Scalarer i ett 540 liters kar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nando

    • October 2017
    • 6050

    Nästa helg tror jag att fjärilarna ska inhandlas. Känner mig lite nervös. Kan ju lätt bli pannkaka av hela grejen...

    Kommentar

    • LindaAlgo
      • July 2015
      • 1373

      Ursprungligen postat av Nando
      Nästa helg tror jag att fjärilarna ska inhandlas. Känner mig lite nervös. Kan ju lätt bli pannkaka av hela grejen...
      Förstår att du är nervös men det kommer nog att gå riktigt bra.
      Med vänlig hälsning Linda

      Kommentar

      • Nando

        • October 2017
        • 6050

        Hoppas det!

        Kommentar

        • Nando

          • October 2017
          • 6050

          Några bilder...

          Kommentar

          • Nando

            • October 2017
            • 6050

            Har bytt vatten i lillkaret och fixat det sista inför fjärilarnas ankomst. Känner mig fortfarande osäker på om jag ska köpa ett par eller en trio. Hade helst köpt en hane och tre honor men butiken vill inte sälja så många honor utan max två på en hane. Min magkänsla är att karet är för litet för två par, annars hade det varit ett alternativ. Måste kolla med butiken att de har levandefoder inne också för fjärilar kan, vad jag har förstått, vara lite kinkiga med maten i början. Då vore det bra att ha ordentligt med smaskiga blackworms att bjuda på!

            Kommentar

            • Nando

              • October 2017
              • 6050

              Tempen i lillkaret ligger på 28 grader. Det får duga för mina övriga fiskar lär inte trivas med högre temp än så.

              Kommentar

              • Nando

                • October 2017
                • 6050

                Hm, vilken velpotta jag är... Tänker nu att jag testar med en grupp fjärilar (två hanar och tre honor) för att dels säkra upp att jag har tillräckligt många fiskar även om en eller två skulle dö hastigt (vilket inte är en omöjlighet), dels göra det möjligt för dem att para ut naturligt för det fall alla fem skulle klara sig. Blir det bråk och otrivsel får jag antingen ge tillbaka några till butiken alternativt flytta dem till ett annat kar. Så får det bli. Tror jag

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Ursprungligen postat av Nando
                  Hm, vilken velpotta jag är... Tänker nu att jag testar med en grupp fjärilar (två hanar och tre honor) för att dels säkra upp att jag har tillräckligt många fiskar även om en eller två skulle dö hastigt (vilket inte är en omöjlighet), dels göra det möjligt för dem att para ut naturligt för det fall alla fem skulle klara sig. Blir det bråk och otrivsel får jag antingen ge tillbaka några till butiken alternativt flytta dem till ett annat kar. Så får det bli. Tror jag
                  Du har en bra strategi. Fjärilar är inte haremslekare, så den uppdelning du tänkt dig är en bra utgångspunkt - kör så!


                  Kommentar

                  • Nando

                    • October 2017
                    • 6050

                    Tack Mats! Så får det bli.

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Ursprungligen postat av Nando
                      Tack Mats! Så får det bli.

                      Kommentar

                      • Nando

                        • October 2017
                        • 6050

                        Så här ser det ut i ”fjärilskaret” nu. Imorgon simmar det förhoppningsvis fjärilar där!

                        Kommentar

                        • Nando

                          • October 2017
                          • 6050

                          Så här ser botten ut...

                          Kommentar

                          • smajlet
                            • January 2018
                            • 1374

                            Kanonfint och med fjärilar blir det enu finare.
                            Fjärilar är en fisk som jag faktiskt fastnat för redan när jag började med kar och funderat på att inhandla länge.

                            Men det får bli i framtiden

                            lycka till med ditt köp av fjärilar

                            mvh

                            Kommentar

                            • Nando

                              • October 2017
                              • 6050

                              Tack Smajlet! Tyvärr blir det inga fjärilar idag. Är ordentligt sjuk och fixar inte att köra till butiken. Får bli nästa helg.

                              Kommentar

                              • smajlet
                                • January 2018
                                • 1374

                                Ursprungligen postat av Nando
                                Tack Smajlet! Tyvärr blir det inga fjärilar idag. Är ordentligt sjuk och fixar inte att köra till butiken. Får bli nästa helg.
                                Men vad tråkigt när du nu hade sett fram emot det här .
                                Du får krya på dig.

                                Mvh

                                Kommentar

                                Arbetssätt...