Scalarer i ett 540 liters kar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • smajlet
    • January 2018
    • 1374

    Bilder kan det aldrig bli för mycket av.

    Jag är ju gravt dyslektiker så jag älskar bilder

    Kommentar

    • Nando

      • October 2017
      • 6050

      Kommentar

      • Nando

        • October 2017
        • 6050

        Fjärilarna är pigga och äter bra. Det gruffas lite mellan vissa men inget allvarligt. Alla är aktiva och med starka färger. Känns som att det börjar bra. Är dock beredd på att fortsättningen snabbt kan bli dålig...

        Har plockat ut den matvägrande scalaren till en tunna där jag behandlar med octozin mot misstänkta flagellater. Får se om det hjälper. Den kommer ju inte klara sig utan mat i längden ändå så det är värt att testa i alla fall.

        Kommentar

        • Nando

          • October 2017
          • 6050

          Ser ut som att ett par av fjärilar håller på att bildas och att lekförberedelser pågår. Gjorde ett snabbt litet vattenbyte så att jag inte behöver stressa dem med det om det blir rom snart.

          Kommentar

          • Nando

            • October 2017
            • 6050

            Passade också på att göra ett vattenbyte i mellankaret. Där händer inget särskilt men fiskarna verkar må bra och ingen mer garra har dött på länge. Är tre kvar nu av de sju jag köpte. De bråkar inte och ser ut att uppskatta varandras sällskap så jag hoppas att en trio funkar och inte är för få för att de ska må bra. Ancistrusen har funnit sig väl tillrätta i karet men gnager på pinnar och rötter och bajsar mycket. Sedan jag flyttade henne till karet behöver jag verkligen suga upp bajs från botten med häverten. Guramisarna är väldigt fina och botiorna har blivit runda om magarna. De är rätt stora nu och är aktiva fiskar som är kul att titta på. Hur trevligt ”Asien-karet” än är att se på så går det ändå inte upp mot att iaktta ciklidernas lekbeteende och yngelvård.

            Kommentar

            • Nando

              • October 2017
              • 6050

              Haha, på tal om ciklidernas lekbeteende så har ett fjärilspar lagt rom i lillkaret nu!

              Kommentar

              • Ekenberg
                • December 2017
                • 3910

                Ursprungligen postat av Nando
                Haha, på tal om ciklidernas lekbeteende så har ett fjärilspar lagt rom i lillkaret nu!
                Grattis. Där ser du, inga problem att ha fjärilar häller. Jag tror att det är dax för diskus nu

                Kommentar

                • Nando

                  • October 2017
                  • 6050

                  Haha, jag har ju bara haft dem i tre dagar! Men du har rätt, kanske är det mitt undermedvetna som vill testa svårare fiskar för att jobba mig fram mot Discus Jag skyller på dina härliga trådar!

                  Kommentar

                  • Nando

                    • October 2017
                    • 6050

                    Idag var rommen borta. Bättre lycka nästa gång!

                    Kommentar

                    • Nando

                      • October 2017
                      • 6050

                      Är hemma med sjukt barn idag. Känns lyxigt att kunna kolla till fiskarna sådär i förbifarten. Min yngsta dotter tycker att de är ganska roliga och vill gärna titta när de får mat och lära sig vad de olika sorterna heter.

                      Kommentar

                      • smajlet
                        • January 2018
                        • 1374

                        Ursprungligen postat av Nando
                        Är hemma med sjukt barn idag. Känns lyxigt att kunna kolla till fiskarna sådär i förbifarten. Min yngsta dotter tycker att de är ganska roliga och vill gärna titta när de får mat och lära sig vad de olika sorterna heter.
                        Roligt när barnen vill vara med åxå.

                        Min dotter är gärna med och matar fiskarna och gör gärna annat åxå.

                        Kanske lite svårt med det stora.

                        Kommentar

                        • Nando

                          • October 2017
                          • 6050

                          Kommentar

                          • Nando

                            • October 2017
                            • 6050

                            Kommentar

                            • Nando

                              • October 2017
                              • 6050

                              Kommentar

                              • Nando

                                • October 2017
                                • 6050

                                Insåg när jag försökte fota min gula kakaduahona att hon har yngel. Snacka om att jag är trög, jag trodde inte de hade lekt än utan att det bara var på g. Kul i alla fall!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...