Scalarer i ett 540 liters kar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nando

    • October 2017
    • 6050

    Måste kasta in några bilder på scalarerna och mitt kakadua”yngel” också!

    Kommentar

    • Ekenberg
      • December 2017
      • 3910

      Tetror är inte lätta att fota, jämfört med diskus som kommer och ställer sig på rad framför kameran. Men jag tycker du lyckats otroligt bra, grymt fina foto.

      Kommentar

      • Nando

        • October 2017
        • 6050

        Tack!

        Kommentar

        • LindaAlgo
          • July 2015
          • 1373

          Superfina bilder på superfina fiskar!
          Med vänlig hälsning Linda

          Kommentar

          • Nando

            • October 2017
            • 6050

            Tack!

            Kommentar

            • LoGeek
              • September 2008
              • 1651

              Ursprungligen postat av Nando
              Måste kasta in några bilder på scalarerna och mitt kakadua”yngel” också!
              Oj så fint kar och härliga fiskar Nando!

              Kommentar

              • Nando

                • October 2017
                • 6050

                Tack, vad roligt att du tycker det!

                Kommentar

                • LoGeek
                  • September 2008
                  • 1651

                  Ursprungligen postat av Nando
                  Tack, vad roligt att du tycker det!
                  Får du kakaduayngel som du vill avvara så kan jag säkert kika förbi och köpa

                  Kommentar

                  • Camenius
                    • November 2004
                    • 180

                    Ursprungligen postat av Nando
                    Ja, det är roligt! Men jädrar vad svåra de är att fota...
                    FINT som tusan!

                    Kommentar

                    • Nando

                      • October 2017
                      • 6050

                      Tack Camenius!

                      Kommentar

                      • Nando

                        • October 2017
                        • 6050

                        Ursprungligen postat av LoGeek

                        Får du kakaduayngel som du vill avvara så kan jag säkert kika förbi och köpa
                        Får jag kakaduayngel som klarar sig bland scalarer, bolivianer och tetror skänker jag gärna några till dig! Sannolikheten är tyvärr inte så stor...

                        Kommentar

                        • LoGeek
                          • September 2008
                          • 1651

                          Ursprungligen postat av Nando

                          Får jag kakaduayngel som klarar sig bland scalarer, bolivianer och tetror skänker jag gärna några till dig! Sannolikheten är tyvärr inte så stor...
                          Ha ha, ja naturen är grym.

                          Kommentar

                          • Nando

                            • October 2017
                            • 6050

                            Nu har jag bytt vatten i alla kar. Imorgon åker jag och familjen till svärmor och stannar några dagar. Hon är det närmaste jag kommer en akvarieintresserad irl. En jättesnäll kvinna som tycker det är spännande såväl att iaktta mina fiskar som att prata om dem. Kul!

                            I storkaret har bolivianerna frisimmande. Ett riktigt stort gäng denna gång. Fler scalarer börjar bli lite röda. Kakaduorna verkar stortrivas och är rätt tuffa. Det var bra råd ni gav mig Mats och Inger som sade att jag skulle testa med kakaduor där. Tror ynglet har mycket roligare i storkaret med artfränder än i lilla ensam.

                            I mellankaret lever de kvarvarande garrorna fortfarande. Det är nästan så jag tror att massdöden är över nu.

                            I lillkaret är kolglödstetrorna små, livliga och söta!

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Ursprungligen postat av Nando
                              Nu har jag bytt vatten i alla kar. Imorgon åker jag och familjen till svärmor och stannar några dagar. Hon är det närmaste jag kommer en akvarieintresserad irl. En jättesnäll kvinna som tycker det är spännande såväl att iaktta mina fiskar som att prata om dem. Kul!

                              I storkaret har bolivianerna frisimmande. Ett riktigt stort gäng denna gång. Fler scalarer börjar bli lite röda. Kakaduorna verkar stortrivas och är rätt tuffa. Det var bra råd ni gav mig Mats och Inger som sade att jag skulle testa med kakaduor där. Tror ynglet har mycket roligare i storkaret med artfränder än i lilla ensam.

                              I mellankaret lever de kvarvarande garrorna fortfarande. Det är nästan så jag tror att massdöden är över nu.

                              I lillkaret är kolglödstetrorna små, livliga och söta!
                              Tänk vad kul ändå om du kunde få några överlevande av bolivianbebbarna

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • Nando

                                • October 2017
                                • 6050

                                Ja, men sällskapet är för tufft och hungrigt för det tyvärr. Hade man dem med enbart typ kolglödstetror skulle det säkert funka.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...