Scalarer i ett 540 liters kar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • smajlet
    • January 2018
    • 1374

    Det ser jättebra ut dovt och dunkelt i bakgrunden och öppet och ljust fram.

    Mvh

    Kommentar

    • LindaAlgo
      • July 2015
      • 1373

      Så vackert det blev!
      Med vänlig hälsning Linda

      Kommentar

      • Nando

        • October 2017
        • 6050

        Tack Smajlet och Linda! Jag är nöjd med helheten men har fortfarande några grenar som ”pekar fel”. Dessa har dock fortfarande viss flytkraft så jag väntar någon vecka innan jag försöker mig på att vrida dem rätt.

        Kommentar

        • Nando

          • October 2017
          • 6050

          Så här ser det ut i lilla karet nu. Borde funka för corysarna tycker jag.

          Kommentar

          • smajlet
            • January 2018
            • 1374

            Ursprungligen postat av Nando
            Så här ser det ut i lilla karet nu. Borde funka för corysarna tycker jag.
            Wow va snyggt

            trode du hade ändrat storkaret

            Kommentar

            • Nando

              • October 2017
              • 6050

              Tack! Nej, jag behövde fixa en större sandyta i lilla till corysarna som ska flytta dit från mellankaret.

              Kommentar

              • LindaAlgo
                • July 2015
                • 1373

                Det ser verkligen fint ut det nya. Dina corysar kommer nog att stormtrivas.
                Med vänlig hälsning Linda

                Kommentar

                • Nando

                  • October 2017
                  • 6050

                  Tack Linda! Hoppas det blir bra. Detta är ju karet där fiskarna som jag inte tycker passar någon annanstans hamnar. Hur gör man egentligen med fisk man köpt och senare inser att man inte vill ha? Jag tänker att jag har köpt dem och måste ta hand om dem och att de därför får vara kvar. Men nu är ju de flesta invånarna i lillkaret sådana fiskar... Neontetrorna är jättetrista men sexåringen tycker att de är så fina och vill inte alls lämna tillbaka dem.

                  Kommentar

                  • LindaAlgo
                    • July 2015
                    • 1373

                    Ursprungligen postat av Nando
                    Tack Linda! Hoppas det blir bra. Detta är ju karet där fiskarna som jag inte tycker passar någon annanstans hamnar. Hur gör man egentligen med fisk man köpt och senare inser att man inte vill ha? Jag tänker att jag har köpt dem och måste ta hand om dem och att de därför får vara kvar. Men nu är ju de flesta invånarna i lillkaret sådana fiskar... Neontetrorna är jättetrista men sexåringen tycker att de är så fina och vill inte alls lämna tillbaka dem.
                    Har sett att folk sänker bort dem dem på facebook. Eller säljer dem billigt. Vad för pansarmal är det?
                    Med vänlig hälsning Linda

                    Kommentar

                    • Nando

                      • October 2017
                      • 6050

                      Det är Corydoras Metae, de är jättefina. Jag vill ha kvar dem men ska testa en annan sorts cory i storkaret (trilineatus).

                      Nu har jag tänkt om angående Borellii och kör kakadua i lillkaret - de vet jag funkar med sällskapet. Planterade några cryptosar i lillkaret också. Så här ser det ut nu.

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Ursprungligen postat av Nando
                        Det är Corydoras Metae, de är jättefina. Jag vill ha kvar dem men ska testa en annan sorts cory i storkaret (trilineatus).

                        Nu har jag tänkt om angående Borellii och kör kakadua i lillkaret - de vet jag funkar med sällskapen fin inredning du har fixat tillt. Planterade några cryptosar i lillkaret också. Så här ser det ut nu.
                        Åhh vilken snygg inredning du har fixat Nando - supersnyggt . Perfekt för apistos. Sen Nando, så tror jag inte att borelliisarna blir speciellt stressade av fiskar som du tänker ha i detta kar - snarare då av arter som är lite aggressiva och "på" om du förstår hur jag menar - eftersom dom är av den lite "mjukare" apisen.

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • Nando

                          • October 2017
                          • 6050

                          Tack Inger!

                          Kommentar

                          • Nando

                            • October 2017
                            • 6050

                            Slangringen som man skymtar på ytan i lillkaret är tänkt att inrymma flytväxter. Dessa är dock inte inhandlade än.

                            I storkaret verkar allt lugnt. Mätte pH och nitrit igår. Hade ingen mätbar nitrit (dropptest) och ett pH på 6,9. Nu har det varit fisk där i nio dagar. Funderar på när jag törs tillsätta fler. Tror bolivianernas yngel är uppätna inom ett par dagar. Kanske vågar jag flytta över dem då om det fortfarande inte finns någon nitrit i vattnet.

                            Kommentar

                            • Nando

                              • October 2017
                              • 6050

                              Vad tror ni - kan den lilla kakaduan på bilderna vara en hona trots sina orangea fenor? Trodde det var en hane men ynglets och den vuxna nyligen insläppta hanens beteende mot varandra indikerar att ynglet är en hona...

                              Kommentar

                              • Nando

                                • October 2017
                                • 6050

                                Nu spammar jag min tråd men... siameserna är fångade och flyttade till storkaret!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...