Scalarer i ett 540 liters kar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • smajlet
    • January 2018
    • 1374

    Ursprungligen postat av Nando
    Försöker ladda upp film också men får bara ”unknown error” hela tiden.
    Det får jag med när jag försöker.

    Kommentar

    • smajlet
      • January 2018
      • 1374

      Ursprungligen postat av Nando
      Oj, har jag slarvat ? Här kommer genast en bild!
      Det är väldigt fint tycker om att det är ljust fram och fadar bort mott mörkare bakgrund.

      jag skulle nästan säga att det ser ut som en bit sandstrand med jungelväxter och att man går in i jungeln

      Kommentar

      • Nando

        • October 2017
        • 6050

        Tack! Får du så bara nu eller även tidigare?

        Kommentar

        • smajlet
          • January 2018
          • 1374

          Ursprungligen postat av Nando
          Tack! Får du så bara nu eller även tidigare?
          Film uppladdning har inte funkat als för mig inte nu och inte tidigare.

          Vi får höra med mats hur han gör

          Kommentar

          • Nando

            • October 2017
            • 6050

            Ok, då vet jag att det inte bara är för mig det blir fel.

            Kommentar

            • Nando

              • October 2017
              • 6050

              Idag har garrorna varit väldigt aktiva och busat runt tillsammans. Guramisarna är fortfarande lättskrämda men äter och verkar må bra när de väl vågar visa sig. Corysarna beter sig som de bott länge i storkaret.

              Kommentar

              • Nando

                • October 2017
                • 6050

                Jag lyckades inte lägga upp film så det blir bildbombning istället!

                Kommentar

                • Nando

                  • October 2017
                  • 6050

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Så fint du har fått till det i dina kar, och kul med bilder på fiskarna

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • Nando

                      • October 2017
                      • 6050

                      Tack Inger! Jag tycker själv att karen känns bra nu. Fiskarna verkar trivas också

                      Kommentar

                      • Nando

                        • October 2017
                        • 6050

                        I morse såg det ut som att rosentetrorna lekte bland växterna! Platysarna var märkbart intresserade och simmade runt och åt från växterna. Gissar att de mumsade på rommen. Karet har inte tänts än så det var svårt att se. Kul med lek i alla fall! Det är nog dags för platysarna att flytta tillbaka till lillkaret snart.
                        Senast redigerad av Nando; 19 August 2018, 22:06.

                        Kommentar

                        • Nando

                          • October 2017
                          • 6050

                          Platysarna har för övrigt hunnit få yngel i storkaret också. De är ena riktiga yngelproducenter

                          Kommentar

                          • Nando

                            • October 2017
                            • 6050

                            Nu har jag flyttat platysarna till lillkaret. Det innebär att alla som ska vara i storkaret är det med undantag för scalarerna som jag väntar ett tag med att köpa. Lillkaret är komplett liksom mellankaret. Känns bra att i princip allt är på plats! Nu är det bara att njuta av karen och invänta scalarerna!

                            Kommentar

                            • Nando

                              • October 2017
                              • 6050

                              Så, då var sex veckors semester slut och vardagen börjar igen. Jag har haft mycket tid för mina roliga akvarieprojekt och känner mig nöjd med hur det är i karen nu både vad gäller fisksammansättning och inredning.

                              Inser att jag köpte mitt första akvarium (120L Juwel Rio) för ganska exakt ett år sedan. Mycket har hänt sedan dess; två kar till har inhandlats, jag har läst på en massa och lärt mig väldigt mycket mer. Har fått ett genuint intresse i detta och dessutom tagit steget ut i forumvärlden . Vill passa på att tacka er alla för er vänlighet, generositet, hjälp och input! Innan jag började skriva här på Zoopet läste jag en massa trådar och slogs då av hur bra och konstruktiv stämning det var här. Att också få uppleva detta i min egen tråd är väldigt roligt. Tack!

                              Kommentar

                              • LindaAlgo
                                • July 2015
                                • 1373

                                Ursprungligen postat av Nando
                                Så, då var sex veckors semester slut och vardagen börjar igen. Jag har haft mycket tid för mina roliga akvarieprojekt och känner mig nöjd med hur det är i karen nu både vad gäller fisksammansättning och inredning.

                                Inser att jag köpte mitt första akvarium (120L Juwel Rio) för ganska exakt ett år sedan. Mycket har hänt sedan dess; två kar till har inhandlats, jag har läst på en massa och lärt mig väldigt mycket mer. Har fått ett genuint intresse i detta och dessutom tagit steget ut i forumvärlden . Vill passa på att tacka er alla för er vänlighet, generositet, hjälp och input! Innan jag började skriva här på Zoopet läste jag en massa trådar och slogs då av hur bra och konstruktiv stämning det var här. Att också få uppleva detta i min egen tråd är väldigt roligt. Tack!
                                Väldigt givande att få läsa dina reflektioner över det året som har gått och semestern.
                                Med vänlig hälsning Linda

                                Kommentar

                                Arbetssätt...