade på allt som pågår och kunde se att en av de nya kakaduahonorna fortfarande har några yngel i behåll! Såg också min stora hane smyga på den något mindre mellan javaplantor och grenar. Han bevakar sitt revir och jagar bort de andra om de kommer för nära. Bolivianparet är igång med lekförberedelser igen, men hanen är fortfarande inte som vanligt, tyvärr. Scalarerna är så vackra! Det röda har kommit fram fint på alla nu och de blir bara snyggare och snyggare för varje dag som går. Lyckades också se tre stora amanoräkor vilket inte händer så ofta nu. Tror de håller sig undan för scalarerna. Har ca 15 stycken amanos i karet, alla av modell större. Såg också fem corys som såg runda och välmående ut. De håller sig nästan alltid långt bak i karet numera så det är inte ofta jag ser flera framme samtidigt. Tror att de också håller sig undan för de växande scalarerna. Citrontetrorna har färgat ut fint och håller ihop stimmet hyfsat.

    Är så väldigt glad för detta stora kar!

    Kommentar

    • smajlet
      • January 2018
      • 1374

      Ursprungligen postat av Nando
      Satt en lång stund framför storkaret med ett glas rött. Tittade på allt som pågår och kunde se att en av de nya kakaduahonorna fortfarande har några yngel i behåll! Såg också min stora hane smyga på den något mindre mellan javaplantor och grenar. Han bevakar sitt revir och jagar bort de andra om de kommer för nära. Bolivianparet är igång med lekförberedelser igen, men hanen är fortfarande inte som vanligt, tyvärr. Scalarerna är så vackra! Det röda har kommit fram fint på alla nu och de blir bara snyggare och snyggare för varje dag som går. Lyckades också se tre stora amanoräkor vilket inte händer så ofta nu. Tror de håller sig undan för scalarerna. Har ca 15 stycken amanos i karet, alla av modell större. Såg också fem corys som såg runda och välmående ut. De håller sig nästan alltid långt bak i karet numera så det är inte ofta jag ser flera framme samtidigt. Tror att de också håller sig undan för de växande scalarerna. Citrontetrorna har färgat ut fint och håller ihop stimmet hyfsat.

      Är så väldigt glad för detta stora kar!
      Jag skulle vilja se en bild på hela karet nu för det var ett tag sen

      Kommentar

      • Nando

        • October 2017
        • 6050

        Kommentar

        • Nando

          • October 2017
          • 6050

          Kommentar

          • ICC
            • November 2006
            • 1310

            Hade detta akvarium skickats in som tävlingsbidrag hade det lätt stått överst på pallen!!

            Kommentar

            • smajlet
              • January 2018
              • 1374

              WOW det är ju jättefint och grönt är det på sina ställen åxå Det är lite åt Mats håll tycker jag det lumiga i bakgrunden och djupet samt den öppna främre ytan. kanonfint
              Och skalarerna har fått fin färg på nacken åxå

              Kommentar

              • Nando

                • October 2017
                • 6050

                Tack ICC och Smajlet!

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Jättefint kar, så fina scalarerna har blivit - inte så tokig den där lilla orangefenade heller

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • åheim
                    • April 2006
                    • 13110

                    Kanonsnyggt Nando!! Du har fått det där enligt mitt tycke det perfekta ljuset, inredningen blockerar ett visst ljus och skapar den dunkla bakgrunden och ger lite mystikkänsla och att karet är oändligt...
                    Viva Leo Buscaglia

                    Kommentar

                    • Nando

                      • October 2017
                      • 6050

                      Tack Inger och åheim! Ja, de orangefenade gillar jag också!

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Kalasfint kar du har där, Nando! Väldigt fina kontraster i olika djup- och ljusförhållanden. Topstuff!

                        Kommentar

                        • Nando

                          • October 2017
                          • 6050

                          Tack Mats, roligt att du gillar det!

                          Kommentar

                          • LindaAlgo
                            • July 2015
                            • 1373

                            Det blir verkligen finare och finare varje gång man får se det!
                            Med vänlig hälsning Linda

                            Kommentar

                            • Nando

                              • October 2017
                              • 6050

                              Tack Linda!

                              Gott Nytt År alla Zoopetare!

                              Kommentar

                              • LindaAlgo
                                • July 2015
                                • 1373

                                Ursprungligen postat av Nando
                                Tack Linda!

                                Gott Nytt År alla Zoopetare!
                                Gott nytt år!
                                Med vänlig hälsning Linda

                                Kommentar

                                Arbetssätt...