Scalarer i ett 540 liters kar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nando

    • October 2017
    • 6050

    Hoppas jag också!

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Ursprungligen postat av Nando
      Det är för övrigt en redig skock yngel denna gång, ca 100 om jag ska uppskatta antalet. Nu vaktar båda föräldrarna duktigt, precis som det brukar vara. Vet inte alls varför honan lade ner vaktandet förra gången.
      Oj så många, hoppas att honan har lärt sig att hon måste vara rädd om sina avkommor

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • Nando

        • October 2017
        • 6050

        Hoppas jag också! Skulle vara så roligt om några kunde klara sig! I lillkaret är det ju några kakaduayngel som har överlevt. De växer dock väldigt långsamt tycker jag.

        Kommentar

        • Nando

          • October 2017
          • 6050

          Bolivianerna har fortfarande en redig bunt små kvar. De vaktar jättebra och flyttar ynglen till skyddade platser. Tänk om det kan gå vägen denna gång?

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Tummar å tassar hålls

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • Nando

              • October 2017
              • 6050

              Tack för det!

              Kommentar

              • Nando

                • October 2017
                • 6050

                Nu är det inte så många yngel kvar. Max 20. När de är borta ska jag passa på att flytta karet till dess nya plats. Om ca två veckor kommer storkaret!

                Kommentar

                • Nando

                  • October 2017
                  • 6050

                  Ikväll försvann de sista ynglen och jag passade på att, med makens hjälp, flytta 240-karet till dess nya plats. Det gick smidigare än väntat. Tömde karet på rötter och stenar. Fiskarna fick gå kvar i ca 15 cm vatten. Sedan drog/puttade vi bänken som karet står på över golvet. Därefter fyllde jag på med vatten och inredning igen.

                  Jag hade ju fått en riktig invasion av trådalger (varför vet jag inte) så inredningen gjordes ordentligt ren först och en hel del växter kastades. Nu hoppas jag bara att fiskarna inte har tagit skada av stressen. De såg inte alls nöjda ut utan tryckte mot botten när allt var klart.

                  Kommentar

                  • smajlet
                    • January 2018
                    • 1374

                    Nu börjar det bli spännande ser fram emot när du får det nya karet

                    Kommentar

                    • Nando

                      • October 2017
                      • 6050

                      Kommentar

                      • LindaAlgo
                        • July 2015
                        • 1373

                        Vad roligt! Hur verkar fiskarna må idag?
                        Med vänlig hälsning Linda

                        Kommentar

                        • Nando

                          • October 2017
                          • 6050

                          De mår fint nu, tack! Flyttade tillbaka siameserna från lilla också. Här kommer en bild på 240-karet.

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Ursprungligen postat av Nando
                            De mår fint nu, tack! Flyttade tillbaka siameserna från lilla också. Här kommer en bild på 240-karet.
                            Fiint

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • Nando

                              • October 2017
                              • 6050

                              Tack! Fick plocka bort massor av växter som var fulla av trådalger. Ser lite tomt ut nu tycker jag. Befarar att trådalgerna kommer tillbaka eftersom jag inte vet vad som orsakade dem och alltså inte har kunnat åtgärda problemet. Är väl bara att vänta och se...

                              Kommentar

                              • LindaAlgo
                                • July 2015
                                • 1373

                                Så fint det blev. Dina bolivianer är superfina med.
                                Med vänlig hälsning Linda

                                Kommentar

                                Arbetssätt...