Scalarer i ett 540 liters kar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nando

    • October 2017
    • 6050

    Tack!

    Kommentar

    • Nando

      • October 2017
      • 6050

      Alltså, jag är helt förundrad. På knappt ett dygn har siameserna rensat bort alla spår av trådalger på växter och rötter. Vilka fantastiska algätare de är! Jag hade ju själv skrubbat bort det mesta i samband med att karet flyttades men det fanns en hel del alger kvar. I hopp om att siameserna skulle äta resterna flyttade jag tillbaka dem från det lilla karet de tillfälligt gått i. Bolivianerna klarar uppenbarligen inte att hålla ynglena vid liv även om siameserna inte är där så då spelar det ingen roll tänkte jag. Det lilla karet är dessutom för litet för siameserna så de fick flytta tillbaka. Nu är jag extremt nöjd med mitt beslut!

      Siameserna: allt är förlåtet!

      Kommentar

      • Nando

        • October 2017
        • 6050

        Hjältarna på bild!

        Kommentar

        • Nando

          • October 2017
          • 6050

          Och så några bilder på mina favoriter...

          Kommentar

          • Nando

            • October 2017
            • 6050

            Här är ett kakaduayngel! Det finns flera stycken och nu börjar de växa till sig. Älskar dem!

            Kommentar

            • Nando

              • October 2017
              • 6050

              Och här är ett till, förmodligen från kullen efter.

              Kommentar

              • smajlet
                • January 2018
                • 1374

                Gillar dom fiskarna

                Kommentar

                • LindaAlgo
                  • July 2015
                  • 1373

                  Dina Bolivianerna är verkligen supervackra. Bara synd att de inte klarar av att vakta dem till slutet.
                  Och roligt att det har fungerat så bra med att få bort trådalgerna. Det är roligt när saker bara fungerar.
                  Med vänlig hälsning Linda

                  Kommentar

                  • Nando

                    • October 2017
                    • 6050

                    Ja, det är toppen när ett problem löser sig! Jag tycker också bolivianerna är fina. Roliga att titta på är de med. Som sagt, en favorit!

                    Kommentar

                    • smajlet
                      • January 2018
                      • 1374

                      Gillar dom fiskarna

                      Kommentar

                      • Nando

                        • October 2017
                        • 6050

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Ursprungligen postat av Nando
                          Och här är ett till, förmodligen från kullen efter.
                          Missat detta, så söt, vilket kön tror du?

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • Nando

                            • October 2017
                            • 6050

                            Det är jättesvårt att avgöra kön tycker jag. Det finns minst tre yngel som är lite större, en av dem är tydligt orange på ryggfenan så där gissar jag att det är en hane. De andra två är jag osäker på. Sen finns det minst ett mindre yngel, det som syns på det sista fotot. Där har jag ingen aning faktiskt.

                            Vet inte heller vad jag ska göra med dessa när de blir större. Tycker väldigt mycket om dem så vill ogärna göra mig av med dem. Samtidigt kan jag knappast ha kvar alla på ett vettigt sätt heller. Möjligen om det blir fler honor än hanar men då riskerar ju syskon/halvsyskon att bilda par.

                            Kommentar

                            • Nando

                              • October 2017
                              • 6050

                              Jag vill passa på att önska alla Zoopet-vänner en trevlig midsommar!

                              Här öser regnet ned och det blåser ganska kraftigt. Inte något perfekt midsommarväder direkt men det ska ändå bli härligt med lite god mat och trevligt sällskap. Får väl dansa små grodorna med barnen inne i värsta fall. Hursomhelst hoppas jag att ni får en fin midsommarhelg!

                              Kommentar

                              • smajlet
                                • January 2018
                                • 1374

                                Ursprungligen postat av Nando
                                Jag vill passa på att önska alla Zoopet-vänner en trevlig midsommar!

                                Här öser regnet ned och det blåser ganska kraftigt. Inte något perfekt midsommarväder direkt men det ska ändå bli härligt med lite god mat och trevligt sällskap. Får väl dansa små grodorna med barnen inne i värsta fall. Hursomhelst hoppas jag att ni får en fin midsommarhelg!
                                Tack det samma önskar vi er =)

                                Kommentar

                                Arbetssätt...